PracaGrupypl.praca.dyskusje › kłopoty z posiadania wyższego wykształcenia

  • 1. Data: 2006-02-22 13:08:41
    Temat: kłopoty z posiadania wyższego wykształcenia
    Od: "patipat" <p...@o...pl>

    Obecnie jestem w dość kłopotliwej sytuacji. Pilnie szukam pracy. Mam
    teoretycznie czas do końca m-ca. Mam wrażenie, że znajduje sie między młotem a
    kowadłem. Nie mogę poszczycić się dobrą znajomością języków obcych, co blokuje
    mi szansę na pracę w szeroko pojętym biurze... Próbując dostać sie do sklepu
    albo hurtowni słyszę, że mam zbyt wysokie wykształcenie... O sprzątaniu nawet
    nie wspomnę. Jestem ambitna i otwarta na nowe możliwości, wiem więcej niż można
    to ująć w mojej CV, ale muszę godzić się na niesprawiedliwą ocenę z pobieżnego
    sprawdzania moich kwalifikacji. Co począć? Mam magistra ekonomii, a co
    niektórym się wydaje, że powinnam od razu zostać prezesem banku... Czy jest dla
    mnie jakaś szansa? Zmiana zawodu? Proszę o poradę.

  • 2. Data: 2006-02-22 13:33:30
    Temat: Re: kłopoty z posiadania wyższego wykształcenia
    Od: ris <r...@g...pl>

    patipat napisał(a):
> [...]
    > niektórym się wydaje, że powinnam od razu zostać prezesem banku... Czy jest dla
    > mnie jakaś szansa? Zmiana zawodu? Proszę o poradę.

    Jeśli nie znasz dobrze języków obcych to bryndza, mgr ekonomi sam o
    niczym nie świadczy zwłaszcza o Twojej wiedzy.
    Trzeba coś mieć w głowie nie sam dyplom. Do dyplomu też nie musisz się
    przyznawać.

  • 3. Data: 2006-02-22 14:43:30
    Od: "sheerer" <s...@g...pl>

    Jest rada. Prosta. Podszkolenie angielskiego.

  • 4. Data: 2006-02-22 14:46:21
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    sheerer napisał(a):

    [...]

    > Jest rada. Prosta. Podszkolenie angielskiego.

    Yep... W miesiąc. Na bezrobotnym... ;P Jak się uda to kariera murowana,
    w dowolnej korporacji lub ministerstwie edukacji ;)

    j.

    http://tinyurl.com/dpuad (kto pierwszy kliknie ten głupi)

  • 5. Data: 2006-02-22 14:58:31
    Od: df <x...@y...zz>

    patipat wrote:
    > Próbując dostać sie do sklepu
    > albo hurtowni słyszę, że mam zbyt wysokie wykształcenie...

    no to jest jedno wyjscie - naklam w cv :)
    jezeli odpowiada ci praca na stanowisku na ktorym nie potrzebujesz
    wyksztalcenia to po prostu udawaj ze wyksztalcenia nie masz
    w ta strone pracodawcy trudniej zweryfikowac, niz jakbys sobie
    przypisala wyksztalcenie ktorego nie masz

  • 6. Data: 2006-02-22 16:09:46
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "patipat" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    dla
    > mnie jakaś szansa? Zmiana zawodu? Proszę o poradę.

    A jak już studiowałaś to jaki miałaś plan? Gdzie się widziałaś na etacie po
    skończeniu szkoły?

    --
    vertret

  • 7. Data: 2006-02-22 16:40:33
    Od: "sheerer" <s...@g...pl>

    Użytkownik "df" napisał w wiadomości news:dthu6p$mc0$1@opal.icpnet.pl...

> [...]
    > wyksztalcenia to po prostu udawaj ze wyksztalcenia nie masz
    > w ta strone pracodawcy trudniej zweryfikowac, niz jakbys sobie przypisala

    LOL. Dla mnie 'pomijanie' wykształcenia w CV nie am najmniejszego sensu. Mam
    wypiąć się na 5 lat studiów i pracować "jak" ktoś po średniej szkole ??
    Nigdy.
    Ja nie wiedziałem czego chcę (studiuje informę). Obecnie jestem na IV roku i
    już mam w miarę sprecyzowane 'preferencje'.

    Moja rada:
    1) Podszkol jakoś angielski!!!! Wiem, że się nie chce itp itd itp
    itd...Pewnie znajdziesz tysiąc powodów, żeby tego nie robić. Nawet jak
    znajdziesz jakąś dobrą pracę to prędzej czy później Twoj brak angielskiego
    Cie udupi...Zobaczysz.
    2) W większości większych firm znajomość angielskiego jest obowiązkowa.
    Skoro musisz już teraz coś znaleźć to może poszukaj wśród tych
    mniejszych...Jesteś po ekonomii...ale jaka specjalność?

  • 8. Data: 2006-02-22 20:33:54
    Od: "Nora" <m...@v...pl>

    > Mam magistra ekonomii, a co
    > niektórym się wydaje, że powinnam od razu zostać prezesem banku... Czy
    jest dla
    > mnie jakaś szansa? Zmiana zawodu?

    witam
    to ostatnie nie jest głupie (tylko w miesiąc będzie ciężko). Ja mam mgr
    geografii ..jeszcze bardziej beznadziejne..i taki sam beznadziejny etat..Od
    dwóch lat ciągnę drugą pracę..jako grafik (wcześniej 4 lata pracy..tylko dla
    siebie..za free oczywiście) i mam nadzieję, że to kiedyś (w normalniejszych
    warunkach może) będzie moje główne i jedyne zajęcie.

    Nora

  • 9. Data: 2006-02-22 21:16:17
    Od: Marek <k...@w...zapraszam.pl>

    > Próbując dostać sie do sklepu albo hurtowni słyszę, że mam zbyt
    > wysokie wykształcenie...

    Jest to po prostu elegancki i wygodny sposób na powiedzenie
    "nie", a nie powód.

    --
    Marek
    http://zapraszam.pl

  • 10. Data: 2006-02-22 21:36:43
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    22 Feb 2006 14:08:41 +0100, użyszkodnik "patipat"

> [...]
    > niektórym się wydaje, że powinnam od razu zostać prezesem banku... Czy jest dla
    > mnie jakaś szansa? Zmiana zawodu? Proszę o poradę.

    Tak sobie czytam takiego posta i pare innych w wpadłem na GENIALNY
    pomysl, zreszta juz nie nowy, stosowany w innych działach w których
    jest za duża podaż a za mały popyt, a to są DOPŁATY !!!

    Mamy dopłaty do rolnictwa, mamy dopłaty do górnictwa, finansujemy
    kolej, wiec wlasciwe bedzie zorganizowanie dopłat do magistrów.

    Każda firma zatrudniająca magistra dostanie 500zł dopłaty ze skarbu
    państwa co będzie przeznaczone na podwyższenie pensji temu magistrowi
    ktory nic nie potrafi poza byciem magistrem. A co, jak szaleć to
    szaleć, w końcu kto będzie naganiał ludzi do nauki jak zniknie
    obowiązkowe wojsko ??? :>

    --
    futszaK
    601061867