PracaGrupypl.praca.dyskusjenie podawanie nazw pracodawcow w CV; › Re: nie podawanie nazw pracodawcow w CV;
    From: adasiek <p...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: nie podawanie nazw pracodawcow w CV;
    Date: Tue, 18 Jul 2006 03:15:05 +0000 (UTC)

    Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer> wrote in
    news:e9frtd$gc6$1@inews.gazeta.pl:

    > IMO dalej nie tłumaczy to ukrywania faktów zawodowych w CV. Tak to już
    > jest, że człowiek reaguje na każde odstępstwo od normy. I nie jest to
    > specyficzna cecha polska, tylko po prostu - ludzka. Bezpieczniej i
    > łatwiej jest funkcjonować w obrębie dobrze znanych schematów. Tym
    > schematem jest wpisywanie rzetelnych danych do CV. Odstępstwo od
    > schematu budzi nieufność i zwątpienie. Tym samym zmniejsza możliwość
    > kandydata na pozyskanie pracy.

    Hej!

    1)

    OIDP sam ostatnio rozpoczales watek w ktorym probowales poznac
    opinie grupowiczow na temat nietypowego ukladu danych w CV.
    Calosc tutaj http://skocz.pl/ms_pomysl_na oraz nieskrocona tutaj:
    http://groups.google.pl/group/pl.praca.dyskusje/brow
    se_thread/
    thread/329dd71ad87f1467/eaef959337ecb3ff#eaef959337e
    cb3ff

    Szczerze mowiac w tamtym CV nie zauwazylem Twojego pomyslu.
    Podobno bylo tak, ze umiesciles informacje o swoim doswiadczeniu
    w kolejnosci w ktorej pracodawca umiescil swoje wymagania.
    Przyznasz chyba, ze to BYL REBUS - jako osoba czytajaca to
    CV w ogole nie wpadlem na to, jaki trick zastosowano. Sadze,
    ze podobne odczucia miala wiekszosz czytelnikow. Nie twierdze,
    ze kazdy tworca tego ogloszenia przeoczylby Twoj genialny
    pomysl - podejrzewam jednak, ze wiekszosc by tak zrobila.
    Mysle tutaj o tej wiekszosci, ktora nie przywiazywala wagi
    do kolejnosci wymagan podanych w ogloszeniu - BTW: znacie moze
    jakies wyniki ankiety dla przygotowujacych ogloszenia odnosnie
    kolejnosci wymagan? Ile osob zwraca na to uwage?

    2)

    Caly czas uporczywie starasz sie nie zauwazac idei mojego
    pomyslu. Jak mozesz twierdzic, ze nie rozpoznasz czy dany
    kandydat pracowal w salonie z dobrami luksusowymi czy tez
    w osiedlowym markecie, skoro ta informacje bedzie w CV
    zawarta - tylko nie jako nazwa firmy, ale jako opis. Czyli
    informacja, ktora wynika z oceny danego kandydata. Przy
    okazji kandydat moze zwrocic tutaj uwage na taki aspekt
    pracodawcy, ktory jest szczegolnie przydatny, ale w oczach
    rekrutera moglby byc przycmiony przez inny, bardziej jaskrawy.

    Przyklad: firma XYZ jest znanym w regionie producentem okien.
    Ma dosyc kiepska opinie ze wzgledu na styl pracy jej dzialu
    ksiegowego. Nasz bohater pracowal tam w dziale zamowien i
    jego praca byla scisle zwiazana z kontaktami z kontrahentami
    z Rosji, co jest szczegolnie przydatnym doswiadczeniem na
    nowym stanowisku. Zatem zamiast pisac "XYZ" moze napisac
    "zaklad produkcyjny, komorka scisle wspolpracujaca z Rosja".

    pzdrv;
    adas;