PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak i gdzie szukacie pracy dla siebie?

  • 91. Data: 2006-03-26 18:34:46
    Temat: Re: jak i gdzie szukacie pracy dla siebie?
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e05vqc$a33$2@news.dialog.net.pl>
    Jotte <t...@W...pl> pisze:

    > Nie.

    I nigdy nie szukałeś?
    Siedziałeś w domu i pracodawcy sami do Ciebie dzwonili?

    > Przeprosiłem przecież.

    Przeczytałam to dopiero później.
    Zresztą nie gniewam się przecież, tylko prostuję :)

    --
    PozdrawiaM

  • 92. Data: 2006-03-26 19:48:35
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:e06ms9$1t7f$1@news.mm.pl Nixe <n...@f...peel> pisze:

    > I nigdy nie szukałeś?
    > Siedziałeś w domu i pracodawcy sami do Ciebie dzwonili?
    Tak. Tak dostałem pierwszą pracę.
    Resztę opisałem jasno w innych postach.

    > Przeczytałam to dopiero później.
    > Zresztą nie gniewam się przecież, tylko prostuję :)
    Chciałem być uprzejmy. Rozumiem, bo pewne twoje posty też przeczytałem
    dopiero później.

    --
    Jotte

  • 93. Data: 2006-03-26 19:49:07
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:e06m5s$jvn$1@inews.gazeta.pl gromax
    <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> pisze:

    > Jednym ze wskazań dobrej cefałki jest punkt pt.
    > "inne zainteresowania, hobby",
    Kto tak powiedział?

    > koniec kropka czy ci się to podoba czy nie.
    > i możesz miec na ten temat oczywiście swoje zdanie, co nie zmienia
    > ogólnych zasad.
    > mam to traktować jako zarzut czy uznanie ? jakieś błędne założenia??
    > tak samo jak potencjalny pracodawca może pytać o wiele rzeczy, tak i
    > potencjalny pracownik może pytać. nie rozumiem, co w tym nienormalnego

    > nieumiejętność odwrócenia tematu także jest prostackie, skoro tak bardzo
    > chcesz drązyć ten temat
    Chcę. Czemu wg Ciebie prostactwem miałoby być powiedzenie wprost: "zmieńmy
    temat, bo o tym nie chcę rozmawiać"? Albo: "proszę powrócić do meritum, nie
    mam zwyczaju rozmawiać o sprawach osobistych z obcymi"? Umiesz obronić tę
    tezę?

    > dokładnie o tym napisałem, mało zrozumiałe. nie szkodzi, może kiedyś
    > będziesz musiał inaczej na to spojrzeć. nie da się w jednym zdaniu
    > rozpisac o ZZ, ich roli, ich zachowaniu i jaki mam do tego stosunek.
    > wiecej powiem - nie mam na to ochoty
    Nie boli mnie to wcale. Mam w tej materii sporo doświadczenia i ugruntowany
    na jego podstawie pogląd. Toteż bzdury mnie absolutnie nie ruszają.

    > skoro związki zawodowe, to na 99% firma państwowa
    Tego nie wiem. Czy w firmach prywatnych pracują same odpady, cieniasy,
    tchórze, cioty co się zrzeszyć nie umieją lub nie mają odwagi? Czy też jest
    tam tak wspaniale, że po prostu nie potrzeba (ale w to wątpię, choćby sądząc
    po lekturze tej grupy)?

    > ale ja tez mam to w pełnym poważaniu
    No i o to chodzi, o to chodzi. Teraz weź to odczucie, zanieś do swego
    miejsca pracy i zastosuj. Jak masz odwagę kolego...

    > a ostatnie zdanie... heh, wysoko
    > masz ten swój nos podniesiony
    Może. A to coś złego?

    Jotte

  • 94. Data: 2006-03-26 19:51:01
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Kto tak powiedział?
    wejdź na dowlony portal HRowy lub przejdź się bezposrednio do jakiegoś
    doradcy zawodowego i wyjaśni ci punkt po punkcie co powinno się w cefałce
    znajdować. Skąd to się wzięło - nie wiem. A co daje to rozszerzenie ponad
    wiedzę merytoryczną dotyczącą bezpośredniego wykonywania zawodu, już
    niejednokrotnie pisało ci wiele osób w tym ja. Wiem że masz swoje zdanie na
    ten temat, ale to nie znaczy że inni też je będą mieli

> [...]
    > nie mam zwyczaju rozmawiać o sprawach osobistych z obcymi"? Umiesz obronić
    zwróć uwagę na cytat powyżej, ten z mojej wypowiedzi - słowa "nieumiejetność
    odwrócenia tematu". Twierdzisz że twój sposób jest nieumiejętny?

    > Nie boli mnie to wcale. Mam w tej materii sporo doświadczenia i
    > ugruntowany na jego podstawie pogląd. Toteż bzdury mnie absolutnie nie
    > ruszają.
    wprawdzie to nie moja sprawa, ale zdaje się że prezentujesz swój
    światopogląd jako "kto nie myśli tak jak ja, to mam go gdzieś"

    > No i o to chodzi, o to chodzi. Teraz weź to odczucie, zanieś do swego
    > miejsca pracy i zastosuj. Jak masz odwagę kolego...
    mam, własnie przy nim siedzę :) i niejednokrotnie bluzgam na siebie
    niewybrednie. czy cos to zmienia?

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 95. Data: 2006-03-26 20:20:24
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Jotte w news:e06nls$5na$1@news.dialog.net.pl napisał(a):

    > Tak. Tak dostałem pierwszą pracę.

    To i ja zadam pytanie - skąd oni do licha ciężkiego w ogóle wiedzieli o
    Twoim istnieniu? :-)

    pozdrawiam
    Greg

    P.S. Chodzą mi po głowie pewne możliwości, ale podpowiadać nie będę ;->

  • 96. Data: 2006-03-26 20:57:29
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Jotte w news:e06ter$c2d$2@news.dialog.net.pl napisał(a):

    > Na początku od moich nauczycieli (choc o tym wtedy nie wiedziałem).
    > To było niewielkie środowisko. A potem już poszło.

    Przynajmniej wiem, że nie zasugerowałeś się moją podpowiedzią :-)
    Tak, to możliwe. Sam znam taką osobę. Dzięki niej wiem co może osiągnąć ktoś
    kto ma głowę na karku i to bez względu na wiek, płeć, stan cywilny (w tym
    dzieci)... Jeżeli ktoś jest dobry to zrobi karierę nawet jeżeli zacznie
    późno i od zera.

    pozdrawiam
    Greg

  • 97. Data: 2006-03-26 21:04:51
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e06v8f$vig$1@news.onet.pl>
    Greg <ozma@BEZ_SPAMUop.pl> pisze:

> [...]
    > Tak, to możliwe. Sam znam taką osobę. Dzięki niej wiem co może
    > osiągnąć ktoś kto ma głowę na karku i to bez względu na wiek, płeć,

    Ale z kolei może nie mieć życzliwych nauczycieli i być zmuszonym do
    samodzielnego szukania pracy :)
    Uważam, że Jotte miał w którymś momencie po prostu trochę szczęścia (sam
    bowiem pisze, że nie miał wpływu na tę rekomendację, bo o niej nie
    wiedział), a to, co działo się później, było już tylko wypadkową zarówno
    tego szczęścia jak i jego własnych umiejętności, wiedzy, a potem i
    doświadczenia. Niemniej jednak nadal uważam, że jego oceny osób, które o
    taką samą metę muszą zawalczyć w inny sposób (właśnie poprzez aktywne i
    samodzielne szukanie pracy) są - zważywszy na to, w jaki sposób zaczęła się
    jego ścieżka kariery - cokolwiek niesprawiedliwe.

    --
    PozdrawiaM

  • 98. Data: 2006-03-26 21:20:54
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

    Nixe napisala:

    >W wiadomości <news:06032607215255@polnews.pl>

    >I skorzystałaś z usług pierwszego, lepszego providera, który zaoferował Ci
    >swoje usługi?

    W '97 nie bylo wielkiego wyboru i skorzystalam z pierwszego lepszego, czyli z
    Tepsy :)
    Teraz, jak przyjechalam do NZ, zakladanie netu wygladalo tak: pytam
    miejscowego, ktory provider moze byc. Miejscowy mi mowi nazwe. Ide na net,
    patrze, ze ceny sa ok, dzwonie i zamawiam. Na lazenie i szukanie innych po
    prostu nie chcialo mi sie tracic czasu, a to jest na tyle konkurencyjny rynek,
    ze w przeciwienstwie do polskiego przypadku TP firma, ktora by nie swiadczyla
    uslug zadowalajacej jakosci, nie uroslaby do takiej wielkosci jak ta, ktora
    wybralam.

    Kiedy czlowiek nie liczy kazdego grosza, to, zeby bylo szybko, sprawnie i zeby
    nie trzeba bylo poswiecac duzo czasu na szukanie i porownywanie jest czesto
    wazniejsze od tego, kto daje lepsza relacje wartosci do ceny. Dlatego np.
    bardzo lubie handlowcow, ktorzy przychodza sprzedac cos potrzebnego - tzn.
    mieli na tyle inteligencji, zeby wywnioskowac, co jest komus naprawde
    potrzebne.

    >Oczywiście, wszystko to prawda, ale rozsądny właściciel nie przyjmie z
    >marszu tej właśnie konkretnej osoby, lecz najpierw zrobi rozeznanie na
    >rynku, stworzy sobie bazę danych

    Czemu on ma sie tym zajmowac, skoro te baze danych i rozeznanie rynku juz ta
    osoba ma?

    >(tu np: aplikantów o podobnych walorach czy
    >firm oferujących takie właśnie usługi), po to, by to on mógł wybierać i
    >stawiać warunki, a nie, by warunki stawiał mu usługodawca/aplikant.

    Hm. Mam wrazenie, ze patrzysz z punktu widzenia "smol biznesu", dla ktorego
    inwestycja w zatrudnienie czlowieka jest czyms, co w razie nie trafienia moze
    powaznie zachwiac firma. Sa firmy, dla ktorych wydanie 100k na jakas
    inwestycje, ktora z rozsadnym prawdopodobienstwem moze przyniesc milionowe
    zyski to jak dla Ciebie wydanie zlotowki na Lotto. Po prostu firma spokojnie
    patrzy na mozliwosc, ze bedzie to 100k wyrzucone w bloto, bo firma tego nawet
    nie odczuje. Oczywiscie nikt sie nie pcha w taka transakcje bez odpowiednio
    duzego prawdopodobienstwa sukcesu, ale od tego jest doswiadczenie wlasciciela,
    zeby to ocenic. Swego czasu bywalam sporo zawodowo na duzych targach B2B
    (glownie za granica) i widzialam podpisywanie na miejscu kontraktow na wieksze
    kwoty niz roczna pensja - po dwoch dniach rozmow po 1-2 godziny i zawolaniu w
    miedzyczasie prawnika.

    Pojawienie sie kogos odpowiedniego do przyniesienia firmie zyskow oszczedza
    firmie wszystkich meczacych czynnosci zwiazanych z rekrutacja i jest to wielka
    oszczednosc czasu i pieniedzy. To, czy jest na rynku ktos jeszcze lepszy,
    firmy czesto nie obchodzi - koszty szukania i sciagniecia tej osoby moga
    zniwelowac jej przewage nad tym, kogo juz sie ma.

    I.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 99. Data: 2006-03-26 21:27:02
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:e06r59$fhp$1@inews.gazeta.pl gromax

    > zwróć uwagę na cytat powyżej, ten z mojej wypowiedzi - słowa
    > "nieumiejetność odwrócenia tematu". Twierdzisz że twój sposób jest
    > nieumiejętny?
    Nie wiedziałem, że to jest "odwrócenie tematu". Dla mnie to po prostu
    przywołanie rozmówcy do porządku. Ależ ta terminologia się popieprzyła... ;)

    > wprawdzie to nie moja sprawa, ale zdaje się że prezentujesz swój
    > światopogląd jako "kto nie myśli tak jak ja, to mam go gdzieś"
    Myślałem, że to jasne, ale skoro nie to uściślę: każdy ma prawo mieć swój
    pogląd na dowolną sprawę, chętnie się z nim zapoznam ale nie gwarantuję, że
    się nim będę przejmował i traktował poważnie.

    Jotte

  • 100. Data: 2006-03-26 21:27:13
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:e06t4i$nmt$1@news.onet.pl Greg <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>