PracaGrupypl.praca.dyskusje › nadgodziny w delegacji

  • 1. Data: 2006-09-30 11:35:43
    Temat: nadgodziny w delegacji
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Sytuacja jest taka:
    - godziny pracy okreslone na umowie o prace 8-16
    - wyjazd z miejsca pracy okreslonego w umowie i przyjazd
    na miejsce przeznaczenia (do hotelu) o godzinie 2:00 w nocy
    - zakladam ze wykorzystuje okreslony w regulaminie pracy 11 godzinny
    odpoczynek
    - zjawiam sie u klienta w 11 godzin po przyjezdzie do hotelu czyli
    o godzinie 13:00
    - pracuje 8 godzin, czyli wychodze od klienta o 21:00

    Czy pracowalem w nadgodzinach czy nie ?

  • 2. Data: 2006-09-30 13:04:15
    Temat: Re: nadgodziny w delegacji
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:451E568F.61D2CD8F@interia.pl MarcinF <m...@i...pl>
    pisze:

> [...]
    > o godzinie 13:00
    > - pracuje 8 godzin, czyli wychodze od klienta o 21:00
    Z kodeksowej definicji godzin nadliczbowych wynikałoby, że nie.
    Co najmniej 11 godzin dobowego odpoczynku wymienione w KP to jest od
    zakończenia dnia pracy do rozpoczęcia kolejnego (uwzględniając odpoczynek
    równoważny, zmiany itp.). Dojazd do miejsca wykonywania pracy nie wlicza się
    do czasu pracy. Jeżeli część podróży wypada w czasie pracy to jesteś wtedy w
    pracy.

    Pozostaje kwestia świadczenia za podróż służbową.
    W sferze budżetowej określają je:
    - rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2002
    r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących
    pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery
    budżetowej z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju (Dz. U. Nr 236, poz.
    1990 ze zm.)
[...]
    budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju (Dz. U. Nr 236,
    poz. 1991 ze zm.).

    W sferze prywatnej określać je mogą:
    - układ zbiorowy pracy,
    - regulamin wynagradzania,
    - umowa o pracę, jeżeli pracodawca nie jest objęty układem zbiorowym pracy
    lub nie jest obowiązany do ustalenia regulaminu wynagradzania.

    Jeśli żaden z trzech wymienionych dokumentów nie zawiera stosownych zapisów,
    to stosuje się rozporządzenia dotyczące sfery budżetowej.

    Jakis rok temu miałem podobną sytuację ale nie dociekałem zbytnio bo wyjazd
    był mi bardzo na rękę i chciałem jechać.

    Jotte

  • 3. Data: 2006-10-01 00:11:05
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Jotte wrote:

> [...]
    > Co najmniej 11 godzin dobowego odpoczynku wymienione w KP to jest od
    > zakończenia dnia pracy do rozpoczęcia kolejnego (uwzględniając odpoczynek

    a czy cos zmienia fakt ze prawo do nieprzerwanego 11 godzinnego
    odpoczynku
    w ciagu kazdej doby zapisane jest w regulaminie pracy ?

    czasami miejsca do ktorych jestem delegowany oddalone sa o prawie
    1000 km, a zwykle nie da sie wyjechac rano, wiec teoretycznie
    kodeks pracy nie daje mi prawa do snu?

  • 4. Data: 2006-10-01 12:12:43
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:451F0799.595112AA@interia.pl MarcinF <m...@i...pl>
    pisze:

> [...]
    > czasami miejsca do ktorych jestem delegowany oddalone sa o prawie
    > 1000 km, a zwykle nie da sie wyjechac rano, wiec teoretycznie
    Przypuszczam, że może twórcy kodeksu nic nie wiedzieli, że tak masz? ;)
    Moim zdaniem czas delegacji powinien uwzględniać czas potrzebny na podróż,
    na pracę i na odpoczynek zgodnie z przepisami. I będąc delegowany dopilnuj
    aby tak było.

    Jotte

  • 5. Data: 2006-10-02 12:24:26
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    MarcinF wrote:

> [...]
    >
    > czasami miejsca do ktorych jestem delegowany oddalone sa o prawie
    > 1000 km, a zwykle nie da sie wyjechac rano, wiec teoretycznie

    Raczej umowa. Sa 2 wyjscia
    1) renegocjowac umowe
    2) podrozowac tylko po 8 godzin dziennie. W trakcie godzin pracy.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 6. Data: 2006-10-02 19:44:51
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:efr0dr$vpc$2@news.onet.pl Tomasz Kaczanowski
    <k...@p...onet.pl> pisze:

    > Raczej umowa.
    Nie da rady.
    KP art. 18 §1. Postanowienia umów o pracę oraz innych aktów, na których
    podstawie powstaje stosunek pracy, nie mogą być mniej korzystne dla
    pracownika niż przepisy prawa pracy.

    Jotte

  • 7. Data: 2006-10-03 08:11:02
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Jotte napisał(a):
> [...]
    > KP art. 18 §1. Postanowienia umów o pracę oraz innych aktów, na których
    > podstawie powstaje stosunek pracy, nie mogą być mniej korzystne dla

    Pisalem o zmianie umowy na lepsze warunki, czas podrozy liczony jako
    czas pracy.

    Kaczus

  • 8. Data: 2006-10-03 09:44:32
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eft5up$3fl$1@news.onet.pl Tomasz Kaczanowski
    <k...@n...poczta.onet.pl> pisze:

    > Pisalem o zmianie umowy na lepsze warunki, czas podrozy liczony jako czas
    > pracy.
    Zwróciłem uwagę, że umowa o pracę nie może zawężać uprawnień wynikających z
    prawa pracy.

    Jotte