PracaGrupypl.praca.dyskusjeoferta od urzedu pracy › Re: oferta od urzedu pracy
    From: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: oferta od urzedu pracy
    Date: Tue, 08 Aug 2006 12:43:47 +0200

    Jakub Lisowski wrote:

    > A wiesz na jakiej zasadzie działa Zakład Ubezpieczeń Społecznych?
    > I czym, zupełnie przypadkowo różni się od drugiego i trzeciego filaru?
    >
    > Zasiłek dla bezrobotnych nie jest formą ubezpieczenia, poczynając od
    > samej nazwy.
    > Nazwa brzmi Zasiłek, z wielką literą Z na początku słowa Zasiłek.
    > Jego wysokość jest niezależna od kwoty wniesionej przez
    > bezrobotnego gdy jeszcze pracował, co nieszczególnie jest zgodne z
    > ideą ubezpieczenia.
    > Jest absolutnie nienegocjowalny, binarny, nie ma konkurujących kas
> [...]

    No to popacz na nazwe "Zakład Ubezpieczeń Społecznych", to, że działa
    inaczej niż zakłady komercyjne, to fakt, bo taka jest jego misja, coś
    jak teoretycznie kanaly publiczne TVP. Jednak zauwaz, ze ten zasilek
    jest wyplacany na konkretnych warunkach, czyli musi byc okres skladkowy
    12 miesiecy, ktory daje ci od kolejnego miesiaca ubezpieczenie od tego,
    ze staniesz sie nagle bezrobotnym i to tez nie tak chop siup, bo jesli
    to ty zrezygnyjesz z pracy z wlasnego widzimisie, to przez pierwsze 3
    miesiace musisz sobie samemu radzic. To, ze wartosc ubezpieczenia
    (poprzez skladki) nie ma nic wspolnego z wyplacanymi pieniedzmi w razie
    utraty pracy to jest juz insza inszosc. Jak wspomnialem jest to ulomne,
    ale jednak ubezpieczenie, podobnie jak emerytura czy reta. Dwie ostatnie
    teoretycznie sa zalezne od wplacanych skladek, ale zauwaz, ze napisalem
    teoretycznie, bo sa rowni i rowniejsi, sa rolnicy, gornicy itp oraz
    pozostali, ktorzy nie blokuja drog i nie podpalaja sejmu. No coz,
    niestety taka jest nasza "cywilizacja".

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl