PracaGrupypl.praca.dyskusje › [ogloszenie] ciekawy wolontariat - 1 dzien (Wroclaw)

  • 1. Data: 2004-10-20 12:24:19
    Temat: [ogloszenie] ciekawy wolontariat - 1 dzien (Wroclaw)
    Od: "Immona" <c...@p...pl>

    [Kanoniczne Ogloszenie Ktore By Nie Przeszlo Na PPO]

    Zwiazek Pracodawcow Dolnego Slaska poszukuje 4 (+2-3 do rezerwy) studentow
    germanistyki (ewentualnie innych kierunkow, ale mowiacych dobrze po
    niemiecku) do pomocy w obsludze polsko-niemieckiej gieldy kooperacyjnej w
    dn. 29 listopada 2004 /sobota/ w godzinach 9.00-13.30. we Wroclawiu.

    Ich zadanie bedzie polegalo na:
    - tlumaczeniach (glownie w przypadkach, gdy polska firma mowi po niemiecku,
    ale niezbyt dobrze - wtedy nie trzeba tlumaczyc calosci, tylko pomagac w
    porozumieniu sie - tych przedsiebiorcow, ktorzy w ogole nie mowia po
    niemiecku, obsluguja zawodowi tlumacze)
    - zajeciu ciekawa rozmowa niemieckich gosci, ktorzy aktualnie nie prowadza
    rozmowy kooperacyjnej.
    - pomocy przy witaniu, rozsadzaniu przy stolikach itp.

    Obsluge rozmow postaramy sie im ulatwic informujac z kilkudniowym
    wyprzedzeniem, na jaki temat beda rozmawiac firmy, do ktorych ich
    przydzielimy, zeby ich nie zaskoczyly slowa typu "tarcica" :)

    Zyskaja:
    - symboliczne wynagrodzenie (nie wiem w tej chwili ile, ale pewnie beda to
    sumy rzedu 10-15 Euro)
    - mozliwosc osobistego kontaktu z wlascicielami niemieckich firm, ktorzy
    zamierzaja prowadzic interesy w Polsce
    - lunch
    - mozliwosc uczestniczenia w wycieczce po Wroclawiu (m.in. park
    technologiczny) razem z goscmi po poludniu (nieobowiazkowe).
    - pierwszenstwo przy dalszych ciekawych wolontariatach w tym projekcie :)

    Zgloszenia: biuro (at) zpds.com.pl: imie, nazwisko, kierunek studiow i
    uczelnia, rok studiow, e-mail, telefon i wszystkie inne informacje, ktore
    nadawca uzna za istotne (zwlaszcza dotyczace znajomosci niemieckiego, gdy
    nie jest sie studentem germanistyki). W temacie listu: "wolontariat-gielda".
    Uprasza sie o zwiezlosc i nie pisanie cv i listow motywacyjnych :).

    I. (z nadzieja ze grupa nie uzna ja za spamera)

  • 2. Data: 2004-10-20 14:37:36
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > - symboliczne wynagrodzenie (nie wiem w tej chwili ile, ale pewnie beda to
    > sumy rzedu 10-15 Euro)

    Uwielbiam takie propozycje...
    Zwiazku Pracodawcow nie stać na uczciwe zatrudnienie - więc szukają
    wolontariuszy !!
    Wstyd dawać takie ogłoszenie !! Jak to świadczy o owym "Związku Pracodawców"
    Nie chodzi o to że kwota 10-15 E jest godna pogardy dla studenta, ale że
    taka "poważna" instytucja żebrze w taki sposób.....

    pozdrrr... Reksio.

  • 3. Data: 2004-10-20 14:59:17
    Od: "Immona" <c...@p...pl>

    Użytkownik "Reksio" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Nie chodzi o to że kwota 10-15 E jest godna pogardy dla studenta, ale że
    > taka "poważna" instytucja żebrze w taki sposób.....

    Zwiazek zatrudnia na te impreze tlumaczy symultanicznych i odbedzie sie ona
    w hotelu, a nie w zaimprowizowanej szopie, wiec sadze, ze to nie jest
    kwestia "nie stac". Po prostu okazja do nawiazania dobrych kontaktow, moze z
    przyszlym pracodawca, jest na tyle atrakcyjna, ze student moze to zrobic
    jako wolontariat. I dlatego szukamy studentow, preferowana germanistyka,
    preferowane ostatnie lata - to ta grupa, ktora moze najwiecej na
    uczestnictwie w czyms takim skorzystac.

    BTW, wolontariat oznacza "za darmo". Ta "godna pogardy kwota" nie ma byc
    zaplata, tylko postawieniem piwa studentowi w ramach wdziecznosci. Tylko ze
    niech sobie to piwo sam kupi :)

    I.

  • 4. Data: 2004-10-20 15:27:59
    Od: "Immona" <c...@p...pl>

    > Tak, ale w zupełnie innym celu. Co innego być wolontariuszem w
    organizacjach
    > charytatywnych.
    >
    > Wolontariusz na rozmowach biznesowych :-)
    > Może uda się to ogłosić w Teleekspresie w TV - ale będzie reklama :-)

    Zwiazek jest organizacja non-profit, a impreza jest w ramach
    dofinansowywanych z UE dzialan majacych na celu rozwoj polsko-niemieckiej
    wspolpracy gospodarczej. Dzialalnosc spoleczna na rzecz rozwoju regionu, a
    nie charytatywna. :)

    Jesli uda Ci sie zrobic ZPDS reklame w Teleekspresie, bede Cie polecac jako
    PRa :D

    I.

  • 5. Data: 2004-10-20 15:28:16
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > Zwiazek zatrudnia na te impreze tlumaczy symultanicznych i odbedzie sie
    ona
    > w hotelu, a nie w zaimprowizowanej szopie, wiec sadze, ze to nie jest
    > kwestia "nie stac".

    Nie, no jasne....Hotel był tak drogi że zabrakło już kasy....

    :-)
    Reksio

  • 6. Data: 2004-10-20 15:45:35
    Od: "Immona" <c...@p...pl>

    > jako
    >
    > Polecanie to trochę za mało, ja nie jestem wolontariuszem :-)

    Na szczescie sa tacy, ktorzy sa :)

    btw na pl.regionalne.wroclaw tez lud zaczal sie burzyc przeciwko tresci
    ogloszenia - jesli kogos bawi watek, moze tam zajrzec. :)

    I.

  • 7. Data: 2004-10-20 15:49:38
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > Jesli uda Ci sie zrobic ZPDS reklame w Teleekspresie, bede Cie polecac
    jako
    > PRa :D

    Polecanie to trochę za mało, ja nie jestem wolontariuszem :-)

    Pozdrrr... Reksio

  • 8. Data: 2004-10-20 16:01:13
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > btw na pl.regionalne.wroclaw tez lud zaczal sie burzyc przeciwko tresci
    > ogloszenia - jesli kogos bawi watek, moze tam zajrzec. :)

    Po prostu nie przyłożyłaś się do tego żeby rozsądnie zredagować tekst
    (jesteś wolontariuszką ??)
    Organizacja non-profit to co innego niż piszesz. Przecież Związek
    Pracodawców będzie miał korzyści finansowe z takich imprez. Tyle że w
    dłuższej perspektywie. To dla niego reklama. A za reklamę się płaci. Tam
    wolontariusze nie pracują.
    Internet to nie śmietnik, a jeżeli już zdecydowałaś się na taką reklamę, to
    używaj słów których znaczenie nie jest Ci obce.

    Reksio

  • 9. Data: 2004-10-20 16:17:19
    Od: cherokee <c...@a...able.pl>

    Reksio wrote:

    > Po prostu nie przyłożyłaś się do tego żeby rozsądnie zredagować tekst
    > (jesteś wolontariuszką ??)
    Jest "PRem". A moze PR-owcem?:)

    pozdr

    cherokee
    a)nie życząca sobie, by nazywano ją "ludem"
    b)nie uważająca pracodawców, mówiących , ze pracownik się "burzy"
    c)znająca się co nieco na PR

  • 10. Data: 2004-10-20 17:18:27
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 20 Oct 2004 17:45:35 +0200, Immona
    <c...@p...pl> napisał:

    > btw na pl.regionalne.wroclaw tez lud zaczal sie burzyc przeciwko tresci
    > ogloszenia - jesli kogos bawi watek, moze tam zajrzec. :)
    >
    > I.

    Mi to ogloszenie sie podoba.
    Z jednej strony co chwila sie czyta, jak studenci narzekaja na brak
    doswiadczenia i praktyki, a z drugiej widze jak ludzie (i to zapewne nie
    sami zainteresowani studenci germanistyki) burza sie nad tym wyzyskiem za
    kilkanasie euro.
    Jesli jeszcze studenci dostana jakies pisemne podziekowania za udzial, to
    juz beda mieli cos do wykazania swojej praktyki "bojowej"
    Do tego, jest to okazja dla studentow sprawdzenia sie w warunkach szybkich
    tlumaczen biznasowych (nie kazdy sie do tego nadaje) w roznorodnym
    otoczeniu, zgielku i ruchu, oraz nawiazania kontaktow personalnych z
    zinteresowanymi firmami - co moze zaowocowac podobnymi zleceniami dla tych
    firm jak i z polecenia dla innych.
    Ciekawe, czy posrod osob krytykujacych ogloszenie jest chociac jeden
    student germanistyki ?

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##