PracaGrupypl.praca.dyskusje › oferta od urzedu pracy

  • 11. Data: 2006-08-07 21:30:37
    Temat: Re: oferta od urzedu pracy
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    > PS.: To co napisałem jest kompilacją z tego, co przeczytałem na temat
    > chronicznych bezrobotnych, tych, którzy są ponoć 'psychologicznie
    > niezdolni do podjęcia jakiejkolwiek pracy zawodowej' i dla których, ze
    > względu na 'solidarność społeczną', według światłych rządzoących
    > należałoby ustanowić renty.

    nie wiem czy wiesz ale u nas nie ma zasilkow stricte. Musisz najpierw na nie
    zarobic, wiec de facto daja ci ten "zasilek" z kasy ktora sam do budzetu
    wrzuciles. Nie ma wiec mozliwosci by ktos "wyludzal" zasilek dla bezrobotnych. W
    USA tez jest taki "zasilek" i nazywa sie ubezpieczeniem od nieposiadania
    zatrudnienia.

  • 12. Data: 2006-08-07 21:47:08
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Mon, 7 Aug 2006 23:30:37 +0200, the_foe <t...@W...pl>
    w <eb8bdu$m59$1@news.dialog.net.pl> napisał:

> [...]
    > wrzuciles. Nie ma wiec mozliwosci by ktos "wyludzal" zasilek dla bezrobotnych. W

    Jakby ci to:
    "w okresie 18 miesięcy poprzedzających dzień rejestracji był zatrudniony
    łącznie przynajmniej 365 dni i osiągał w tym okresie co najmniej
    minimalne wynagrodzenie 800 zł brutto, od których była opłacana
    składka na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy."
    Fest tej kasy nawrzucał.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 13. Data: 2006-08-08 06:38:40
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Dnia Mon, 7 Aug 2006 23:30:37 +0200, the_foe napisał(a):

> [...]
    > wrzuciles. Nie ma wiec mozliwosci by ktos "wyludzal" zasilek dla bezrobotnych. W

    Oj... Możliwości wyłudzenia jest sporo... I zdarzają się takie przypadki.

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 14. Data: 2006-08-08 07:14:38
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Jakub Lisowski wrote:

> [...]
    > minimalne wynagrodzenie 800 zł brutto, od których była opłacana
    > składka na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy."

    A czy wiesz na jakiej zasadzie dziala ubezpieczenie?

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 15. Data: 2006-08-08 08:35:38
    Od: "polorob" <p...@i...pl>

    no i najprostszym wyjściem z sytuacji jest zabranie ze sobą dokumentu który
    dostaniemy od UP. i udanie
    się z nim do skierowanego pracodawcy teraz tylko chwestia dogadania się ja
    tak zrobiłem
    wpisał w papier że nie przyjmie mnie do pracy także zasiłek został i nie
    musze pracować tam gdzie nie chce.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2006-08-08 10:26:22
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Tue, 08 Aug 2006 09:14:38 +0200, Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>
    w <eb9dku$r3v$1@news.onet.pl> napisał:

    > A czy wiesz na jakiej zasadzie dziala ubezpieczenie?

    A wiesz na jakiej zasadzie działa Zakład Ubezpieczeń Społecznych?
    I czym, zupełnie przypadkowo różni się od drugiego i trzeciego filaru?

    Zasiłek dla bezrobotnych nie jest formą ubezpieczenia, poczynając od
    samej nazwy.
    Nazwa brzmi Zasiłek, z wielką literą Z na początku słowa Zasiłek.
    Jego wysokość jest niezależna od kwoty wniesionej przez
    bezrobotnego gdy jeszcze pracował, co nieszczególnie jest zgodne z
    ideą ubezpieczenia.
    Jest absolutnie nienegocjowalny, binarny, nie ma konkurujących kas
    ubezpieczeniowych, jest tylko Urząd Pracy, który zasiłek da albo i nie.

    Sorry, ale z której strony nie patrzę, wychodzi zasiłek, a wraz z nim
    wiele sposobów jego nienależnego otrzymywania.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 17. Data: 2006-08-08 10:29:13
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "polorob" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    tez tak zrobiłem ale koles juz mnie wysyłał z następnym kwitem, ile razy
    będzie mnie wysyłał ??

  • 18. Data: 2006-08-08 10:43:47
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Jakub Lisowski wrote:

> [...]
    >
    > Sorry, ale z której strony nie patrzę, wychodzi zasiłek, a wraz z nim
    > wiele sposobów jego nienależnego otrzymywania.

    No to popacz na nazwe "Zakład Ubezpieczeń Społecznych", to, że działa
    inaczej niż zakłady komercyjne, to fakt, bo taka jest jego misja, coś
    jak teoretycznie kanaly publiczne TVP. Jednak zauwaz, ze ten zasilek
    jest wyplacany na konkretnych warunkach, czyli musi byc okres skladkowy
    12 miesiecy, ktory daje ci od kolejnego miesiaca ubezpieczenie od tego,
    ze staniesz sie nagle bezrobotnym i to tez nie tak chop siup, bo jesli
    to ty zrezygnyjesz z pracy z wlasnego widzimisie, to przez pierwsze 3
    miesiace musisz sobie samemu radzic. To, ze wartosc ubezpieczenia
    (poprzez skladki) nie ma nic wspolnego z wyplacanymi pieniedzmi w razie
    utraty pracy to jest juz insza inszosc. Jak wspomnialem jest to ulomne,
    ale jednak ubezpieczenie, podobnie jak emerytura czy reta. Dwie ostatnie
    teoretycznie sa zalezne od wplacanych skladek, ale zauwaz, ze napisalem
    teoretycznie, bo sa rowni i rowniejsi, sa rolnicy, gornicy itp oraz
    pozostali, ktorzy nie blokuja drog i nie podpalaja sejmu. No coz,
    niestety taka jest nasza "cywilizacja".

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl