PracaGrupypl.praca.dyskusjemoże podyskutują 50- latki? › Re: może podyskutują 50- latki?
  • Data: 2002-12-01 22:34:57
    Temat: Re: może podyskutują 50- latki?
    Od: w...@w...pl (WOJSAL) szukaj wiadomości tego autora

    Szanowny(a) Leszek Wilczek napisal(a) Sun, 1 Dec 2002 17:27:28 +0100:
    >Użytkownik "WOJSAL" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    >Skad takie rzeczy wytrzasnales?? Obecny system dziala na zasadzie umowy
    >pokoleniowe, tzn. obecni emeryci sa urzymywani przez obecnych pracujacych.

    A czy ktos pytal sie zainteresowanych (emerytow)
    o zgode na takie funkcjonowanie systemu emerytalnego?
    Ktos sam podjal taka decyzje, to niech teraz ponosi
    odpowiedzialnosc za swoje radosne decyzje.

    A skad Ty wytrzasneles "umowe pokoleniowa"?
    Ja sie z nikim (z panstwem) nie umawialem. To
    panstwo samo zabiera mi moje pieniadze, bo
    samo chce mi zapewnic emeryture. Bez mojej zgody!
    I tak jest z milionami emerytow.

    Jest rzecza oczywista, ze jesli ktos zabiera Tobie
    pieniadze i obiecuje Ci godziwa emeryture - to
    musi Ci to zapewnic. I nie ma znaczenia czy tym
    zabierajacym jest panstwo, firma czy osoba fizyczna.
    W kadzym badz razie, gdyby tak funkcjonowal prywatny
    fundusz emerytalny - juz dawno bylby w sadzie i musialby
    sie grubo tlumaczyc z przepuszczonych pieniedzy.

    >Taki system moze dzialac dopoki jest wlasciwa proporcja miedzy
    >pracujacymi/emerytami, a ta proporcja zmienila sie drastycznie na wskutek
    >starzenia spoleczenstwa i wydluzania zycia na wskutek postepu medycyny.

    Nie interesuja mnie radosne pomysly rzadzacych.
    Interesuje mnie tylko jedno: niech trzymaja sie z dala
    od moich (!!!) pieniedzy, bo nie potrafia nimi zarzadzac.
    Na marginesie.
    Jestem w II filarze. W ciagu niespelna 4 lat wartosc
    jednostki wzrosla o ok. 60%. Jestem rowniez w
    funduszu emerytalnym panstwowym (tam jestem z musu).
    Ile tam wzrosla jednostka - tego nie wie nikt.
    I jak mozna takiej firmie powierzac wlasne pieniadze?

    >Nikt nikogo nie okrada po prostu zalozenia systemu byly dobre na dawne
    >czasy. Zauwaz ze w latach 60tych uwazano ze polska przekroczy 40mln po
    >koniec lat 70tych. Mamy rok 2000, a nas jest nadal 39mln ;))

    To nie jest moja wina, ze zabierajacy mi (oraz
    kilkudziesieciu milionom innych Polakow) sie
    walnal. Jak ktos nie potrafi liczyc, zarzadzac naszymi (!)
    pieniedzmi to niech sie lepiej trzyma od naszych
    pieniedzy z daleka.

    A czy nie okrada?
    Policz: ile lat pracuje przecietny czlowiek? Ile
    odklada pieniedzy? Ile lat zyje na emeryturze? Ile
    wynosi srednia emerytura?

    WOJSAL (Wojciech Sałata)