PracaGrupypl.praca.dyskusjemoże podyskutują 50- latki? › Re: może podyskutują 50- latki?
  • Data: 2002-12-02 07:24:19
    Temat: Re: może podyskutują 50- latki?
    Od: "WOJSAL" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl> napisał w wiadomości
    news:ase8on$hue$1@news.tpi.pl...

    > Ja nie jestem zwolennikiem obecnego systemu, chce tylko uswiadomic jak
    > powazna jest skala problemu. Juz pisalemwczesniej ile wynosila skladka ZUS
    > pok koniec lat 70 -15% razem z ubezpieczeniem zdrowotnym itd. Zakladajac
    ze
    > 20% tej sumy szlo na emerytury latwo policzyc ze obecne emerytury sa o
    wiele
    > za wysokie jak na te ktore sobie wypracowali obecni emeryci, nie bede
    > wspominal o ubezpieczeniu zdrowotnym, ktore w normalnych warunkach rosloby
    > wraz z wiekiem.

    OK, ale czy nie uwazasz, ze zamias kontynuowac obecna, panstwowa
    paranoje pt. "emerytury od panstwa" nalezaloby:
    1) ustalic winnych obecnego stanu rzeczy
    2) ukarac ich
    3) zmienic te paranoje
    Odnosnie p.3. byl projekt na poczatku lat 90-tych by utworzyc
    fundusz emerytalny z prywatyzowanych zakladow. Niestety
    rzadzacy (UW, UD, KLD, SLD, AWS, PSL i inni) zignorowali
    to. I zamiast uwtworzyc fundusz emerytalny dla obecnych emerytow,
    srodki z prywatyzacji wydali na biezace potrzeby. Tych rzadzacych
    tez mozna by scignca, aby ukrocic te paranoje, aby pokazac
    ze w tym kraju nie mozna robic przekretow.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)