PracaGrupypl.praca.dyskusje › odpłatność za szkolenia

  • 1. Data: 2006-07-11 07:55:25
    Temat: odpłatność za szkolenia
    Od: zoltek <j...@p...onet.pl>

    Swego czasu firma wysłała mnie na parę szkoleń. Oczywiście musiałem
    podpisać lojalkę no i mam jeszcze rok odpracowywania tych szkoleń. Firma
    jednak płaci śmieszne pieniądze i chcę z niej odejść po odpracowaniu
    jeszcze tego jednego roku. Niestety firma wymyśliła sobie kolejne
    szkolenia w przeciągu roku tak by związać pozostałych jeszcze
    pracowników kolejnymi lojalkami. Co mogę teraz zrobić? Rozważałem kilka
    opcji ale nie wiem jak to wygląda od strony prawnej. Jechać na szkolenia
    ale nie podpisywać lojalki, pewnie zakład będzie groził dyscyplinarnym
    zwolnieniem, wymusić na zakładzie by na lojalce umieść okres do
    odpracowania maksymalnie krótki, np. pół roku, itp. Co mogę w świetle
    prawa uczynić by nie zostać zwolnionym dyscyplinarnie?

    zdrawim zoltek

  • 2. Data: 2006-07-11 08:41:18
    Temat: Re: odpłatność za szkolenia
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > odpracowania maksymalnie krótki, np. pół roku, itp. Co mogę w świetle
    > prawa uczynić by nie zostać zwolnionym dyscyplinarnie?

    Dyscyplinarnie nie zostaniesz zwolniony.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://www.kszysiek.prv.pl

  • 3. Data: 2006-07-11 09:14:48
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:e8vlh8$hp5$1@opal.futuro.pl zoltek
    <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Co mogę teraz zrobić?
    Spróbować odmówić udziału w szkoleniu (pewnie nie przejdzie, ale...).
    Nie podpisywać lojalki, zmusić nie mogą.

    Jotte

  • 4. Data: 2006-07-11 12:26:37
    Od: "Jacek" <j...@g...pl>

    KrzysiekPP wrote:

    > Dyscyplinarnie nie zostaniesz zwolniony.

    jak dobrze pamietam, zwolnienie dyscyplinarne jest w momecie, kiedy np
    jestes pijany w miejscu pracy lub nieobecny (bez oczywiscie urlopu czy l4).
    odpowiadajac na pytanie, powiedz ze jedna firma czeka za Toba i niestety,
    przy takich warunkach jakie proponuja nie zamierzasz zostawac.
    chyba ze zmienia warunki wynagrodzenia :)

    --
    Jacek - j...@g...pl
    tel.: 505 57 99 63

  • 5. Data: 2006-07-11 16:06:11
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Jotte napisał(a):
    > W wiadomości news:e8vlh8$hp5$1@opal.futuro.pl zoltek

    > Spróbować odmówić udziału w szkoleniu (pewnie nie przejdzie, ale...).
    > Nie podpisywać lojalki, zmusić nie mogą.

    mogą zwolnić, ale niedyscyplinarnie.

    p. m.

  • 6. Data: 2006-07-11 16:23:16
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:e90iag$jg4$1@nemesis.news.tpi.pl mvoicem
    <m...@g...com> pisze:

    > mogą zwolnić, ale niedyscyplinarnie.
    Tak to prawie zawsze mogą. A w każdym razie próbować.

    Jotte

  • 7. Data: 2006-07-11 16:49:25
    Od: "Depesz" <d...@p...onet.pl>

    >W wiadomości news:e90iag$jg4$1@nemesis.news.tpi.pl mvoicem

    > Tak to prawie zawsze mogą. A w każdym razie próbować.

    Moze troche offtopicowo ale znam przypadek kiedy nowy pracodawca zdecydowany
    byl oplacic swojemu nowemu pracownikowi koszty szkolenia jakie ten musial by
    zaplacic odchodzac ze starej firmy w ramach lojalki.
    Dla nowego pracodawcy bylo to oplacalne bo:
    - mial wyszkolonego pracownika,
    - zaoszczedzil czas potrzebny na jego wyszkolenie,
    - zaplacil mniej za to szkolenie.

  • 8. Data: 2006-07-11 19:17:54
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Jotte napisał(a):
    > W wiadomości news:e90iag$jg4$1@nemesis.news.tpi.pl mvoicem

    > Tak to prawie zawsze mogą. A w każdym razie próbować.

    Ale zawsze muszą podać powód. A powód niepodpisania lojalki jest jak
    znalazł.

    p. m.

  • 9. Data: 2006-07-11 19:19:53
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:e90tht$gte$2@nemesis.news.tpi.pl mvoicem
    <m...@g...com> pisze:

    > A powód niepodpisania lojalki jest jak znalazł.
    Myślisz, że ostoi się przed sądem?

    Jotte

  • 10. Data: 2006-07-12 07:39:53
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    >W wiadomości news:e90tht$gte$2@nemesis.news.tpi.pl mvoicem

    > Myślisz, że ostoi się przed sądem?

    Powiedza, ze pracownik odmowil poglebiania wiedzy, w zwiazku z tym brak mu
    umiejetnosci i wiedzy do pracy na stanowisku i tyle. W sadzie sie ostoi, juz
    to widzialem, niestety... Ale nie bedzie to oczywiscie dyscyplinarka.