PracaGrupypl.praca.dyskusje › nie podawanie nazw pracodawcow w CV;

  • 1. Data: 2006-07-16 03:33:48
    Temat: nie podawanie nazw pracodawcow w CV;
    Od: p...@p...wp.pl (adas;)

    Hej!

    Zastanawiam sie, jak osoby prowadzace rekrutacje odbieraja
    ukrywanie w CV nazw pracodawcow. Mam na mysli sytuacje, w
    ktorej nazwa firmy na etapie przeglada CV nie dalaby wiele,
    czyli: popularne (malo specjalistyczne) stanowisko i zakres
    obowiazkow, firma rowniez niczym nie wyrozniajaca sie (np.
    jakas nietypowa znana powszechnie organizacja pracy, itepe).

    Oczywiscie mozliwosc przekazania tych danych na kolejnym
    etapie rekrutacji - np. po zaproszeniu na pierwsza rozmowe
    - bylaby jak najbardziej realna. Niewykluczone, ze na tym
    etapie bylyby tez przekazane referencje od poprzednich
    pracodawcow.

    Cel? Zamysl jest taki, zeby nie podawac danych, ktore i tak
    nie sa bardzo potrzebne. Z drugiej strony rowniez o to, aby
    nie podawac danych obecnego pracodawcy - mysle, ze do etapu
    zaproszenia na pierwsza rozmowe mogloby to dawac kandydatowi
    wieksze poczucie bezpieczenstwa.

    Co wy na to?

    pzdrv;
    adas;

  • 2. Data: 2006-07-16 07:42:27
    Temat: Re: nie podawanie nazw pracodawcow w CV;
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

    > Co wy na to?

    do kosza bez zastanawiania.
    Wojtek

  • 3. Data: 2006-07-16 08:51:51
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik fotech napisał:

    > do kosza bez zastanawiania.
    > Wojtek

    czy brak nazwy firmy w cv jest elementem przekreslajacym danego
    kandydata? nawet nie czyatlbys dalszych kwalifikacji i przebiegu kariery??

  • 4. Data: 2006-07-16 09:35:37
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 16 Jul 2006 10:51:51 +0200, o`rety <o`rety@pl.pl>
    zakodował:

    >czy brak nazwy firmy w cv jest elementem przekreslajacym danego
    >kandydata? nawet nie czyatlbys dalszych kwalifikacji i przebiegu kariery??

    Jakiej kariery?
    Można być sprzedawcą i z takim samym zakresem obowiązków wydawać
    sprzedawać w firmi Jan Kowalski DG jak i P&G. Firma się jak
    najbardziej liczy i inaczej się patrzy na pracownika, którego kariera
    przebiega od Jan Kowalski DG do P&G a inaczej gdy ścieżka kariery jest
    odwrotna.

    Do tego nie podając nazw pracodawcy sprawiasz wrażenie, że coś
    ukrywasz i uniemożliwiasz zweryfikowanie tego.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 5. Data: 2006-07-16 10:32:19
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Kaizen napisał:

> [...]
    > najbardziej liczy i inaczej się patrzy na pracownika, którego kariera
    > przebiega od Jan Kowalski DG do P&G a inaczej gdy ścieżka kariery jest

    to jasne.

    > Do tego nie podając nazw pracodawcy sprawiasz wrażenie, że coś
    > ukrywasz i uniemożliwiasz zweryfikowanie tego.
    chodzilo mi o nie podawanie _tylko_ obecnego pracodawcy z powodu, by ten
    sie przypadkiem o fakcie poszukiwania pracy nie dowiedzial. a
    zweryfikowac mozna w pozniejszym etapie rekrutacji.
    A z drugiej strony co ukrywaja pracodawcy, ktorzy w ogloszeniach nie
    podaja swoich nazw?

  • 6. Data: 2006-07-16 11:41:30
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    adas; napisał(a):
    > Hej!
    [...]
    > Co wy na to?

    > Zastanawiam sie, jak osoby prowadzace rekrutacje odbieraja
    > ukrywanie w CV nazw pracodawcow.
    Że to dowód kompletnego braku zaufania i zbyt daleko posuniętej
    ostrożności. Jako rekruter nie zapraszałbym takiej osoby. Z przyczyn
    zawodowych i osobistych - nie mam ochoty jako człowiek i pracownik
    cackać się z kimś jak z jajkiem, skoro z innymi nie musze tego robić. I
    nie mam ochoty rozmawiać z kimś, kto na starcie bezosobowo, nie znając
    osoby rekrutujacej ani firmy, lokuje w niej taką dawkę braku zaufania. I
    nie widzę powodu stosować odrębnej taryfy dla jednego kandydata. Wszyscy
    napisali w CV niezbędne informacje, prócz jednego. Byłoby nieuczciwe
    względem pozostałych kandydatów zapraszać na rozmowę właśnie tego jednego.

    > Cel? Zamysl jest taki, zeby nie podawac danych, ktore i tak
    > nie sa bardzo potrzebne. [...]
    Jeśli wymaga się CV to znaczy że są potrzebne. A może nie są, ale to wie
    rekruter.

    > Z drugiej strony rowniez o to, aby
    > nie podawac danych obecnego pracodawcy - mysle, ze do etapu
    > zaproszenia na pierwsza rozmowe mogloby to dawac kandydatowi
    > wieksze poczucie bezpieczenstwa.
    CV to inaczej życiorys, więc o życiu faktycznym ma informować a nie
    mgliście tworzyć rebusy. A tworzenie rebusów, jak napisałem wyżej, nie
    zachęca do zaproszenia na rozmowę.

    pozdr.
    m.

  • 7. Data: 2006-07-16 11:43:34
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    o`rety napisał(a):

    > czy brak nazwy firmy w cv jest elementem przekreslajacym danego
    > kandydata? nawet nie czyatlbys dalszych kwalifikacji i przebiegu kariery??
    jakiej kariery? Kariery na stanowisku X w firmie Y? :)

    m.

  • 8. Data: 2006-07-16 11:45:00
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    o`rety napisał(a):
    > A z drugiej strony co ukrywaja pracodawcy, ktorzy w ogloszeniach nie
    > podaja swoich nazw?
    adresy e-mail, numery telefonów i nazwiska ludzi, do których
    zadzwoniłoby od razu 300 kandydatów i 2000 firm rekrutacyjncyh,
    oferujących swą fachową pomoc.

    pozdr.
    m.

  • 9. Data: 2006-07-16 13:09:28
    Temat: [OT] nie podawanie nazw pracodawcow w CV;
    Od: camel <g...@f...gotdns.com>

    On 2006-07-16 13:41:30 +0200, Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer> said:

> [...]
    > Wszyscy napisali w CV niezbędne informacje, prócz jednego. Byłoby
    > nieuczciwe względem pozostałych kandydatów zapraszać na rozmowę właśnie

    Tak sobie myślę, że to dotyczy rekrutacji na te wszystkie stanowiska
    biurowo-marketingowe, gdzie wystarczy 10-minutowe szkolenie z obsługi
    niszczarki do pracy. Nam, na stanowisko, gdzie potrzeba konkretnej
    wiedzy, rekruterzy nigdy nie przysłali nikogo rozsądnego. Same szczurki
    korporacyjne. Sami musieliśmy wybrać człowieka i dopiero on się
    sprawdza. Na podstawie CV byłby odrzucony w pierwszym etapie. Ci, z
    pięknymi CV byli rodzajem osób, który 80% czasu poświęca na "budowanie
    relacji z szefami" i autoreklamę. Owszem, tacy robią kariery - ale ani
    to dobre dla firmy ani dla zespołu...

    --
    -Never suspect conspiracy if incompetence could achieve the same result.

  • 10. Data: 2006-07-16 14:12:03
    Od: "Miros/law L. Baran" <b...@h...pl>

    PT Maciek Sobczyk pisze:
    > [...]

    > Że to dowód kompletnego braku zaufania i zbyt daleko posuniętej
    > ostrożności.

    A wiesz, że Siemens w Niemczech miewał okresy paranoi i zabraniał
    pracownikom zatrudnianym poprzez trzecią firmę informowania w CV o
    pracy dla Siemensa?

    Jubal

    --
    [ Miros/law L Baran, baran-at-knm-org-pl, neg IQ, cert AI ] [ 0101010 is ]
    [ BOF2510053411, http://hell.pl/baran/tek/, alchemy pany! ] [ The Answer ]

    I'll never get off this planet.