PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak zalatwic sobie 5 dni wolnego jak mi nie przysluguje?

  • 1. Data: 2003-07-31 10:19:03
    Temat: jak zalatwic sobie 5 dni wolnego jak mi nie przysluguje?
    Od: wojo <m...@s...waw.pl>

    Od lipca pracuje w firmie nr1 na umowe o dzielo.

    W trakcie tej pracy staralem sie o zatrudnienie w firmie nr2.
    W siepniu firma nr2 wysyla mnie na szkolenie na 5 dni ale od
    poniedzialku do piatku.

    Jak sobie zalatwic zwolnienie w firmie nr1? czy prosic szefa o wolne?
    czy isc do lekarza? jakie sa mozliwosci zalatwienia wolnego. (pracuje na
    umowe o dzielo)

    Dodam ze w firmie nr1 chcialbym przynajmniej popracwac do konca sierpnia
    a w firmie nr2 zatrudnienie mialbym dopiero od wrzesnia.

  • 2. Data: 2003-07-31 11:12:14
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

    > Jak sobie zalatwic zwolnienie w firmie nr1? czy prosic szefa o wolne?
    > czy isc do lekarza? jakie sa mozliwosci zalatwienia wolnego. (pracuje na
    > umowe o dzielo)

    A czy to co robisz wymaga siedzenia w firmie i czy w umowie masz zapisane,
    ze musisz tam byc kazdego dnia? Bo generalnie przy umowie o dzielo liczy sie
    efekt koncowy i pracodawcy nie powinno obchodzic gdzie i kiedy cos robisz.
    Jesli wywiazesz sie z terminu oddania dziela nie powinienes miec problemow z
    czasem na szkolenie.

    Pozdrawiam,
    Aga

  • 3. Data: 2003-07-31 11:54:54
    Od: wojo <m...@s...waw.pl>

    Użytkownik aga.p napisał:

> [...]
    > Jesli wywiazesz sie z terminu oddania dziela nie powinienes miec problemow z

    No wlasnie ta umowa o dzielo jest tylko po to ze nie mogli mni zatrudnic
    na etat odrazu tylko dopiero od wrzesnia :) i raczej szef by chcial bym
    byl na miejscu. Watpie zebym mogl mu jakos to przetlumaczyc ze chce
    sobie cos domu porobic, a nie powiem ze mam szkolenie bo chce zmienic prace.

  • 4. Data: 2003-07-31 12:32:44
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

    > byl na miejscu. Watpie zebym mogl mu jakos to przetlumaczyc ze chce
    > sobie cos domu porobic, a nie powiem ze mam szkolenie bo chce zmienic
    prace.

    A probowales z nim porozmawiac? Bo moze nie taki wilk straszny i jakos sie
    dogadacie?
    Zaproponuj mu inne godziny pracy - chyba, ze to szkolenie jest w innym
    miescie, wtedy moze byc gorzej.

    Z drugiej strony, jesli bardziej Ci zalezy na tej drugiej pracy, to nie
    przejmuj sie tak bardzo ta pierwsza. W koncu zostal Ci tylko miesiac:)

    Pozdrawiam,
    Aga

  • 5. Data: 2003-07-31 13:08:23
    Od: wojo <m...@s...waw.pl>

    Użytkownik aga.p napisał:

> [...]
    >
    > Z drugiej strony, jesli bardziej Ci zalezy na tej drugiej pracy, to nie
    > przejmuj sie tak bardzo ta pierwsza. W koncu zostal Ci tylko miesiac:)

    No tak. Porozmawianie odpada. Jest nas dwoch informatykow w biurze i
    kumpel jest na urlopie w tym czasie (tak to pewnie nie bylo by problemu)

    A jak sie pracuje na umowe o dzielo to jak sie zalatwia zwolnienie
    lekarskie?

    Chcialbym popracowac do konca miesiaca normalnie by wyplate zainkasowac :)
    Druga sprawa to moze wyjsc tak ze w tej drugiej firmie nie beda mi
    warunki odpowiadac (bo bede je ustalal na kursie)

  • 6. Data: 2003-07-31 13:27:55
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

    > A jak sie pracuje na umowe o dzielo to jak sie zalatwia zwolnienie
    > lekarskie?

    Tak samo jak na etacie albo zleceniu - wpadajac pod ciezarowke:))

    Jesli chcesz zeby jakikolwiek pracodawca postepowal z Toba uczciwie to nie
    kombinuj.

    Aga

  • 7. Data: 2003-07-31 14:04:28
    Od: wojo <m...@s...waw.pl>

    Użytkownik aga.p napisał:

> [...]
    > kombinuj.
    >
    > Aga
    >
    > No ale to co piszesz w niczym mi nie pomoze.

    Poza tym jest tak ze nie wiem, moze obecny pracodawca powie mi ze we
    wrzesniu czy pazdzierniku juz mnei nie potrzebuje, a w tj drugiej firmie
    moze bede mial prace na dluzej.

    Nie ma szans zeby zalatwic sobie wolne po miesiacu pracyn i to na
    tydzien (legalnie) wiec trzeba inaczej.

  • 8. Data: 2003-07-31 14:10:48
    Od: "przemo77" <p...@i...pl>

    jezeli nie wspominales jeszcze szefowi ze chcesz wolne, to idz do lekarza.
    Idz jutro do pracy, poopowiadaj ludziom ze zle sie czujesz, a od
    poniedzialku na L4. Jezeli juz cos na temat wolnego wspomniales to pojscie
    na L4 bedzie oczywistym chamstwem.

    Zawsze mozesz tez sprawe postawic otwarcie i owiedziec szefowi prawde. W tym
    przypadku musisz liczyc na to ze szef okaze sie czlowiekiem, ale na to bym
    nie liczyl.

    Jesli ja mialbym wybierac to w firmie nic na temat wolnego bym nie mowil, a
    od poniedzialku polazlbym na L4.