PracaGrupypl.praca.dyskusje › koszty badania do pracy przed podpisaniem umowy???

  • 31. Data: 2006-04-13 14:40:53
    Temat: Re: koszty badania do pracy przed podpisaniem umowy???
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "fart" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:e1ln55$ic$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > To teoretyzując i idąc Twoim tokiem myślenia .... osoba ubiegająca się
    > zatrudnienie mogłaby również pójść do takiego lekarza, który jej
    wystawi
    > rachunek na 12.000 zł .... prawdaaaa ??????:))) a pracodawca bez
    > zmróżenia oka buli :)))))) nooo bez jaaaaaj ...

    Tu chodzi o osobę, którą masz zamiar zatrudnić i to Ty wystawiasz jej
    skierowanie na badania wstępne, do określonego ośrodka. Bez takiego
    skierowania, żaden ośrodek medycyny pracy nie powinien wydać orzeczenia
    o przydatności danej osoby do pracy na dane stanowisko.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 32. Data: 2006-04-13 15:00:33
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    fart <a...@w...pl> pisze:

> [...]
    > jej wystawi rachunek na 12.000 zł .... prawdaaaa ??????:))) a
    > pracodawca bez zmróżenia oka buli :)))))) nooo bez jaaaaaj ...

    Skąd taki tok rozumowania?
    Jeśli pracodawca pokrywa koszty badań, to ma prawo wyznaczyć swojego
    lekarza.
    I odwrotnie - jeśli wyznacza lekarza, to zobowiązany jest pokryć koszty.
    Jeśli nie pokrywa (wg Ciebie, bo w świetle prawa taka sytuacja jest
    niedopuszczalna), to pracownik może sobie pójść gdziekolwiek. W końcu sam za
    to zapłaci. Nawet 12 000 zł. To jego sprawa.

    > Jak najbardziej ... przecież właśnie ta jednostka medycyny pracy a
    > nie żadna inna zna charakter pracy w danym przedsiębiorstwie
    > ......:))))))

    Naprawdę uważasz, że dany ośrodek medyczny jest przynależny tylko jednej
    firmie i nie jest w stanie przeprowadzić badań lekarskich pracowników innych
    firm? Albo odwrotnie - że dana firma może korzystać z usług tylko i
    wyłącznie jednego ośrodka medycznego?

    > Idętym tokiem myślenia ...... środek trwały przyczynił się do
    > uzyskiwania zakupu - był użytkowany jeden dzień !!!!!!!!!!!!!!!

    I w jaki sposób przyczynił się do uzyskania przychodu?
    Wioząc tyłek prezesa z salonu do firmy? ;-)

    > Osoba ubiegająca się o pracę nie jest pracownikiem ... nie przynosi
    > dochodu

    Jak wyżej. Rozbity samochód też nie przynosi żadnego dochodu :)

    --
    Nixe

  • 33. Data: 2006-04-13 15:08:22
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *fart* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > a z jakiego tytułu ścignie mnie do sądu ????? nie jest moim poracownikiem

    Ktoś Ci powiedział, że trzeba być Twoim pracownikiem, żeby skierować
    sprawę do sądu? Taka sprawa bez dwóch zdań należy do kognicji sądów pracy,
    więc każda z takich spraw wisi nad Tobą przez 3 lata.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID:o...@j...org ||| listel: moj_nick (at) post (dot) pl |||

  • 34. Data: 2006-04-13 16:00:49
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > Ktoś Ci powiedział, że trzeba być Twoim pracownikiem, żeby skierować
    > sprawę do sądu? Taka sprawa bez dwóch zdań należy do kognicji sądów pracy,
    > więc każda z takich spraw wisi nad Tobą przez 3 lata.

    Olgierd ... pozwól że zachowam jednak swoje zdanie i swoje postępowanie ...
    nie przekonałeś mnie, że jest inaczej niż myślę ...
    może swojemu pracodawcy przedstawiasz orzeczenia sądowe, komentarze
    specjalistów do praca pracy ale tutaj jakoś nic wiarygodnieprzekonywującego
    z Twoim klików nie wyszło.

    W końcu moje działanie było poddane co najmniej pieciu kontrolującym
    inspektorom ... i żaden mi nie zarzucił niezgodnego z prawem postępowania
    .... chociaż to tez nie jest wykładnia :))

    pozdrawiam
    fart

  • 35. Data: 2006-04-13 16:06:06
    Od: "fart" <a...@w...pl>

> [...]
    > firmie i nie jest w stanie przeprowadzić badań lekarskich pracowników
    > innych firm? Albo odwrotnie - że dana firma może korzystać z usług tylko i

    To ... kto bedzie badał osoby ubiegające się o pracę , pracowników danego
    przedsiębiorstwa .... określa umowa pomiędzy osrodkiem medycyny pracy a
    pracodawcą

    > I w jaki sposób przyczynił się do uzyskania przychodu?
    > Wioząc tyłek prezesa z salonu do firmy? ;-)

    Czy masz kompleks dupy prezesa ??????

    > Jak wyżej. Rozbity samochód też nie przynosi żadnego dochodu :)

    jeszcze raz ...... środek trwały był użytkowany w działalności firmy .......
    o osobie ubiegającej się o pracę ... nie wspomniałeś ... :))))) Ty mnie nie
    chcesz zrozumieć

  • 36. Data: 2006-04-13 16:07:19
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > Wyobraź sobie, że rozmawiasz także z pracownikiem, którego pracodawca
    > zatrudnia po to, żeby w takich sprawach mu radzić. Po godzinach bezpłatnie
    > udzielam takich porad pewnym oto pracodawcom ;-PP

    Tego własnie nie mogę sobie wyobrazić :))))))))))))

    pozdrawiam
    fart

  • 37. Data: 2006-04-13 16:37:43
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e1lt0t$f06$1@nemesis.news.tpi.pl>
    fart <a...@w...pl> pisze:

    > To ... kto bedzie badał osoby ubiegające się o pracę , pracowników
    > danego przedsiębiorstwa .... określa umowa pomiędzy osrodkiem
    > medycyny pracy a pracodawcą

    To nie jest odpowiedź na moje pytanie.
    Może nieco rozjaśnię.
    Jest firma A "Sprzątanie na wysokościach", która ma podpisaną umowę z
    placówką medyczną ABC.
    I jest firma B "Malowanie na wysokościach", która ma podspisaną umowę z
    placówką medyczną XYZ.
    Były pracownik firmy A, pan Kowalski, stara się o przyjęcie do firmy B.
    Pracodawca B każe mu przynieść zaświadczenie lekarskie, więc przynosi mu to,
    które dostał kiedyś w placówce ABC. Dlaczego uważasz, ze pracodawca B ma
    prawo żądać, by Kowalski przeszedł badania na własny koszt w placówce XYZ,
    jeśli:
    1.) ma już takie zaświadczenie
    2.) badania będą dla niego zbyt kosztowne
    3.) nie jest w żaden sposób powiązany z firmą B i nie ma żadnej gwarancji,
    że dostanie w niej pracę
    Owszem, pracodawca B może sobie zażyczyć, by badania przeprowadziła placówka
    XYZ (bo wtedy będzie spokojniejszy), ale w takiej sytuacji zobowiązany jest
    za takie badania zapłacić. Jeśli nie chcesz zgodzić się, że tak nakazuje
    prawo, to uznaj chociaż, że tak nakazuje zwykła, ludzka przyzwoitość.
    I jeszcze jedno - niezależnie od tego, czego sobie zażyczy pracodawca B, to
    przyjmując Kowalskiego do pracy i podpisując z nim umowę MUSI zlecić
    przeprowadzenie badań wstępnych, choćby nawet zaświadczenie, które mu
    przyniósł Kowalski było sprzed tygodnia i miało ważność przez trzy lata.

    > Czy masz kompleks dupy prezesa ??????

    To też nie jest odpowiedź na moje pytanie.

    > jeszcze raz ...... środek trwały był użytkowany w działalności firmy

    Nie był. Został kupiony i na drugi dzień rozbity.
    Czy zakup i rozbicie jest_użytkowaniem_samochodu przyczyniającym się do
    uzyskania przychodu?

    > :))))) Ty mnie nie chcesz zrozumieć

    Ależ ja rozumiem o co Ci chodzi, tyle tylko, że uważam, iż nie masz racji.
    I tego z kolei Ty nie potrafisz zrozumieć :)

    --
    Nixe

  • 38. Data: 2006-04-13 22:24:40
    Od: "astoja" <a...@n...pl>

    Użytkownik "fart" napisal:

    >W końcu moje działanie było poddane co najmniej >pieciu kontrolującym
    >inspektorom ... i żaden mi nie zarzucił niezgodnego z >prawem postępowania
    >.... chociaż to tez nie jest wykładnia :))

    Z praktyki jest tak jak napisal fart,
    za badania okresowe pracownikow placi pracodawca,
    za badania wstepne, ksiazeczke zdrowia placi PRZYSZLY pracownik.
    Np. w sklepach spoz. pracownicy ktorzy nie maja aktualnych ksiaz. zdrowia
    nie moga pracowac a pracodawca nie moze dopuscic ich do pracy. Czyli
    zatrudnic.

  • 39. Data: 2006-04-13 22:26:46
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > za badania wstepne, ksiazeczke zdrowia placi PRZYSZLY pracownik.
    może wstępnie płaci pracownik, ale koszty te rozlicza później z pracodawcą
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---

  • 40. Data: 2006-04-13 22:32:48
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e1mipj$819$1@atlantis.news.tpi.pl astoja
    <a...@n...pl> pisze:

    > za badania wstepne, ksiazeczke zdrowia placi PRZYSZLY pracownik.
    Bzdura. Tym dziwniejsza, że w tym wątku podano odniesienia do przepisów
    prawa.
    Z czytaniem nie wychodzi, czy jakaś inna ułomność?

    Jotte