PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nieprzedluzenie umowy

  • 1. Data: 2003-07-31 08:41:09
    Temat: Nieprzedluzenie umowy
    Od: "Kociam" <p...@g...pl>

    Witam,

    Kolega ma taki problem,

    Przyjeli go do pracy w banku.

    Po 3 mies. okresie probnym podpisali umowe na rok.

    Teraz okazalo sie, ze z koncem roku 2003 z macierzynskiego wraca
    pracowniczka (takie same stanowisko)

    Wiec zaproponowano mu pięciomiesięczną umowe do konca tego roku.... a nie na
    stale jak mu mowiono podczas przyjmowania do pracy

    Na poczatku nie bylo mowy o takiej sytuacji...

    Czy coś moze zrobic w tej sprawie i co?

    Pozdrawiam

    Piotrek

  • 2. Data: 2003-07-31 08:55:24
    Temat: Re: Nieprzedluzenie umowy
    Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

    Użytkownik "Kociam" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    na
    > stale jak mu mowiono podczas przyjmowania do pracy

    Tzn. bo nie rozumiem.
    1. Najpierw byla umowa na 3 miesiace, pozniej na rok, i ta umowa na rok sie
    skoczyla i miala byc dalej nowa na czas nieokreslony?
    2. Czy byla na 3 miesiace, poznie na rok i tan na rok ciagle trwa, tylko ze
    pracodawca chce ja skrocic, tak zeby trwala tylk odo konca roku?

    ad. 1.
    pracodawca jakby nie obiecywal, ale jesli kolega nie ma tego na papierze to
    moga mu przedluzyc umowe jak tylko sobie chca, a mogo nie przedluzac w
    ogole.
    ad. 2. Pewnie chca mu wlapic aneks do podpisania, ze umowa bedzie trwala
    tylko do konca roku.
    Trudno powiedziec zo robic, jesli aneksu nie podpisze to mu umowe wypowiedza
    z 2-tygodniowym okresem. jesli podpisze to mu wygasnie i tyle.
    Chyba lepiej podpisac ten aneks.

    m.

  • 3. Data: 2003-07-31 09:01:57
    Od: "Kociam" <p...@g...pl>

    Witam, dzieki

    Chodzi o te pierwsza opcje:

    > 1. Najpierw byla umowa na 3 miesiace, pozniej na rok, i ta umowa na rok
    sie
    > skoczyla i miala byc dalej nowa na czas nieokreslony?

    Dokladnie ta na rok sie konczy z dniem dzisiejszym i dadza mu dzis do
    podpisania ta do konca roku...

    --

    Kociam
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

  • 4. Data: 2003-07-31 09:18:07
    Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

    > Witam, dzieki
    >
    > Chodzi o te pierwsza opcje:

    > sie
    >
    > Dokladnie ta na rok sie konczy z dniem dzisiejszym i dadza mu dzis do
    > podpisania ta do konca roku...

    Przykro mi to stwierdzic, ale maja do tego pelne prawo.

    m.

  • 5. Data: 2003-07-31 09:26:31
    Od: "Kociam" <p...@g...pl>

    > Przykro mi to stwierdzic, ale maja do tego pelne prawo.

    No wlasnie mnie tez sie tak zdaje....

    Pozdrawiam i dziekuje

    --

    Kociam
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

  • 6. Data: 2003-07-31 09:32:17
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net> napisał w
    wiadomości news:bgamsb$hl1$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "Kociam" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Przykro mi to stwierdzic, ale maja do tego pelne prawo.
    >
    > m.

    niech dopilnuje, zeby w tresci byla adnotacja o mozliwosci dwutygodniowego
    wypowiedzenia. Jesli znajdzie cos w miedzyczasie, to bedzie mogl zlzyc
    wypowiedzenie.Inaczej bedzie musial kamieniem siedziec do ostatniego dnia,
    wiedzac, z epotem nie przedluza.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ## Szczecin - popracowalbym juz sobie gdzies:##
    ## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

  • 7. Data: 2003-07-31 10:16:53
    Od: "Konrad Inglot" <k...@N...gazeta.pl>

    krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > wypowiedzenia. Jesli znajdzie cos w miedzyczasie, to bedzie mogl zlzyc
    > wypowiedzenie.Inaczej bedzie musial kamieniem siedziec do ostatniego dnia,

    A nie jest ustawowo okreslone, ze jesli pracownik pracuje mniej niz 6
    miesiecy to okres wypowiedzenia wynosi 2 tygodnie a jesli wiecej to miesiac?

    Pzdr
    ki

  • 8. Data: 2003-07-31 10:40:19
    Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

    Użytkownik "Konrad Inglot" <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > A nie jest ustawowo okreslone, ze jesli pracownik pracuje mniej niz 6
    > miesiecy to okres wypowiedzenia wynosi 2 tygodnie a jesli wiecej to
    miesiac?

    umowy na czas okreslony rzadza sie swoimi prawami.
    niewazne jak dlugo jestes zatrudniony, wazne ze jesli umowa jest na czas
    okreslony to okres wypowiedzenia zawsze wynosi 2 tyugodnie.

    m.

  • 9. Data: 2003-07-31 12:09:15
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net> napisał w
    wiadomości news:bgarme$4cq$1@inews.gazeta.pl...
    > niewazne jak dlugo jestes zatrudniony, wazne ze jesli umowa jest na czas
    > okreslony to okres wypowiedzenia zawsze wynosi 2 tyugodnie.

    moze wynosic 2 tygodnie, jesli jest to zawarte w tresci umowy.
    Przejzyj archiwum

  • 10. Data: 2003-07-31 12:21:59
    Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net> napisał w
    > wiadomości news:bgarme$4cq$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > moze wynosic 2 tygodnie, jesli jest to zawarte w tresci umowy.
    > Przejzyj archiwum

    Przepraszam, niedokladnie sie wyrazilam.
    Chodzilo mi o to, ze nie dluzej niz 2 tygodnie, w sensie czy sie pracuje 6
    miesiecy na czas okreslony czy 2 lata to okres wypowedzenia jest 2 tygodnie
    (nie wiecej).

    m.