PracaGrupypl.praca.dyskusje › nielegalne oprogramowanie a odpowiedzialnosc pracownika

  • 21. Data: 2006-12-02 11:43:45
    Temat: Re: nielegalne oprogramowanie a odpowiedzialnosc pracownika
    Od: "MI" <m...@w...pel>

    >Jezeli oprogramowanie ktore posiadam jest w pelni
    > legalne, natomiast mam na dysku pare albumow mp3 oraz filmow to zadnym
    > prawem nie moga mi nic zrobic

    zawsze mogą Cie zatrzymać na 48h... do wyjasnienia ;).

  • 22. Data: 2006-12-02 14:30:39
    Od: zch28 <z...@u...pl>

    Z tej dyskusji wychodzi, że lepiej nie mieć mp3 i divx (dla świętego
    spokoju.

    Ale mam nadzieję, że nikt się nie przyczepi do np. filmików
    instruktazowych w divixie lub muzyki czy audycji radiowych zgranych do
    mp3, które na 100% są legalne i co do których pochodzenia nie będzie
    wątpliwości np. zgrane kilka godzin muzyki ze stacji radiowej z
    dżinglami, nazwą stacji reklamami albo poucinane kawałki utworów i to w
    gorszej jakości.

    Czy może taki nalot po znalezieniu mp3 nie będzie wnikał co w nich jest
    tylko standardowo zarekwiruje??? Takie pogłoski słyszałem :-(

    Oczywiście potem się wybronię ale po co mi te nieprzyjemności.

    zch

  • 23. Data: 2006-12-02 17:10:05
    Od: the_foe <t...@W...pl>

    Dnia Sat, 2 Dec 2006 11:26:24 +0000 (UTC), D napisał(a):

    > I wszystko jasne.Wielkie dzieki za konkretne wyjasnienie.Wiec te cale
    > akcje z karami pienieznymi za posiadane mp3 czy divxy to po prostu
    > jedna wielka sciema.Jezeli oprogramowanie ktore posiadam jest w pelni
    > legalne, natomiast mam na dysku pare albumow mp3 oraz filmow to zadnym
    > prawem nie moga mi nic zrobic

    Widze ze nie do konca sluchasz co mowia w TV. Znane "nagonki" w USA na
    uzytkownikow p2p nie godzilo w ich prawo do dozwolonego uzytku (choc w USA
    jest on mniej liberalny niz u nas) tylko pozywano cywilnie udostepniajacych
    tresci objetych prawem autorskim.
    Udostepnianie tresci takze w Polsce jest karalne (chyba do 3 lat - pisze z
    pamieci), tak wiec sciagajac mp3 przez emule grozaCi wieksze konsekwencje
    niz posiadanie nielicencjonowanego softu (do 1 roku).
    Powtorze raz jeszcze - samo posiadanie na dysku mp3 czy divixow jest
    absolutnie legalne.

  • 24. Data: 2006-12-02 17:19:04
    Od: the_foe <t...@W...pl>

    Dnia Sat, 02 Dec 2006 15:30:39 +0100, zch28 napisał(a):

> [...]
    > tylko standardowo zarekwiruje??? Takie pogłoski słyszałem :-(
    >
    > Oczywiście potem się wybronię ale po co mi te nieprzyjemności.

    Widze ze trudno walczy sie z mitami :)
    A wystarczy przeczytac ustawe ktora, co rzadko, jest zwiezla i prosta.
    To ze cos jest z TV czy radia nie ma najmniejszego znaczenia. Gdyby nie art
    23 to nagrywanie z radia czy TV byloby tak samo nielegalne.
    Kupienie oryginalnego wydawnictwa tez nie daje Ci zadnych praw, nie mzoesz
    odplatnie go pozyczac publicznie (powyzej 15 osob) "puszczac", nie mozesz
    rozpowszechniac.
    Prawo w ogole nie porusza kwesti "posiadania" a tylko kwesie "skad" i
    "dokad".
    Wpadki zwyklych uzytkownikow dotycza wylacznie softu, ktorego spiraconego
    nie mozna nawet posiadac niezainstalowanego (tak samo jako dziela
    architektonicznego i baz danych).