PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak długo można przechowywać dane niedoszłego kandydata(mój przypadek - normalne) ?

  • 1. Data: 2006-02-22 08:20:12
    Temat: jak długo można przechowywać dane niedoszłego kandydata(mój przypadek - normalne) ?
    Od: "kaos" <k...@b...pl>

    Witam,

    Bardzo proszę o informację, czy pracodawca, u którego aplikowałem jakiś czas
    temu, ale z powodów rodzinnych nie mogłem pojawić się na rozmowie
    kwalifikacyjnej, co miało miejsce we wrześniu 2005, ma w dalszym ciągu prawo
    przechowywać moje dane osobowe ?

    W dniu dzisiejszym próbowałem ponownie wziąć udział w rekrutacji
    telefonicznej, lecz mi odmówiono, gdy tylko usłyszano nazwisko i
    potwierdzono rok urodzenia. Odmowę umotywowano nie stawieniem się na
    rozmowie kwalifikacyjnej. Szczerze mówiąc zdziwiłem się bardzo, gdyż nie
    przypuszczałem, że dane kandydata mogą być przechowywane przez tak długi
    okres czasu... Czy to jest zgodne z prawem ? Wyrazałem zgodę na
    przetwarzanie danych dla konkrentego procesu rekrutacyjnego,ale nie
    sądziłem, że będę u nich "wiecznie".

    Dziękuję.

    KAOS

  • 2. Data: 2006-02-22 10:14:00
    Od: AKS <o...@b...zag.pl>

    kaos napisał(a):
    [...]
> [...]
    > czas temu, ale z powodów rodzinnych nie mogłem pojawić się na rozmowie
    > kwalifikacyjnej, co miało miejsce we wrześniu 2005, ma w dalszym ciągu

    A że tak zapytam - zadzwoniłeś w dniu rozmowy z przeprosinami
    i wyjaśnieniami do potencjalnego pracodawcy?
    Jeśli tak - pracodawca któremu zależało na Twojej kandydaturze
    mógł (nie musiał) zaproponować inny termin.
    Jeśli nie - powinieneś sam sobie odpowiedzieć na pytanie
    dlaczego nie chce z Tobą rozmawiać.
    Poza tym wiele firm stostuje tzw. bazy, gdzie umieszcza kandydatów
    np z odpowiednim kodem. W Kauflandzie jeśli otrzymasz L6 - nigdy
    i nidzie w ich oddziałach nie otrzymasz pracy.
    Oczywiście (z tego co mi wiadomo) taką informację otrzymuje i sam
    zainteresowany (zdaje się że pisemną).

    Pozdrowienia,
    AKS

  • 3. Data: 2006-02-22 11:21:56
    Od: df <x...@y...zz>

    kaos wrote:
> [...]
    > czas temu, ale z powodów rodzinnych nie mogłem pojawić się na rozmowie
    > kwalifikacyjnej, co miało miejsce we wrześniu 2005, ma w dalszym ciągu

    afaik na podstawie ustawy o ochronie danych osobowych mozesz sie do nich
    zglosic i poprosic o usuniecie twoich danych z ich bazy. jezeli wtedy
    tych danych nie usuna to bedzie to niezgodne z prawem. a dopoki tego nie
    zrobisz to moga to trzymac w nieskonczonosc.
    wiec jak chcesz tam znowu aplikowac to najpierw pozacieraj dowody po
    poprzednich probach ;)

  • 4. Data: 2006-02-25 04:52:52
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@n...serwerze.gazeta.pl>

    Dnia Wed, 22 Feb 2006 12:21:56 +0100, df napisał(a):

    > wiec jak chcesz tam znowu aplikowac to najpierw pozacieraj dowody po
    > poprzednich probach ;)

    Nie wiem jaki jest sens dwa razy wchodzić do tej samej rzeki i jeszcze
    zawracać ją kijem.
    Zawsze mozna robić sobie nadzieję.

    --
    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy