PracaGrupypl.praca.dyskusje › pl.praca.dyskusje - refleksje

  • 21. Data: 2007-05-31 23:08:59
    Temat: Re: pl.praca.dyskusje - refleksje
    Od: "Jackare" <jacek[kropka]leszczuk@inetriaUSUN_TO.pl>

    > Jesli chodzi o specjalicje w zarzadzaniu - pewnie i mozna 'znac sie' na
    > zarzadzaniu produkcja kanapek, zarzadzaniu produkcja stron php i
    zarzadzaniu
    > zbiorka truskawek. Dziedzina bowiem jest taka ... plytka. Nie dziala to
    jednak
    > w innych, nieco glebszych, dziedzinach.

    oczywiście nie ma co porównywac zarządzania z wiedzą medyczną czy fizyką
    kwantową, ale jak już pisałem o atrakcyjności zarządzania stanowi przede
    wszystkim zmienność, rozległość i elastyczność zagadnienia a nie głebokość
    merytoryczna którą możnaby przy odrobinie wysiłku (tj bez opisywania
    przypadków) zamknąć w tomie formatu encyklopedii.
    --
    Jackare

  • 22. Data: 2007-06-01 06:05:47
    Od: Any User <t...@t...pl>

    > Czym innym będzie zarządzanie merytoryczne - przedmiotowe, a czym innym jego
    > aspekty psychologiczne, zbiorowiska ludzkie, manipulacja, budwanie zespołów,
    > motywowanie, zastosowanie NLP, rozbijanie i tworzenie grup nieformalnych w
    > celu osiągnięcia zaplanowanych efektów, przełożenie na wyniki firmy etc.

    A czy o tym drugim można znaleźć jakieś materiały? Głównie chodzi mi o
    rozbijanie i tworzenie grup nieformalnych.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 23. Data: 2007-06-01 07:31:33
    Od: "Jacek5" <j...@i...pl>

> [...]
    > celu osiągnięcia zaplanowanych efektów, przełożenie na wyniki firmy etc.

    Manipulacja i przedmiotowe traktowanie człowieka....ot co.

    XIX-wieczne myślenie.

    Powód, dla którego nie warto identyfikować sie z firmą pracodawcy, a nuż Cię
    wyr...ją.

    Dobre dla miernot, które mogą się w ten sposób dowartościować...

  • 24. Data: 2007-06-01 08:06:38
    Od: "Jacek5" <j...@i...pl>

    > To się wszystko zgadza, jeśli chodzi o fakty - chociaż ja bym na to
    > patrzył w inny sposób, ale pewnie dlatego, że jestem kierownikiem, czyli
    > tym rozdzielającym.
    >
    > Zdefiniuj jednak "głębokie poważanie". Bo mogę Cię zapewnić, że praca
    > kierownika wcale lekka nie jest.

    Nie twierdzę, że wszędzie i zawsze tak jest jak opisywałem, ale skoro sam
    miałem styczność, znajomi opowiadali o podobnych sytuacjach w pracy...

    Nie zaprzeczam, że kierowanie zespołem ludzi jest łatwe i przyjemne.
    Jednak to co sam widziałem w "poważnych korporacjach", nadawało się
    momentami do kabaretu.

    A propos "głębokiego...";
    Nietrudno było zauważyć, że gościu nie miał zielonego pojęcia o kierowniu
    oddziałem firmy, który mu powierzono. Zamykał się w swoim gabinecie na całe
    godziny ( z logów mogłem wyczytać, że surfował po... xxx, czaty itp). Obroty
    firmy spadały na łeb, na szyję...
    Zero komunikatywności, umiejętności negocjacji z partnerami handlowymi...
    Itd, itp...
    Kto go rekomendował? Ano znajomy z centrali, ponoć sąsiad.
    I tak to się kręci.
    W pierwszym rzędzie zatrudniamy kolegów, a jeśli się nie sprawdzą to być
    może, ewentualnie kogoś z zewnątrz.
    Nepotyzm to poważny problem w polskich firmach, ale to już wykracza poza
    temat.

  • 25. Data: 2007-06-01 09:29:13
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Any User napisał(a):

    > A czy o tym drugim można znaleźć jakieś materiały? Głównie chodzi mi o
    > rozbijanie i tworzenie grup nieformalnych.
    Do tego trzeba odrobiny empatii, inteligencji emocjonalnej, wiedzy z
    funkcjonowania człowieka w grupie, mechanizmów motywacji a to, sądząc po
    Twoich wypowiedziach, nie jest Twoja najlepsza strona.
    Kierownik, który twierdzi, że komunikacja w zespole jest szkodliwa,
    który demonstruje poglądy "pracowników wziąć za mordę", próbując rozbić
    grupę nieformalną, co najwyżej ją tylko umocni - przeciwko sobie.
    Proponuję zacząć od podstaw: trening interpersonalny, najlepiej w szkole
    trenerów, który nie tylko umożliwia poznanie działania grupy "na sobie",
    ale też na bieżąco dostarcza wiadomości - co się dzieje w grupie i
    dlaczego tak się dzieje. A od tego, po odpowiednim treningu własnym, już
    krok do rozumienia mechanizmów grupy.

    Pozdrawiam
    Maciek

    --
    Kochana Mary!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 26. Data: 2007-06-01 09:31:46
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Jacek5 napisał(a):

    > Manipulacja i przedmiotowe traktowanie człowieka....ot co.
    Podstawową zasadą manipulacji jest to, aby zastosować ten bodziec, na
    który człowiek jest podatny (Cialdini, Wywieranie wpływu w praktyce i
    zdaje się Harley, Komunikacja w grupie). Czyli, że jest to wybitnie
    _podmiotowe_ człowieka.

    Pozdrawiam
    Maciek