PracaGrupypl.praca.dyskusje › nie podawanie nazw pracodawcow w CV;

  • 31. Data: 2006-07-17 17:15:57
    Temat: Re: nie podawanie nazw pracodawcow w CV;
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Maciek Sobczyk napisał(a):

    > Chyba, że ten pracownik faktycznie nadaje się do zwolnienia lub jest
    > pracownikiem problemowym, z którym nie wiadomo co zrobić - inwestować w
    > niego czy nie itp.

    No to tym bardziej wtedy sytuacja rozstania się pracownika i pracodawcy
    jest uzdrawiająca dla obydwu stron.

    p. m.

  • 32. Data: 2006-07-17 19:44:12
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Maciek Sobczyk napisał:

    > Dla mnie jednak nie. A temu szefowi-debilowi przydałoby się wytoczyć
    > sprawę o naruszenie ustawy o ochronie danych osobowych.
    >
    > pozdr.
    > m.
    szefowi czy pracownikowi hr?

  • 33. Data: 2006-07-17 19:46:14
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    > Nie wiem. Zapytaj w tych firmach :) Kiedy pracowałem w rekrutacji to
    > wiele firm zamawiało tylko skrzynkę ogłoszeniową, żeby zachować
    > anonimowość, min. z opisanych przyczyn.

    to firma ktora rekrutuje nie moze podac swojej nazwy w ogloszeniu a
    jednoczesnie podac maila, ktorego po rekrutacji "wyrzuci"?

    pozdr

  • 34. Data: 2006-07-17 19:53:27
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik mvoicem napisał:

    > Pomijając fakt, że jeżeli obecny szef jest mądry, to zaproponuje
    > pracownikowi podwyżkę lub w inny sposób zmotywuje go do zostania w firmie.

    w tym przypadku szef powiedzial po prostu ze znajomy nie jest dobrym
    pracownikiem. a tamten (hr) chyba uwierzyl bo nie pofatygowal sie
    zadzwonic do znajomego i zaprosic na rozmowe, czy nawet przetestowac
    przez telefon.

    > Jeżeli szef z tego powodu np. zwolni pracownika (pod jakimś pretekstem),
    > to i tak nie jest to szef u którego warto zostawać.

    dokladnie..
    pozdr

  • 35. Data: 2006-07-17 19:56:49
    Temat: Re: [OT] nie podawanie nazw pracodawcow w CV;
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Immona napisał:

    > (*) "Czym sie rozni ksiegowa od bilansu?"

    a czym? :)

  • 36. Data: 2006-07-17 20:25:10
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    o`rety napisał(a):

    > szefowi czy pracownikowi hr?
    Pracownikowi hr. Pomerdało mi się.

  • 37. Data: 2006-07-17 20:28:20
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    o`rety napisał(a):
    > to firma ktora rekrutuje nie moze podac swojej nazwy w ogloszeniu a
    > jednoczesnie podac maila, ktorego po rekrutacji "wyrzuci"?
    Tak właśnie większość robi. Przecież to dla nich reklama - darmowe
    zamieszczenie swojego logo w prasie. Zakłada się skrzynkę typu
    n...@d...pl a po rekrutacji skrzynkę się usuwa.

    pozdr.
    m.

  • 38. Data: 2006-07-17 20:59:41
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f2fc800cae1cc64eff468d6904340dbb$1@pindol adas;

    > Zastanawiam sie, jak osoby prowadzace rekrutacje odbieraja
    > ukrywanie w CV nazw pracodawcow.
    Co to znaczy "ukrywanie"? Chyba już prędzej niepodawanie, pomijanie, czy coś
    podobnego.
    Zresztą - co w tym dziwnego?
    Czy pracodawca poszukujący pracowników i zlecający tzw. "rekrutację"
    anonsuje jakie firmy prowadził przedtem, jak się one nazywały, kiedy i
    dlaczego zakończyły działalność?
    Co to jest za niewolnicze podejście w ogóle?
    Czytam pytania łaszących się o robotę, jak się łasić lepiej.
    Ale jakoś nie widzę pytań rekruterów jak ich głupawe pytania odbierają osoby
    oferujące swoją pracę.
    Dlaczego?

    Jotte

  • 39. Data: 2006-07-17 22:07:15
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 17 Jul 2006 22:59:41 +0200, "Jotte"
    <t...@w...spam.wypad.polska> zakodował:

    >Czy pracodawca poszukuj?cy pracowników i zlecaj?cy tzw. "rekrutację"
    >anonsuje jakie firmy prowadził przedtem,

    Kto to dla Ciebie jest pracodawca? Jakiś wyimaginowany "Ktoś" kto
    "stoi za tym wszystkim"? Bo dla mnie to właśnie firma.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 40. Data: 2006-07-18 03:15:05
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer> wrote in

    > IMO dalej nie tłumaczy to ukrywania faktów zawodowych w CV. Tak to już
    > jest, że człowiek reaguje na każde odstępstwo od normy. I nie jest to
    > specyficzna cecha polska, tylko po prostu - ludzka. Bezpieczniej i
    > łatwiej jest funkcjonować w obrębie dobrze znanych schematów. Tym
    > schematem jest wpisywanie rzetelnych danych do CV. Odstępstwo od
    > schematu budzi nieufność i zwątpienie. Tym samym zmniejsza możliwość
    > kandydata na pozyskanie pracy.

    Hej!

    1)

    OIDP sam ostatnio rozpoczales watek w ktorym probowales poznac
    opinie grupowiczow na temat nietypowego ukladu danych w CV.
    Calosc tutaj http://skocz.pl/ms_pomysl_na oraz nieskrocona tutaj:
    http://groups.google.pl/group/pl.praca.dyskusje/brow
    se_thread/
    thread/329dd71ad87f1467/eaef959337ecb3ff#eaef959337e
    cb3ff

    Szczerze mowiac w tamtym CV nie zauwazylem Twojego pomyslu.
    Podobno bylo tak, ze umiesciles informacje o swoim doswiadczeniu
    w kolejnosci w ktorej pracodawca umiescil swoje wymagania.
    Przyznasz chyba, ze to BYL REBUS - jako osoba czytajaca to
    CV w ogole nie wpadlem na to, jaki trick zastosowano. Sadze,
    ze podobne odczucia miala wiekszosz czytelnikow. Nie twierdze,
    ze kazdy tworca tego ogloszenia przeoczylby Twoj genialny
    pomysl - podejrzewam jednak, ze wiekszosc by tak zrobila.
    Mysle tutaj o tej wiekszosci, ktora nie przywiazywala wagi
    do kolejnosci wymagan podanych w ogloszeniu - BTW: znacie moze
    jakies wyniki ankiety dla przygotowujacych ogloszenia odnosnie
    kolejnosci wymagan? Ile osob zwraca na to uwage?

    2)

    Caly czas uporczywie starasz sie nie zauwazac idei mojego
    pomyslu. Jak mozesz twierdzic, ze nie rozpoznasz czy dany
    kandydat pracowal w salonie z dobrami luksusowymi czy tez
    w osiedlowym markecie, skoro ta informacje bedzie w CV
    zawarta - tylko nie jako nazwa firmy, ale jako opis. Czyli
    informacja, ktora wynika z oceny danego kandydata. Przy
    okazji kandydat moze zwrocic tutaj uwage na taki aspekt
    pracodawcy, ktory jest szczegolnie przydatny, ale w oczach
    rekrutera moglby byc przycmiony przez inny, bardziej jaskrawy.

    Przyklad: firma XYZ jest znanym w regionie producentem okien.
    Ma dosyc kiepska opinie ze wzgledu na styl pracy jej dzialu
    ksiegowego. Nasz bohater pracowal tam w dziale zamowien i
    jego praca byla scisle zwiazana z kontaktami z kontrahentami
    z Rosji, co jest szczegolnie przydatnym doswiadczeniem na
    nowym stanowisku. Zatem zamiast pisac "XYZ" moze napisac
    "zaklad produkcyjny, komorka scisle wspolpracujaca z Rosja".

    pzdrv;
    adas;