PracaGrupypl.praca.dyskusje › niesamowita historia ku pokrzepieniu serc

  • 11. Data: 2003-01-23 14:28:44
    Temat: Re: niesamowita historia ku pokrzepieniu serc
    Od: "Vetch" <p...@w...pl>

    Hej !

    Użytkownik "M" <mraf[nospam]@tlen.pl> napisał
    > [...]
    > Mam nadzieję, że sam będziesz kiedyś tak naiwny (czytaj: bez pracy,, bez
    > kasy), że z własnej woli zaplączesz się w równie śmieszną i żałosną
    > historię...

    Dzięki, ale niestety twoje żale nic nie pomogą na brak najmniejszych
    ilości roztropności. Sam ewidentnie jesteś sobie winien, więc
    wyciągnij wnioski, zamiast użalać się nad sobą.

  • 12. Data: 2003-01-23 16:33:01
    Od: "M" <mraf[nospam]@tlen.pl>

    Tonący brzytwy, a nie roztropności się chwyta.

  • 13. Data: 2003-01-23 21:07:11
    Od: "TS" <f...@o...pl>

    > jak dla mnie, ta cała historia jest śmieszna i żałosna.
    > Jak można być tak naiwnym i zamiast w siedzibie
    > firmy, umawiać się na spotkanie "na mieście" ?

    No nie masz racji.
    Kiedyś szukaliśmy osoby do prowadzenia biura w mieście, w którym nie
    mieliśmy jeszcze swojej placówki.
    Z kandydatami umawialiśmy się w knajpce w tym mieście. Przyznasz, że lepsze
    takie rozwiązanie, niż kazać kandydatom przyjeżdżać do nas.

    --
    ______________________
    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2003-01-24 00:27:40
    Od: Robert Drozd <r...@y...iqNOSPAMPLEASE.pl>

    Stało się to Thu, 23 Jan 2003 08:35:37 +0100, gdy "Vetch"

> [...]
    >Jak można być tak naiwnym i zamiast w siedzibie
    >firmy, umawiać się na spotkanie "na mieście" ?

    W samej propozycji spotkania na mieście nie widzę nic dziwnego.
    Może w firmie nie było miejsca, może godziny nierobocze, może po prostu
    zaproponowano 'neutralny' grunt.

    Robert

  • 15. Data: 2003-01-24 05:08:01
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "M" <mraf[nospam]@tlen.pl> writes:

> [...]
    > rozmowę z zarządem.
    >
    > Termin trzeciego spotkania najpierw przesunięto o dzień, potem o następny i
    > zaproponowano mi ponowne spotkanie na mieście "w celu wyjaśnienia
    > ewentualnych wątpliwości". Wyraziłem lekkie zdziwienie zmianą planów i
    > powiedziałem, że na wszelkie pytania odpowiem chętnie mailem lub
    > telefonicznie.
    >
    > I tu najlepsze. Natychmiast po rozmowie otrzymałem kilka SMSów z inwektywami
    > (niesamowite, nie?) oraz komunikatem, że na tym skończyliśmy współpracę.
    >
    > Jestem w szoku. Konia z rzędem temu, kto wyjaśni mi zachowanie mojego

    pewnie sie zdenerwowal, ze nie naciagnal nasgtepnego naiwnego na
    jakies cuda-niewidy w postaci "najpierw sie zgadzasz i placisz za kursy
    a potem my ci powiemy, co to za praca" czy cos w tym guscie.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 16. Data: 2003-01-24 08:10:27
    Od: "Vetch" <p...@w...pl>

    Hej !

    Użytkownik "TS" <f...@o...pl> napisał

    > No nie masz racji.

    to Twoje subiektywne stwierdzenie

> [...]
    lepsze
    > takie rozwiązanie, niż kazać kandydatom przyjeżdżać do nas.

    Tego typu sytuacja to ewenement.
    Wykonywanie pracy raczej musi być związane z miejscem
    wykonywania tej pracy.

    A nasz bohater, wyraźnie zasugerował, że firma ma siedzibę.
    Dlatego dla mnie taka sprawa byłaby wybitnie śmierdząca.
    Po prostu nalegałbym na spotkanie w firmie, a jak nie, to pa,pa.
    Lepiej nie pracować wogóle, niż pracować u oszustów
    i potem sądzić się przez 5 lat o zaległe wynagrodzenia.
    Po co tracić czas, i pogrążać się jeszcze bardziej w beznadziei ?
    Uważam że trzeba szukać pracy i jednocześnie wierzyć w siebie,
    znać swoją wartość. Inaczej nikt takiego kogoś, kto idzie
    ciągle na kompromisy, nie potraktuje poważnie, a potencjalni oszuści,
    których niestety jest pełno, jedynie go wykorzystają.

  • 17. Data: 2003-01-24 08:14:34
    Od: "Vetch" <p...@w...pl>

    Hej !

    Użytkownik "Robert Drozd" <r...@y...iqNOSPAMPLEASE.pl> napisał
    > [...]
    > W samej propozycji spotkania na mieście nie widzę nic dziwnego.

    ŻADNA POWAŻNA firma nie organizuje rozmów kwalifikacyjnych
    w jakichś knajpach.

    > Może w firmie nie było miejsca,

    bzdura

    > może godziny nierobocze,

    następna bzdura

    > może po prostu zaproponowano 'neutralny' grunt.

    i dlatego właśnie to wygląda podejrzanie.
    To by np. mogło oznaczać, że rekrutujący kombinuje coś na własną rękę,
    podszywając się pod szyld firmy.

    Jakby nie patrzeć, ja osobiście podziękowałbym takiemu frajerowi,
    który mając firmę, chciałby umówić się ze mną na mieście.
    To świadczy nie tylko o różnych podejrzanych uwarunkowaniach
    zewnętrznych, ale przede wszystkim o braku elementarnych zasad kultury i
    szacunku wobec przyszłego pracownika.

  • 18. Data: 2003-01-24 08:20:52
    Od: "Vetch" <p...@w...pl>

    Hej

    Użytkownik "M" <mraf[nospam]@tlen.pl> napisał w wiadomości
    > Tonący brzytwy, a nie roztropności się chwyta.

    To chyba złe porównanie.
    Zakładasz, że nie ma już innych wyjść, a patrząc w ten sposób
    nigdy niczego w życiu się nie osiągnie. Nie można tracić nadziei,
    ani głowy dla jakiejś pseudo-okazji, tym bardziej.

  • 19. Data: 2003-01-24 10:15:30
    Od: "CLARIS" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Vetch" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > ŻADNA POWAŻNA firma nie organizuje rozmów kwalifikacyjnych
    > w jakichś knajpach.

    Witam,

    Owszem - rekrutacje poza firma sa praktykowane - wlasnie w knajpach roznego
    rodzaju. Z tym tylko, ze takie rozmowy dotycza z reguly stanowisk bardzo
    wysokich - taki top management. I jest to jedna z koncowych faz rozmow,
    kiedy na polu bitwy zostaje 2-3 kandydatow. Ma to na celu sprawdzenie jak
    kandydat zachowuje sie w roznych okolicznosciach. Np. co zrobi gdy na takiej
    rozmowie zaproponuje mu sie kieliszek "czegos mocniejszego", co mowi, gdy
    jest bardziej wyluzowany, a nawet czy umie sie zachowac w roznych miejscach
    (w koncu przyjdzie mu reperezentowac firme nie tylko na oficjalnych ale i na
    mniej oficjalnych eventach)...
    Poza tym firmy head hunterskie czesto korzystaja z takiego neutralnego
    gruntu gdy chca jakiegos wybitnego specjaliste "zwerbowac".

    Pisanie zatem ze takich rozmow poza firma sie nie prowadzi jest calkowita
    nieprawda!!
    [nie odnosze sie tu do konkretnego przypadku przedstawionego na liscie, ale
    ogolnie]

    Pozdrawiam,

    --
    CLARIS /ona/
    c...@w...pl

  • 20. Data: 2003-01-24 13:08:59
    Od: "Vetch" <p...@w...pl>

    Hej !

    Użytkownik "CLARIS" <c...@w...pl> napisał
    > [...]
    > [...]
    > Pisanie zatem ze takich rozmow poza firma sie nie prowadzi jest calkowita
    > nieprawda!!

    Podajesz jakiś dziwny wyjątek, poza tym sama piszesz, że są
    to stanowiska "wysokie", a fazy rozmów "końcowe".
    Na takie rozmowy nie przychodzą ludzie, którzy nic nie wiedzą
    o przyszłej firmie. Przeciwnie, taki manager musi wiedzieć o
    tej firmie wszystko.

    > [nie odnosze sie tu do konkretnego przypadku przedstawionego na liscie,
    ale
    > ogolnie]

    Twoja argumentacja mnie jednak nie dotyczy, bo managerem
    nie jestem, nigdy z taką sytuacją się nie spotkałem i zapewne
    nie spotkam. Moja praca wymaga pracodawcy z siedzibą :-) i
    konkretnym stałym stanowiskiem.

    Pozdrówka