PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jaka umowa nie jest umowa o pracę?

  • 1. Data: 2003-01-22 20:45:05
    Temat: Jaka umowa nie jest umowa o pracę?
    Od: Entrap <s...@o...pl>

    Witam ,
    mam taki klopot:
    chce pracować dla firmy na umowe o zarzadzanie(swiadczenie uslug
    menedżerskich), gdyż mam swój biznes i nie interesuje mnie etat.
    Zarzad jednak upiera sie przy etacie bojac sie, ze w razie ew kontroli
    umowa o zarzadzanie zostanie zakwalifikowana jako normalna umowa o prace
    i beda mieli problemy-i ja tez.
    Co mi radzicie, jak powinna byc zformulowana umowa o swiadczenie uslug
    aby nie nosila cech um. o prace, moze macie jakies doswiadczenia w tym
    wzgledzie?
    Prosze w miarę możliwości na priva,
    Entrap

  • 2. Data: 2003-01-22 21:17:01
    Temat: Re: Jaka umowa nie jest umowa o pracę?
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Entrap wrote:

    > Witam ,
    > mam taki klopot:

    Pokombinuj - umowe na etat moze zawrzec nawet na 1/100 etatu, a to co
    nie podpada pod definicje z Kp umowy etatowej na umowe cywilno-prawna.

    Flyer

  • 3. Data: 2003-01-22 21:55:17
    Od: "adam" <a...@w...pl>

    > chce pracować dla firmy na umowe o zarzadzanie
    ( ... )
    > Co mi radzicie, jak powinna byc zformulowana umowa o swiadczenie
    > uslug aby nie nosila cech um. o prace
    ( ... )
    > Prosze w miarę możliwości na priva,

    Dlaczego na priva, jak wszyscy będą pisać na priva, to po co grupa
    dyskusyjna.

    Aby umowa była umową o pracę musi być:
    - wykonywana pod kierunkiem pracodawcy
    - w czasie określonym przez pracodawcę
    - w miejscu określonym przez pracodawcę
    Jeśli jeden z tych elementów nie jest spełniony umowa niemjest umową o
    pracę. Elementy te podaję z pamięci, mogę się mylić, ale sens ich jest
    mniej wiecej taki. Dokładniej sprawdzić możesz w którymś serwisie
    poświęconym pracy.
    W przypadku kontroli nie ma znaczenia, co napisane jest w umowie, ale
    rodzaj wykonywanej pracy. Nic więc nie da napisanie w umowie, że jest
    to np umowa zlecenie, albo innych lipnych rzeczy, jeśli z charakteru
    pracy będzie wynikać co
    innego. Jeśli z umowy będzie wynikać, że pracę wykonujesz u siebie w
    domu, w dowolnych godzinach, że możesz ją odstąpić osobom trzecim / np
    pomaga Ci rodzina / , to mozesz być spokojny, żadna kontrola tego nie
    zakwestionuje. Nie wiem jakiego rodzaju zarządzanie będziesz
    prowadził, ale na moje wyczucie powinna być to um. o pracę.
    Kilka dni temu w Rzeczpospolitej napisali, że handlowiec powinien być
    zatrudniony na umowę, a handlowiec pewnie wykonuje czynności
    charakterem zbliżone do Twoich.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 4. Data: 2003-01-23 02:34:46
    Od: "M" <mraf[nospam]@tlen.pl>

    "Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania
    pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz
    w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca do
    zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem." (art. 2. KP).

    Umowa o świadczenie usług menadżerskich na pewno nie jest pracą w
    określonych godzinach, ani miejscu, trudno też rzec, że pod kierownictwem
    pracodawcy... Jest to normalna umowa cywilnoprawna i nazywana jest
    "kontraktem menadżerskim". Każdy prawnik, za odpowiednią opłatą, taką umowę
    ładnie skonstruuje ; )

  • 5. Data: 2003-01-23 02:36:19
    Od: "M" <mraf[nospam]@tlen.pl>

    Artykuł 22. KP, a nie 2., oczywiście.