PracaGrupypl.praca.dyskusjenielegalne oprogramowanie a odpowiedzialnosc pracownika › Re: nielegalne oprogramowanie a odpowiedzialnosc pracownika
  • Data: 2006-12-01 18:55:34
    Temat: Re: nielegalne oprogramowanie a odpowiedzialnosc pracownika
    Od: the_foe <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 01 Dec 2006 15:56:16 +0100, Tomasz Sokólski napisał(a):

    > Źle to interpretujesz - za rozpowszechnienie utworu uważa się jego
    > zgodne z prawem upublicznienie - a więc masz prawo korzystać dla
    > własnego użytku np. z artykułu zamieszczonego na stronie portalu -
    > możesz go sobie nawet zapisać na dysk - ale nie możesz go dalej
    > rozpowszechniać - np. zamieszczając go na swojej stronie.
    > Co innego mp3, których autor wcześniej nie rozpowszechnił.

    widze ze kolega wymysla nowosci by udowodnic z gory zalozona teze. Najpierw
    prosze sie zapoznac z Ustawa. Prosze mi znalezc artukul ktory "przylepia"
    zakres dowolnego uzytku od "formy" rozpowszechniania.

    http://www.prawnik.net.pl/pwi/faq2.htm :

    Jak wskazuje się w literaturze przedmiotu dozwolony użytek prywatny dotyczy
    wszelkich sposobów korzystania z utworu (z wyjątkiem budowy według cudzego
    projektu architektonicznego i architektoniczno urbanistycznego [a takze
    programow komputerowych o czym mowi art.77 - moj przypis]) w praktyce
    jednak najczęściej przybiera formę zwielokrotnienienia (reprodukcji )
    chronionych utworów. (1) Ustawodawca nie ogranicza korzystania z utworu w
    ramach dozwolonego użytku osobistego od celu jakiemu ma on służyć. W
    praktyce w ramach dozwolonego użytku można korzystać z utworu z w celach
    rozrywkowych, kolekcjonerskich, naukowych itp. W oparciu o omawiany przepis
    możemy zatem zapisać utwór z posiadanej płyty CD do formatu Mp3 i
    odsłuchiwać go na własnym komputerze czy przenośnym odtwarzaczu Mp3.
    Podobnie w ramach dozwolonego użytku prywatnego będziemy mogli wykonać
    kopie artykułu zamieszczonego w prasie, który jest nam przydatny w pracy
    naukowej lub z innych względów chcemy go zamieścić w domowym archiwum. Bez
    znaczenie jest przy tym czy artykuł ma charakter naukowy czy jest to np.
    ciekawy reportaż , istotnym jest jedynie aby kopia przeznaczona była
    wyłącznie do użytku osobistego. (prywatnego).