PracaGrupypl.praca.dyskusje › koncze prace i co mi sie nalezy?

  • 1. Data: 2002-09-04 10:36:37
    Temat: koncze prace i co mi sie nalezy?
    Od: "robert" <r...@i...pl>

    Witajcie
    przed 8 m-cami zaczalem pracowac w sklepie komputerowym, poczatkowo jako
    sprzedawca, pozniej sam prowadzilem placowke handlowa....
    Zeby szef moj mial lzej dal mi umowe na pol etatu, co nie za bardzo mi
    odpowiadalo, ale w koncu praca byla mi potrzebna..
    Pracowalem od poniedzialku do soboty w godzinach 10-19, mialem zero dni
    urlopu i w ogole nie mialem prywatnego zycia (ale to juz niewazne)

    Teraz pytanie:
    Co moge chciec od mojego szefa, czy moge go prosic o to, by wyplacil mi
    pieniadze za zalegly urlop? a moze jest cos jeszcze, o co moge go poprosic,
    nie wiem, cokolwiek?? (a moze wrecz zazadac)???

    pozdrawiam
    robert

  • 2. Data: 2002-09-04 12:40:55
    Temat: Re: koncze prace i co mi sie nalezy?
    Od: "Pawlik" <f...@p...onet.pl>

> [...]
    poprosic,
    > nie wiem, cokolwiek?? (a moze wrecz zazadac)???
    Witam.
    Mozesz poprosic o samochod dla mnie :)
    Pozdrawiam i przepraszam ale mam dobry chumorek i nie moglem sie
    powstrzymac

  • 3. Data: 2002-09-04 12:46:10
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]

    > pieniadze za zalegly urlop? a moze jest cos jeszcze, o co moge go poprosic,
    > nie wiem, cokolwiek?? (a moze wrecz zazadac)???

    Jaki zalegly urlop???????
    Po osmiu miesiacach pracy?

    Mozesz zarzadac przejscia na pelny etat,zaznaczenia w angazu samodzielnego
    stanowiska kierowniczego, podwyzki, czlowieka do pomocy...
    On wcale nie musi sie do tego ustosunkowac pozytywnie, chociaz.....mozliwe, ze
    sie od ciebie uzaleznil, i twoje rzadania znajda oddzwiek..zwlaszcza jesli
    wspomnisz o mozliwosci przejscia do konkurencji...sam musisz ocenic stopien
    ryzyka

    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 4. Data: 2002-09-04 12:48:06
    Od: k...@p...onet.pl

    > Jaki zalegly urlop???????
    > Po osmiu miesiacach pracy?

    Nie doczytalem, ze konczysz......
    To juz tylko chyba o dobra opinie mozesz poprosic.

    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 5. Data: 2002-09-04 14:01:34
    Od: "robert" <r...@i...pl>

    jesli chodzi o ten urlop to sprawa w swietle prawa wyglada tak:

    Jesli zalozmy, ze w roku przysluguje mi 18 dni wolnych, to proporcjonalnie:

    u tamtego pracodawcy przepracowalem 8 m-cy wiec musialem dostac 12 dni
    wolnego (18/12 m-cy = 1,5 dnia m-cznie)
    natomiast u tego pracodawcy powinienem pozostanie mi do wykorzystania 6 dni,
    wiec
    moje pytanie jest takie:
    Czy jesli przejde do tamtego pracodawcy to 12 dni wolnych po prostu mi
    przepadnie? skoro nowy pracodawca mi powie, ze do konca roku moge zabrac
    tylko 6 dni urlopu.....
    Czy po prostu moge zadac od szefa, by mi za 12 dni zaplacil??

    to jest moje pytanie i tyle
    odpadaja pytania o samochody, hehe ;)

  • 6. Data: 2002-09-05 07:04:57
    Od: "Ariel" <...@...com>

    > Czy po prostu moge zadac od szefa, by mi za 12 dni zaplacil??

    Nalezy Ci sie ekwiwalent pieniezny za urlop,
    ewentualnie mozesz wykorzystac urlop w okresie wypowiedzenia.