PracaGrupypl.praca.dyskusje › mrowka i konik

  • 1. Data: 2003-08-27 13:55:55
    Temat: mrowka i konik
    Od: "Sviodo" <s...@w...pl>

    Dla rozluznienia atmosfery :)

    WERSJA KLASYCZNA
    Mrówka pracowała w pocie czoła całe upalne lato. Zbudowała solidny dom i
    zebrała zapasy na srog? zimę.
    "Głupia mrówka" - my?lał konik polny, który okres kanikuły spędził na
    tańcach i hulankach. Kiedy nadeszły chłody i deszcze, mrówka schowała się
    w domu i skosztowała zapasów. Konik polny umarł z głodu i zimna.

    WERSJA WSPOŁCZESNA
    Mrówka pracowała w pocie czoła cale upalne lato. Zbudowała solidny dom i
    zebrała zapasy na srog? zimę.
    "Głupia mrówka" - my?lał konik polny, który okres kanikuły spędził na
    tańcach i hulankach. Kiedy nadeszły chłody i deszcze, mrówka schowała się
    w domu i skosztowała zapasów. Drż?cy z zimna i głodny jak wilk konik
    polny zwołuje konferencje prasowa, na której zadaje publicznie pytanie
    dlaczego na ?wiecie s? mrówki z własnym domem i pełna spiżarni? podczas,
    gdy inni musz? cierpieć głód i nie maja dachu nad głow?. TVN, Polsat i
    Telewizja Polska pokazuj? zdjęcia sinego z zimna konika polnego i
    siedz?cej przy kominku zadowolonej mrówki. Polska jest zszokowana tym
    kontrastem. Jak to możliwe, ze w ?rodku Europy na pocz?tku trzeciego
    tysi?clecia s? jeszcze takie różnice. Dlaczego konik polny musi tak
    cierpieć? Rzecznik prasowy OFKP (Ogólnopolskie Forum Koników Polnych)
    występuje w głównym wydaniu Wiadomo?ci i oskarża mrówkę o uprzedzenie do
    koników. W programie Łzy nie kłami?, Główny Konik Polski razem z Głównym
    Konikiem Polnym ?piewaj? "Nie łatwo być konikiem." Piosenka błyskawicznie
    zdobywa pierwsze miejsce na listach przebojów. Lider na krajowym rynku
    jednorazowych chusteczek notuje rekordowy wzrost sprzedaży.

    Koniki polne zapowiadaj? zlot gwiaĄdzisty w Warszawie w pierwszym dniu
    kalendarzowej zimy. Frakcja młodych koników polnych przed domem mrówki
    organizuje demonstracje pod hasłem "Każdy chce żyć". Stowarzyszenie Życie
    i Pracowito?ć publikuje na stronie internetowej memoriał o większej
    liczbie aktów przemocy w domach, w których mrówki maja klucze do
    spiżarni. Prezydent z żon? w specjalnym o?wiadczeniu informuj? naród o
    ogromnym przywi?zaniu do wszystkich nieszczę?liwych koników i zapewniaj?,
    że zrobi? wszystko co w ich mocy, aby przywrócić im nadzieję w
    sprawiedliwo?ć. Redaktor Mrówkojad w cyklicznej audycji "Kto to
    zrozumie?" pyta czy nie warto sprawdzić w jaki sposób mrówka osi?gnęła
    tak wysoki status w kraju, w którym jest tak dużo biedy. "Należy
    wprowadzić podatek, który wyrówna szanse wszystkich mrówek i koników" -
    postuluje dziennikarz. Następnego dnia parlament w trybie przyspieszonym
    uchwala ustawę, która nakazuje wszystkim mrówkom przekazać w formie
    podatku nadmiar zapasów do Centralnego Spichlerza. Główny Meteorolog
    Kraju prof. Koniec Polski dementuje pogłoski o rzekomym odwołaniu zimy.

    20 LAT PÓ?NIEJ
    Konik polny zjada resztki zapasów mrówki. W telewizorze, który kupił za
    pieni?dze ze sprzedaży jedzenia widać nowego przywódcę, który
    rozpromieniony mówi do wiwatuj?cych tłumów, że bezpowrotnie mijaj? czasy
    wyzysku i teraz będzie już sprawiedliwo?ć.

  • 2. Data: 2003-08-27 14:42:21
    Temat: Re: mrowka i konik
    Od: "przemo77" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Sviodo" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tańcach i hulankach. Kiedy nadeszły chłody i deszcze, mrówka schowała się
    > w domu i skosztowała zapasów. Konik polny umarł z głodu i zimna.

    sugerujesz ze wszyscy bezrobotni to lenie i cwaniacy. Straszliwe
    uogolnienie. Po prostu z Polski robi sie powoli druga Argentyna i ludziom
    nic juz nie pozostalo jak kombinowc zeby przezyc. Najgorzej jak nie bedzie
    juz z czego kombinowac - wtedy bedzie kiepsko.

  • 3. Data: 2003-08-27 16:28:54
    Od: "Sviodo" <s...@w...pl>

    Użytkownik "przemo77" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    <cut>
    > sugerujesz ze wszyscy bezrobotni to lenie i cwaniacy. Straszliwe
    > uogolnienie...

    coz, chyba troche za szybko stwierdzasz co sugeruje... a faktem jest ze sa
    grupy (nie wszyscy) ktore swietnie do opisu pasuja :)

    --
    Svi

  • 4. Data: 2003-08-27 16:31:22
    Od: "przemo77" <p...@i...pl>

> [...]
    >
    > coz, chyba troche za szybko stwierdzasz co sugeruje... a faktem jest ze sa
    > grupy (nie wszyscy) ktore swietnie do opisu pasuja :)

    jesli blednie ocenilem twoje intencje to przepraszam, ale tak mi sie
    wydawalo.

  • 5. Data: 2003-08-28 07:01:38
    Od: "hmmm" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > nic juz nie pozostalo jak kombinowc zeby przezyc. Najgorzej jak nie bedzie
    > juz z czego kombinowac - wtedy bedzie kiepsko.

    w Czechach rozwiązano ten problem w bardzo prosty sposób. Wszyscy
    zarejestrowani w UP jako bezrobotni mieli obowiązek przez 3 m-ce pracować na
    rzecz gminy, bezinteresownie czyli bez żadnego wynagrodzenia. Jaki był
    skutek? Ponad połowa bezrobotnych natychmiast wyrejestrowała się z UP, nie
    opłacało im się stracić "czarnych" posadek na rzecz "marnego", w
    przeliczeniu na PLN, kilkuset złotowego przychodu za pierdzenie w stołek ...

  • 6. Data: 2003-08-29 20:28:38
    Od: "OutDOOR s.c." <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "hmmm" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > opłacało im się stracić "czarnych" posadek na rzecz "marnego", w
    > przeliczeniu na PLN, kilkuset złotowego przychodu za pierdzenie w stołek

    No tak, stary. Ale weź Polskie realia, gdzie zasiłek dla bezrobotnych jest
    niejednokrotnie większy od pensji człowieka który ostro naparza w pracy.
    W firmie w której pracowalem jak komuś brakowało pieniędzy to co robił -
    szedł na urlop, bo więcej za to płacili niż za dniówkę w robocie.

    Th+
    Republika Polski Argentyny