PracaGrupypl.praca.dyskusje › [ogloszenie] ciekawy wolontariat - 1 dzien (Wroclaw)

  • 11. Data: 2004-10-20 18:08:15
    Temat: Re: [ogloszenie] ciekawy wolontariat - 1 dzien (Wroclaw)
    Od: "Greg" <o...@o...op.pl>

    krzysztofsf w news:opsf6ic1kk4iukdk@krzysztofc napisał(a):

    > Z jednej strony co chwila sie czyta, jak studenci narzekaja na brak
    > doswiadczenia i praktyki, a z drugiej widze jak ludzie (i to zapewne
    > nie sami zainteresowani studenci germanistyki) burza sie nad tym
    > wyzyskiem za kilkanasie euro.

    Kolejna sprawa to marudzenie, że bez znajomości ani rusz, a gdy pojawia się
    okazja aby kogoś poznać... Przecież tutaj nie chodzi o darmową pracę przez
    rok czy nawet kilka miesięcy!

    pozdrawiam
    Greg

  • 12. Data: 2004-10-20 18:29:44
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 20 Oct 2004 20:08:15 +0200, Greg <o...@o...op.pl>
    napisał:

> [...]
    > się
    > okazja aby kogoś poznać... Przecież tutaj nie chodzi o darmową pracę

    Dlatego sadze, ze sami zainteresowani (studenci) widza ta oferte raczej
    jako atrakcyjna, dajaca rozne mozliwosci, miedzy innymi wlasnie
    "znajomosci" z roznymi pracodawcami potzrebujacymi podobnych uslug. Jesli
    kontakty z tego spotkania beda czyms owocowac pracodawcom, to pojaiwi sie
    zapotrzebowanie na tlumaczenia pisemne szczegolowych ofert itp. Jesli
    student lub juz absolwent bedzie szukal pracy, to ma wieksze szanse w
    firmie x, jesli bedzie mogl sie przypomniec, ze jest "tym tlumaczem" z
    targow - itp.
    To nie jest oferta typu "prosze przez tydzien pracowac za darmo jako
    sprzedawca, a pozniej ocenimy" tylko krotkie ciekawe doswiadczenie
    zawodowe, z mozliwoscia nawiazania naprawde przydatnych kontaktow.
    Ale...jak juz wspomnialem, nie sadze, zeby narzekaczami byli sami studenci.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 13. Data: 2004-10-20 18:45:46
    Od: Mo <l...@n...pl>

    Ktoś (krzysztofsf, a któżby!) wyklepał:

> [...]
    > sprzedawca, a pozniej ocenimy" tylko krotkie ciekawe doswiadczenie
    > zawodowe, z mozliwoscia nawiazania naprawde przydatnych kontaktow.

    Podpisuję się wszystkimi członkami. Gdyby to było w moim mieście i
    języku, to bym leciała tam na skrzydłach - 15euro za 4,5 godz. to +/-
    12/h, czyli i tak całkiem nieźle, że juz o kontaktach i doświadczeniu
    nie wspomnę...

    M.

    Bywają takie chwile z życiu człowieka, kiedy żadne radio nie gra jego
    ulubionej piosenki...

  • 14. Data: 2004-10-20 18:47:01
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > języku, to bym leciała tam na skrzydłach - 15euro za 4,5 godz. to +/-
    > 12/h, czyli i tak całkiem nieźle, że juz o kontaktach i doświadczeniu

    Jeszcze lunch i wycieczka.

    pozdrrr... Reksio

  • 15. Data: 2004-10-21 10:15:15
    Od: "Immona" <n...@p...pl>

    "cherokee" <c...@a...able.pl> wrote in message

    > cherokee
    > a)nie życząca sobie, by nazywano ją "ludem"
    > b)nie uważająca pracodawców, mówiących , ze pracownik się "burzy"
    > c)znająca się co nieco na PR

    Jesli kogos mialo urazic wyrazenie, ze "lud sie burzy", to przepraszam. Bylo
    zartobliwe i nie mialo na celu wyrazenia lekcewazenia. Smieszy mnie, ze taka
    sprawa jak ogloszenie wywolalo takie "niepokoje spoleczne." Jakbym komus
    chciala krzywde wielka zrobic :)
    Co do PRow, to moja bytnosc tu na grupach jest prywatna i dyskutuje jako
    prywatna osoba. Dlatego robie to spod nicka. Moje lenistwo, ze nie chcialo
    mi sie zmieniac ustawien konta przy wysylaniu ogloszenia.

    I.

  • 16. Data: 2004-10-21 10:22:57
    Od: "Immona" <n...@p...pl>

    "Reksio" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Po prostu nie przyłożyłaś się do tego żeby rozsądnie zredagować tekst
    > (jesteś wolontariuszką ??)

    Nie. Ale duzo w zyciu bylam wolontariuszka.

    > Organizacja non-profit to co innego niż piszesz. Przecież Związek
    > Pracodawców będzie miał korzyści finansowe z takich imprez. Tyle że w

    ZPDS jest organizacja non-profit. Statut jest dostepny na stronie. Dostaje
    skladki od czlonkow i wydaje je na dzialalnosc statutowa. Za organizacje
    tamtej imprezy biuro i Zwiazek nie dostaja ani grosza - wszyscy, ktorzy przy
    tym robia, robia to w ramach swoich pensji, swojego czasu pracy itd.
    Oczywiscie placi sie dodatkowo zewnetrznym, wynajetym tlumaczom. Spora czesc
    aktywnosci Zwiazku to uczestniczenie w organizowaniu takich imprez. Zyski z
    tego maja czlonkowie - cos maja dostawac za swoje skladki. Tak to dziala.

    > dłuższej perspektywie. To dla niego reklama. A za reklamę się płaci. Tam
    > wolontariusze nie pracują.
    > Internet to nie śmietnik, a jeżeli już zdecydowałaś się na taką reklamę,
    > używaj słów których znaczenie nie jest Ci obce.

    Wolontariat to dobrowolna, darmowa praca. Np. w Niemczech absolwenci pracuja
    jako wolontariusze w redakcjach czasopism - i wykonuja prace, na ktorej taka
    redakcja zarabia jak najbardziej komercyjnie. To normalna sciezka kariery -
    rok-dwa wolontariatu w redakcji, zanim sie ewentualnie zostanie zatrudnionym
    jako dziennikarz. I nikogo nie dziwi uzycie slowa "wolontariat".

    I.

  • 17. Data: 2004-10-21 10:28:23
    Od: cherokee <c...@a...able.pl>

    Immona wrote:

> [...]
    > rok-dwa wolontariatu w redakcji, zanim sie ewentualnie zostanie zatrudnionym
    > jako dziennikarz. I nikogo nie dziwi uzycie slowa "wolontariat".

    Bo Polska to nie Niemcy, więc jesli nie masz doświadczenia w realiach
    niemieckich, to bardzo Cię proszę nie porównuj tego z Polską. W naszym
    szanownym kraju wolontariat nie spełnia tej szlachetnej funkcji, jaką
    powinien - w większości przypadków jest wygodnym narzędziem w rękach
    pracodawców.
    Byc może jak ktos juz zauwazył cały problem lezy w sformułowaniu
    komunikatu, jaki chciałaś nam przekazać.

    pozdr

    cherokee

  • 18. Data: 2004-10-21 10:29:23
    Od: "Immona" <n...@p...pl>

    "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    Dnia Wed, 20 Oct 2004 17:45:35 +0200, Immona
    <c...@p...pl> napisał:

> [...]
    > kilkanasie euro.
    > Jesli jeszcze studenci dostana jakies pisemne podziekowania za udzial, to
    > juz beda mieli cos do wykazania swojej praktyki "bojowej"
    > Do tego, jest to okazja dla studentow sprawdzenia sie w warunkach szybkich
    > tlumaczen biznasowych (nie kazdy sie do tego nadaje) w roznorodnym
    > otoczeniu, zgielku i ruchu, oraz nawiazania kontaktow personalnych z
    > zinteresowanymi firmami - co moze zaowocowac podobnymi zleceniami dla tych
    > firm jak i z polecenia dla innych.
    > Ciekawe, czy posrod osob krytykujacych ogloszenie jest chociac jeden

    Nie wiem - ale agresja to normalna reakcja w takich przypadkach i zostala
    wliczona w koszta - ogloszenie zostanie powieszone na uniwerku na
    odpowiednim wydziale, wyslanie go na newsy bylo po trochu eksperymentem "ile
    osob sie oburzy, ze ktos nie proponuje etatu, sluzbowego samochodu i laptopa
    i 3000 na reke osobie bez doswiadczenia". :D

    Dziwne, ze praca budzi takie emocje (nawet, jak to 5 godzin w jeden dzien).
    Gdy ktos wysyla oferte sprzedazy czegos za zawyzona wedlug kogos cene,
    ludzie sie nie oburzaja, tylko obojetnie przechodza i nie korzystaja. Gdy
    jest oferta zwiazana z jakas forma swiadczenia pracy za cene wedlug kogos
    zanizona, to nawet ten, ktory sie nie kwalifikuje do skorzystania z niej,
    czuje sie w obowiazku wyrazic oburzenie. Dziwny kraj ta Polska :)

    I.

  • 19. Data: 2004-10-21 10:52:40
    Od: "Immona" <n...@p...pl>

    > Bo Polska to nie Niemcy, więc jesli nie masz doświadczenia w realiach
    > niemieckich, to bardzo Cię proszę nie porównuj tego z Polską. W naszym

    Mam doswiadczenia w realiach niemieckich i europejskich.
    I sadze, ze te dobre obyczaje czeladnicze beda przenikaly do Polski.

> [...]
    > pracodawców.
    > Byc może jak ktos juz zauwazył cały problem lezy w sformułowaniu
    > komunikatu, jaki chciałaś nam przekazać.

    Napisalam szczegolowo, co dajemy i czego oczekujemy - zeby kazdy, kto bedzie
    to rozwazal, mial od razu wszystkie informacje i sie nie musial dopytywac.
    Nie wiem, czy jestes studentka germanistyki z Wroclawia - jesli nie, nie
    jestes wlasciwa osoba do oceniania tego, bo przy tworzeniu komunikatu mysli
    sie o tym, zeby go w jasny sposob zrozumial adresat. Jesli ludzie sie
    zglaszaja i nie maja dodatkowych pytan, to znaczy, ze dla grupy docelowej
    bylo zrozumiale.

    I.

    I.

  • 20. Data: 2004-10-21 11:01:53
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 21 Oct 2004 12:29:23 +0200, Immona
    <n...@p...pl> napisał:

    > nawet ten, ktory sie nie kwalifikuje do skorzystania z niej,
    > czuje sie w obowiazku wyrazic oburzenie. Dziwny kraj ta Polska

    Ja sie nie kwalifikuje, a zdecydowanie chwale:)
    Jeszcze w uzupelnieniu, to na miejscu takiego studenta, ktory sei dostal
    na taka impreze, przygotowalbym troche wizytowek kontaktowych ze zdjaciem,
    mailem, nr telefonu i informacja, ze jestem tlumaczem biznesowym (oraz co
    tam jeszcze umiem) i rozdal wszystkim osobom, z ktorymi mialbym kontakt, a
    tym, ktore korzystaly bezposrednio z z moich uslug dalbym po pare sztuk.

    pzdr
    Krzysztof