PracaGrupypl.praca.dyskusjemoże podyskutują 50- latki? › Re: może podyskutują 50- latki i 40-latki?
    From: "adherent" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: może podyskutują 50- latki i 40-latki?
    Date: Thu, 28 Nov 2002 08:45:15 +0100

    Użytkownik "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl> napisał w wiadomości
    news:as44q1$dkq$1@news.tpi.pl...

    > Tworcy tego systemu juz nie zyja od stu lat. Przy zalozeniach systemu nikt
    > nie przewidzial takich czynnikow jak:
    > -wydluzenie zycia(kiedys niewielu ludzi dozywalo emerytury)

    > Jak kazda ciezka reforme ta odklada sie jak najdluzej, niestety zaplaca za
    > nia o dziwo nie osoby pobierajace emeryture tylko dzisiejsi 20-latkowie i
    > to podwojnie.

    Tak jest. Zapłacą za tą reformę młodzi. Nie bardzo jeszcze idzie
    dyskutować o + i - tej reformy bo skutki pozna społeczeństwo za
    30-40 lat. Chcę tylko zwrócić uwagę że regulacje dotyczące pracy
    nie mogą dotyczyć tylko efektywności i wydajności. Nie chcę by
    wspomniany tutaj np. wyścig szczurów doprowadził do takich
    sytuacji jak to się już zdarzyło w USA że wchodzi rozgoryczony
    były pracownik do zakładu pracy i strzela do innych tak samo
    doświadczonych przez system.

    > Dla przypomnienia skladka ZUS pod koniec lat 70 wynosila 15%(SIC!!!), a
    > teraz wynosci 48(FUCK!!!), do tego tak naprawde jest o wiele wyzsza bo ZUS
    > jest co roku dofinansowywanu coraz wiekszymi dotacjami. Tak wiec jak widac
    > problem nie jest tak prosty na jaki wyglada.

    Dla odmiany trzeba też zauważyć że kiedyś jeden ojciec pracował
    na utrzymanie żony i 10 dzieci. Dzisiaj często młody człowiek
    pracuje tylko na siebie a i nie gardzi pomocą mniej mających
    dochodów rodziców - oczywiście jeżeli rodzicie nie przekazują
    swoich ostatnich oszczędności na "Radio Maryja".

    Pozdrawiam
    ad.