PracaGrupypl.praca.dyskusje › moja historia - jak informatyk z poznania pracuje i zyje w szwajcarii

  • 131. Data: 2009-08-20 09:15:35
    Temat: Re: moja historia - jak informatyk z poznania pracuje i zyje w szwajcarii
    Od: konrad <k...@g...com>

    RysiekWu pisze:
> [...]
    > zajeb.. dużo zostaje. Wydaje mi sie to stosunkowo dużą kasa, ale tak w
    > sumie tu jest każdy tu z moich kumpli w robocie tak ma. Robie to co
    > robiłem i w Polsce, dokładnie ta sama techonologia Java i JBoss.
    > Ludzie nie bójcie się. Ja wiem emigracja może nie jest dla każdego,
    > ale tu jest pieniądz i pełno tu hinduskiego badziewia, które o niczym
    > nie ma pojęcia. A wiem że w Polsce jest dużo sprytnych doświadczonych
    > inżynierów, nie bójcię się, do cholery informatycy chyba umiecie
    > liczyć. Roboty szukałem około 4 tygodni. Polscy informatycy tu mają

    Cześć,

    Odpowiedź może nie do końca zgodna z tematem. Ale może ktoś będzie miał
    informacje...
    Mnie osobiście nie interesuje wyjazd za granicę, ale poszukuję
    współpracy z firmami zagranicznymi jako wykonawca oprogramowania (jako
    osoba prywatna lub firma). Wiadomo początki zawsze są trudne. Może ktoś
    już tak zaczynał i wie jak się za to zabrać? Czy po za znajomościami i
    firmami pośredniczącymi w praktyce nie ma innej możliwości. Wiadomo że
    lepiej zaczynać z już jakimś gotowym produktem i już stworzonymi
    aplikacjami dla poparcia własnych umiejętności.

    Z funkcjonalności na którą jestem na nastawiony to programy w C/C++,
    bazy danych, aplikacje sieciowe (nie strony www).

    Pozdrawiam,
    Konrad

  • 132. Data: 2009-08-20 15:18:02
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h6j0bv$qq7$2@inews.gazeta.pl Mich@l
    <k...@t...cy> pisze:

    > Do całego wpisu, inaczej bym zostawił jakiś fragment.
    Bez sensu - jak coś komentujesz, to to zostaw, nikomu nie chce się domyślać
    o co ci chodzi.
    I naucz się korzystać z newsów - wrotki się zostawia.
    Zdanie wyrażone w wyciętym poście podtrzymuję w całej rozciągłości.

    --
    Jotte

  • 133. Data: 2009-08-24 23:32:47
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > Ja mam na wymienniku (w zasadzie tuż przed) normalny układ pomiarowy -
    > podaję stan na koniec miesiąca, przysyłają fakturkę, opłacam i niczym się
    > nie interesuję.

    > Ale podzielnik ma chyba cos podobnego robić - wskazywać ilość
    > (przynajmniej
    > przybliżoną) zużytego medium w postaci energii cieplnej. U znajomych, w
    > blokach tak właśnie się to odbywa - i w przypadku "nadpłaty" po wykonaniu
    > rocznego odczytu i bilansu - maja albo dopłatę albo nadpłatę.

    ale to jest podział a nie pomiar. zmierozne z dużym marginesem błędu ciepło
    jest _dzielone_ wg różnych magicznych współczynników na wszystkich
    mieszkańców bloku i wtedy dopiero ustalana jest wysokość zobowiązań.
    Paradoksalnie osoby zuzywające najwięcej (grzejące na max) niekoniecznie
    muszą najwięcej płacić, a duże różnice opłacają w znacznej części ci co
    starają się oszczędzać, dlatego też przy podzielnikach nie warto oszczędzać
    i przykręcać grzejników poniżej jakiegoś tam swojego progu...
    --
    Jackare

  • 134. Data: 2009-08-25 00:14:50
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > W wielu dziedzinach tzw. kapitalizm jest nie tylko zbędny, ale wręcz
    > szkodliwy.
    > I nie jest w żadnym razie uniwersalnym remedium na wszystko.
    > Ty jak nabywasz nowe majtki to je po prostu kupujesz aby nie mieć gołej
    > dupy, czy czynisz inwestycję bieliźnianą, która powinna się zwrócić? :)

    > A ty się znasz na górnictwie, jego roli w gospodarce naszego kraju oraz
    > istniejących uwarunkowaniach?
    >
    > --
    > Jotte

    niezależnie od strategiczności różnych sektorów trudno podważyć pewne fakty
    które świadczą o niecałkiem optymalnym zarządzaniu spółkami państwowymi. Są
    to m.in.:
    - miejsca w radach nadzroczych i zarządach obsadzane z politycznego nadania
    aktualnie rządzących ekip
    - dziwna rola tzw "strony społecznej" czyli znacznej liczby związków
    zawodowych, które na polityczne uzależnionych zarządzających są w stanie
    wymuszać różne układy które są niekoniecznie dobre dla firm z ekonomicznego
    punktu widzenia. Wymuszenie odbywa się zazwyczają poprzez urządzenie
    rozpierduchy w stolicy i szantaż wyborczy. Prywatyzacja zazwyczaj uzdrawia
    lub porzadkuje stronę ekonomiczną działania przedsiębiorstwa ale narusza
    bądź likwiduje przywileje związków, związkowców i oczywiście zwyłych
    pracowników. Dobrym przykładem takich wielopłaszczyznowych zależoności są
    ostatnie przepychanki w KGHM (rząd nieśmiało chce prywatyzować, ZZ stają
    okoniem) który co prawda jest rentowny i bardzo bogaty, ale produkuje miedź
    najdrożej na świecie (4,9 tys $ za tonę) i ze względu na poziom kosztów,(
    które w ok 60% stranowią wynagrodzenia i świadczenia socjalne) jest
    niesamowicie zależny od wahań koniunkturalnych. Po kilku latach prosperity,
    obecnie zbliża się do granicy opłacalności bo ceny miedzi na świecie mocno
    spadły (do lekko ponad 6 tys $ za tonę) a dodatkowo osłabiła się pozycja
    złotówki. Nie ma co ukrywać że działający racjonalnie przedsiębiorca
    nastawiony na zysk wydzieliłby ze struktury zakładu nierentowne lub
    niepotrzebne składniki majątkowe i organizacyjne, zlikwidowałby części
    etatów i stopniowo ograniczyłby świadczenia socjalne. Myślę, że uzalezniłby
    zarobki od efektywności pracy co absolutnie nie ma miejsca w spółkach
    państwowych. Co lepsze ? Nie wiem, ale wg mnie lepiej dla firmy jest stać na
    własnych prawdziwych nogach i dzielić z tego co wypracuje, niż tkwić w bajce
    i ciągnąć z portfeli podatników. Huty sprywatyzowano i jakoś nie słychać
    narzekań na prywtanych właścicieli np na pana Mittalla. Vattenfall ?? Jestem
    ze Śląska i akurat Vattenfall jest moim dostawcą prądu i mogę się pocieszyć
    tym, że nie ma chyba w Polsce tańszego - ja przynajmniej nie znam a
    porównywałem swego czasu różne oferty. W kopalniach węgla jest podobnie jak
    w miedzi i moim skromnym zdaniem marnujemy czas spalając węgiel zamiast
    prowadzić intensywne i efektywne badania nad jego przetwarzaniem (np na
    paliwa). Jestem, zdania że sektory produkcyjne należy prywatyzować bo są
    lepiej zarządzane i po przekształceniach pracują efektywnej a cały wrzask o
    pozostawienie status quo to głównie związki i inspirowani prze nie
    pracownicy, którzy patrzą tylko aby kolejny rok-dwa przejechać na
    dotychczasowych warunkach bez oglądania się na dobro przedsiębiorstwa. To że
    w dłuższym okresie firma może upaść - co tam byle dzisiaj było na piwo i
    golonko a po nas chcoćby i potop. Podobnie Poczta Polska - ponad 50
    organizacji związkowych które nie potrafią dojść do porozumienia i
    paraliżują wszelkie próby zmian w PP a podstawowa działalność PP jaką jest
    m.in. dostarczanie paczek przynosi straty? Ciekawe dlaczego??
    Są sektory których prywatyzować nie należy jak np publiczna służba zdrowia,
    oświata - tutaj racje ekonomiczne nie powinny mieć pierwszeństwa, a prywatne
    placówki w tych sektorach i tak istnieją i mają swych lojalnych klientów
    --
    Jackare

  • 135. Data: 2009-08-25 15:39:53
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h6vb09$pph$1@nemesis.news.neostrada.pl Jackare
    <...@s...de.pl> pisze:

    > niezależnie od strategiczności różnych sektorów trudno podważyć pewne
    > fakty które świadczą o niecałkiem optymalnym zarządzaniu spółkami
    > państwowymi.
    Na czymże polega owo mityczne "optymalne zarządzanie"?

> [...]
    > zawodowych, które na polityczne uzależnionych zarządzających są w stanie
    > wymuszać różne układy które są niekoniecznie dobre dla firm z
    Dlatego właśnie ta - jak ją nazywasz - strona społeczna jest bezwzględnie
    potrzebna. Po to, aby "ekonomiczny punkt widzenia" nie stał się jedynym
    punktem widzenia. To ekonomia jest dla ludzi, a nie ludzie dla ekonomii.

    > Wymuszenie odbywa się zazwyczają poprzez
    > urządzenie rozpierduchy w stolicy i szantaż wyborczy.
    Istnieją przepisy prawne określające warunki przeprowadzenia legalnej
    manifestacji. Istnieje także kodeks wykroczeń.
    Istnieją również przepisy dotyczące rozwiązywania sporów zbiorowych, w tym
    okreslające procedury bez których wypełnienia strajk jest nielegalny. Tylko
    jak ma zastrajkować np. rolnik, rybak? Nie obsiać pola, nie wydoić krowy,
    nie wypłynąć na połów?
    A z tym szantażem wyborczym to już kiepska demagogia. Jak ktoś nie realizuje
    czyichś postulatów to znaczy, że go we władzach jakiegoś tam szczebla nie
    reprezentuje. Po co postulator miałby zatem głosować na takiego?

    > Prywatyzacja
    > zazwyczaj uzdrawia lub porzadkuje stronę ekonomiczną działania
    > przedsiębiorstwa ale narusza bądź likwiduje przywileje związków,
    > związkowców i oczywiście zwyłych pracowników.
    Nie przywileje, a uprawnienia. I nie tak łatwo. Tak czy inaczej w takim
    razie jest to raczej rodzaj okupacji.
    Ale prywatyzacja to słowo-wytrych. Wytrychów używają złodzieje.
    Tak też wygląda ten proces w polskim wydaniu.
    Czy można uznać za "prywatyzację" kiedy polskie państwowe przedsiębiorstwo
    zostaje "sprywatyzowane" drogą kupna przez inne przedsiębiorstwo państwowe,
    tylko z innego państwa?
    Gdzieś coś słyszałem o pomyśle jakiegoś tuskomłota żeby umożliwić
    sprzedaż... (achtung!) tego co w ziemi, kopalin znaczy (wpadło mi jednym
    uchem, drugim wypadło, więc nie podam żadnych szczegółów). Wodę w rzekach,
    wodę z morskiego pasa przybrzeżnego i powietrze znad Giewontu jeszcze hołota
    lyberałow niech posprzedawać popróbuje...

> [...]
    > niepotrzebne składniki majątkowe i organizacyjne, zlikwidowałby części
    > etatów i stopniowo ograniczyłby świadczenia socjalne.
    Owszem, tak uczyniłby łajdak. Nie rozumiem co cię tak dziwi. ZZ mają swoja
    rolę i ja spełniają - bronią interesów pracowniczych, w tym miejsc pracy.
    Swojej roli natomiast nie spełnia zarząd, bo nie potrafi znaleźć innego
    wyjścia z opisanej przez ciebie sytuacji (nie weryfikuję tu jej
    prawdziwości), jak tylko zabrać coś pracownikom. I to jeszcze przy takich
    kominach płacowych! To prostackie i świadczące o nieudolności graniczącej z
    bezczelnością pomieszaną z głupotą.
    W całości tej części twojej wypowiedzi w ogóle razi mnie brak spójności.
    KGHM jest bardzo bogaty i rentowny piszesz (znaczy - przynosi zyski). A
    kawałek dalej KGHM już nie jest rentowny i bogaty, tylko zbliża się do
    granicy opłacalności. Czyli zarabia prawie zero? Ok. 60% kosztów to płace i
    świadczenia. No to co? Znalezienie oszczędności w ok. 40% pozostałych
    kosztów to dopiero pole do popisu dla sprawnego i madrego zarządu.
    Produkuje drogo? Kolejne hasełko. Ktoś to jednak kupuje, może to dobra
    miedź, dobre kontrakty? Kopalnia odkrywkowa np. wydobywa kopaliny znacznie
    taniej niż górnictwo głębinowe i z tego powodu może generować o wiele
    większe proporcjonalnie) zyski. To zamknąć kopalnie głębinowe?

> [...]
    > firmy jest stać na własnych prawdziwych nogach i dzielić z tego co
    > wypracuje, niż tkwić w bajce i ciągnąć z portfeli podatników.
    Pisałeś, że KGHM (to jedyny konkretny przykład jaki podałeś) jest
    rentowna...
    Ale to dalej demagogiczne uproszczenie. Spójrz choćby na przykład obecnego
    (i chyba pomału zaczynajacego dobiegać końca) kryzysu. Ileż to firm
    _prywatnych_ dostało (i przyjeło bez gadania) rządowe dotacje ratunkowe
    pochodzące własnie z pieniędzy podatników. Jakież to liberalne podejście!
    Przecież z ekonomicznego punktu widzenia należało sie przyglądać jak padają.
    Skoro padają, to nie umieją wypracować zysku, nie?
    Ale takie spojrzenie jest charakterystyczne dla ciemnych ekonomicznych
    dogmatyków, monetarystów (u nas np. kanalia Balcerowicz), co to mają klapy
    na oczach jak koń dorożkarski - zeżreć z przodu, wywalić spod ogona i jechać
    w jedynym widzianym kierunku.

    > Huty
    > sprywatyzowano i jakoś nie słychać narzekań na prywtanych właścicieli
    > np na pana Mittalla. Vattenfall ??
    To, że czegoś nie słychać nie znaczy, że tego nie ma.
    A może _na_ _razie_ nie ma?

    > Jestem ze Śląska i akurat Vattenfall
    > jest moim dostawcą prądu i mogę się pocieszyć tym, że nie ma chyba w
    > Polsce tańszego - ja przynajmniej nie znam a porównywałem swego czasu
    > różne oferty.
    Tylko się cieszyć.
    Myślisz, że tak będzie wiecznie?

    > W kopalniach węgla jest podobnie jak w miedzi i moim
    > skromnym zdaniem marnujemy czas spalając węgiel zamiast prowadzić
    > intensywne i efektywne badania nad jego przetwarzaniem (np na paliwa).
    Pieniądze na kosztowne badania skąd? Z pieniędzy podatników?
    To ja proponuję powrót do 3-ciej stawki podatkowej na ten cel.

    > Jestem, zdania że sektory produkcyjne należy prywatyzować bo są lepiej
    > zarządzane i po przekształceniach pracują efektywnej
    Co ty uważasz za sektory produkcyjne? Że niby te, co to śrubę robią?
    Dlaczego jednak inne, te co nie robią śruby, mają pozostać mniej efektywne i
    gorzej zarządzane?
    A sprywatyzować wszystko - armię, policję, administrację, nawet rząd i
    samorządy. Niech też będą lepiej zarządzane.
    Sejmik Samorządowy Województwa Warmińsko-Mazurskiego GmBH, Burmistrz Sraczki
    Dolnej & Synowie Sp. z o.o. ....

> [...]
    > prze nie pracownicy, którzy patrzą tylko aby kolejny rok-dwa przejechać na
    > dotychczasowych warunkach bez oglądania się na dobro przedsiębiorstwa.
    No i prawidłowo. To jest ekonomiczny punkt widzenia właśnie. Tylko widziany
    z nie bardzo pasującej ci pozycji.
    Zadbać o budżet własnego gospodarstwa domowego. Tyle obchodzi pracownika
    dobro przedsiebiorstwa, co przedsiębiorstwo dobro pracownika.

    > że w dłuższym okresie firma może upaść - co tam byle dzisiaj było na
    > piwo i golonko a po nas chcoćby i potop.
    A co tam, że na bezrobocie parędziesiąt, paręset osób i razem z rodzinami
    bez środków do życia - byle utrzymać firmę aby zostać w zarządzie i łykać
    kasę.
    Rozczarowujesz mnie strasznie. Przecież to kompletna demagogia, jak za
    PRL-u, tylko z innej pozycji.

    > Podobnie Poczta Polska - ponad
    > 50 organizacji związkowych które nie potrafią dojść do porozumienia i
    > paraliżują wszelkie próby zmian w PP
    A co? Marzy ci się ograniczenie wolności zrzeszania się?

    > a podstawowa działalność PP jaką
    > jest m.in. dostarczanie paczek przynosi straty? Ciekawe dlaczego??
    Ciekawe jest najpierw dlaczego tak sądzisz.

> [...]
    > zdrowia, oświata - tutaj racje ekonomiczne nie powinny mieć
    > pierwszeństwa, a prywatne placówki w tych sektorach i tak istnieją i
    Są jednak tacy, co uważają, że i służbę zdrowia i oświatę najlepiej
    sprywatyzować...

    --
    Jotte

  • 136. Data: 2009-08-25 16:41:26
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

> [...]
    > kasę.
    > Rozczarowujesz mnie strasznie. Przecież to kompletna demagogia, jak za

    Wg mnie korzystniej jest brać nieco niższe wynagrodzenie przez 10 lat niż
    nieco wyższe przez 3 i doprowadzić do upadku firmę.
    CO do KGHM jest jak piszę - było kilka lat prosperity, teraz zbliża się do
    progu rentowności.

    > A co? Marzy ci się ograniczenie wolności zrzeszania się?

    Zasadniczo mnie to ani ziębi ani grzeje - niech się szarpią...

    > Ciekawe jest najpierw dlaczego tak sądzisz.

    Takie ciekawe rzeczy były przedstawione w reportażu radiowym PR Katowice
    który słyszałem gdzieś pół roku temu. Omawiane dane pochodziły z raportów
    semej PP.

    Co do demagogii. A czy to co mówią ZZ nie jest demagogią? Jest. Pitu-pitu w
    obronie interesów pracowniczych to tak naprawdę wrzask w obronie własnych
    stołków związkowców. Układy do których przystępują związki godząc się np na
    redukcję załogi o 20% też chyba najczystsze nie są.

    --
    Jackare

  • 137. Data: 2009-08-25 16:57:08
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h714pj$308$1@nemesis.news.neostrada.pl Jackare
    <...@s...de.pl> pisze:

    > Wg mnie korzystniej jest brać nieco niższe wynagrodzenie przez 10 lat niż
    > nieco wyższe przez 3
    A wg kogoś może być inaczej.

    > i doprowadzić do upadku firmę.
    Znowu demagogia. :(

    > CO do KGHM jest jak piszę - było kilka lat prosperity, teraz zbliża się
    > do progu rentowności.
    Pisałeś też, że jest rentowna i bogata.

    > Zasadniczo mnie to ani ziębi ani grzeje
    Być może.
    Być może tylko na razie.

    > Takie ciekawe rzeczy były przedstawione w reportażu radiowym PR Katowice
    > który słyszałem gdzieś pół roku temu. Omawiane dane pochodziły z raportów
    > semej PP.
    Aha... już pędzę do Katowic szukać nagrania sprzed "gdzieś" 5-ciu lat...
    A ty wiesz co ja słyszałem jakieś 6 lat temu?? To dopiero były ciekawe
    rzeczy.

> [...]
    > obronie własnych stołków związkowców. Układy do których przystępują
    > związki godząc się np na redukcję załogi o 20% też chyba najczystsze
    Niezadowolona ze swojej reprezentacji część załogi może się zrzeszyć i
    utworzyć organizacje związkową, która na taka redukcję się nie zgodzi.

    --
    Jotte

  • 138. Data: 2009-08-27 10:14:34
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2009-08-20 17:18, Jotte pisze:

    > Bez sensu - jak coś komentujesz, to to zostaw, nikomu nie chce się domyślać
    > o co ci chodzi.

    Niby miałem zostawić cały tekst i skomentować jednym zdaniem? Ty chcesz
    mnie uczyć jak z newsów korzystać? Netykieta się kłania.

    > I naucz się korzystać z newsów - wrotki się zostawia.

    Akurat wrotkę zostawiłem.

    > Zdanie wyrażone w wyciętym poście podtrzymuję w całej rozciągłości.

    Masz prawo. Podobnie jak prawo do podtrzymywania swojego zdania mają
    zwolennicy rozmaitych innych bzdurnych i kompletnie oderwanych od życia
    teorii.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 139. Data: 2009-08-27 10:26:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Mich@l pisze:

> [...]
    >
    > Masz prawo. Podobnie jak prawo do podtrzymywania swojego zdania mają
    > zwolennicy rozmaitych innych bzdurnych i kompletnie oderwanych od życia

    Szkoda że rodzice Jotte'a nie zastosowali się do jego rad. Albo
    dziadkowie. Jak świat światem ludzkość była biedna i mimo to dzieci
    rodziło się dużo. Żyły w biedzie, aby na starość utrzymać biednych
    rodziców. Gdyby uznać, że rozmnażać mogą się tylko przynajmniej średnio
    zamożni, ludzkość by dawno wyginęła.

    Jak widać wystarczy 100 lat życia w dobrobycie w dziesiątkach tysięcy
    lat historii ludzkości, aby takie oszołomy jak Jotte uznawały, że
    rozmnażanie przysługuje tylko bogatym.

    --
    Liwiusz

  • 140. Data: 2009-08-27 13:27:45
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h75mat$g0n$1@inews.gazeta.pl Mich@l
    <k...@t...cy> pisze:

    > Niby miałem zostawić cały tekst i skomentować jednym zdaniem?
    Powinieneś zostawić to, do czego się odnoszisz (czy też usiłujesz odnieść).
    A skomentować jak tam ci pasuje.
    Proste i logiczne.

    > Ty chcesz mnie uczyć jak z newsów korzystać? Netykieta się kłania.
    Nie, nie zamierzam cię uczyć - myślę, że to próżny trud, szkoda czasu na
    głupstwa.
    Po prostu zwróciłem ci uwagę, ucz się sam.
    I kłaniaj się netykiecie.

    > Akurat wrotkę zostawiłem.
    O tak, tak. zawiera ona bardzo istotne informacje.

    > Masz prawo.
    Co za szczęście!
    Bałem się, że nie mam...

    > Podobnie jak prawo do podtrzymywania swojego zdania mają zwolennicy
    > rozmaitych innych bzdurnych i kompletnie oderwanych od życia teorii.
    Podobnie jak prawo do debilnego komentowania mają wszelkiej maści mądrzy
    inaczej, którymi nie ma sensu sie przejmować.
    Słowem - pełna wolność wypowiedzi.

    --
    Jotte