PracaGrupypl.praca.dyskusjejak i gdzie szukacie pracy dla siebie? › Re: jak i gdzie szukacie pracy dla siebie?
    From: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: jak i gdzie szukacie pracy dla siebie?
    Date: Mon, 27 Mar 2006 23:20:10 +0200

    On Mon, 27 Mar 2006 22:10:30 +0200, "Nixe" wrote:

    >1.) Potwierdzone przez pracowników i ich przełożonych złe doświadczenia we
    >współpracy z osobami w wieku powyżej x lat (np. brak elastyczności, brak
    >umiejętności dostosowania się do specyficznych warunków pracy w danej
    >firmie, niekorzystne maniery, przyzwyczajenia, które w pewnym wieku trudno
    >jest wyeliminować). Pracodawca może nie chcieć w dalszym ciągu
    >eksperymentować w ten sposób i woli z góry narzucić pewne kryterium przy
    >doborze kolejnych pracowników, a więc zatrudniać młodsze osoby, które są
    >łatwiejsze do "ulepienia", bardziej elastyczne, z większymi możliwościami
> [...]

    Jasne, jak sędzi(n)a w SP będzie tak koło pięćdziesiątki to będziesz
    gadała inaczej :P

    >2.) Pracodawca wysyła pracowników na szkolenia, które są niezbędne do
    >dalszej pracy na danych stanowiskach. Firma organizująca takie szkolenia
    >zastrzega sobie, że wiek ich uczestników nie może przekraczać 40 lat (to
    >chyba nie jest dyskryminacja - każdy ma prawo kierować swoją ofertę do
    >wybranych przez siebie grup klientów). Pracodawca siłą rzeczy musi przyjąć
    >powyższe kryteria.

    Wyczuwam ściemę. Będziesz musiała przedstawić podkładkę.

    >3.) Z powodu dużego ryzyka zagrożenia zdrowia i życia w konkretnej firmie
    >pracodawca postanawia opłacać składki ubezpieczeniowe w wybranym przez
    >siebie TU. Składki w przypadku osób w wieku do 40 lat są stosunkowo niskie.
    >Po przekroczeniu tego wieku rosną w postępie geometrycznym. Pracodawca może
    >nie mieć ochoty na opłacanie tak wysokich kwot. Woli zatrudnić osoby, które
    >można ubezpieczyć opłaciwszy znacznie niższą składkę.

    To przy ubezpieczeniach grupowych są jakieś ograniczenia co do wieku?
    Coś kręcisz :> Co to za TU?

> [...]
    >pracownika (szkolenia, stypendia itp.), co pozwoli mu zatrzymać go przy
    >sobie przez kilkadnaście/dziesiąt lat. W przypadku osoby w wieku mniej lub
    >więcej przedemerytalnym okres zatrudnienia - czyli przynoszenia zysków dla
    >firmy - będzie znacznie krótszy i siłą rzeczy trzeba będzie szukać kolejnego
    >pracownika, po czym inwestować w niego ponownie.
    >
    >Może trochę popłynęłam w niektórych miejscach, ale myślę, że naprawdę
    >niewiele jest sytuacji, z których nie jest się w stanie wytłumaczyć. Do mnie
    >najbardziej przemawia - bo jest najbardziej prawdopodobna - sytuacja

    Oj popłynęłaś z tym ostatnim. Nie masz żadnej pewności, że człowiek
    który zostanie u Ciebie zatrudniony w wieku 18 lat będzie siedział
    dożywotnio. Nie sądzę żeby taka argumentacja przeszła w SP i będąc na
    Twoim miejscu wolałbym się nie przekonywać.

    >A to już kolega psd wyjaśniał :)

    >To kryterium akurat jest trochę bez sensu, bo jakim cudem pracodawca będzie
    >w stanie odróżnić homo od hetero na rozmowie kwalifikacyjnej, a nawet już w
    >ciągu pracy?

    Są osoby, które się z tym nie kryją. Po niektórych nawet widać, że
    mogą być homoseksualne. W ogłoszeniu raczej nie możesz napisać
    "zatrudnię heteroseksualistę"

    >Równie dobrze można napisać "poszukujemy osób uczciwych" albo
    >"poszukujemy osób, które wierzą w Boga". Czy ktoś odpowiadający na tę ofertę
    >przyzna się, że jest nieuczciwy albo nie wierzy w Boga? :)

    Dyskryminacja ze względu na religię/światopogląd. Chyba że Twoja firma
    ma coś wspólnego z działalnością religijną, wtedy odpowiedni zapis w
    KP, zezwala na takie coś.
    Co do uczciowości sądzę, że nie ma problemu z zamieszczeniem tego w
    ogłoszeniu.

    >Sęk w tym, że nikt mi prawdopodobnie nie powie "Przykro nam, ale jest pani
    >dla nas trochę za stara"
    >Oraz "Wszystko byłoby dobrze, gdyby była pani mężczyzną"
    >Powiedzą po prostu, że nie są zainteresowani moją ofertą i już. Albo nawet
    >nic nie powiedzą.

    Są tacy co powiedzą i u tych masz szansę na odszkodowanie.

    >Dlatego ja szukając osoby na pewne stanowisko w naszej firmie ogóle nie
    >precyzowałam płci i wieku.
    >Ale nie ukrywam, że od razu odrzucałam aplikacje, które nie spełniały moich
    >'nieoficjalnych' kryteriów. Inna sprawa, że nie spełniałyby także tych
    >oficjalnych.
    >
    >Tyle tylko, że dla mnie to wszystko jest po prostu niepotrzebny zawracaniem
    >ludziom dupy. Gdyby wiedzieli z góry, że będąc 50-letnim mężczyzną nie
    >znajdą u mnie pracy na konkretnym stanowisku, bo nie takich osób szukam, to
    >nie marnowaliby czasu na wysyłanie do nas swoich aplikacji.

    Już abstrachując od KP, to dlaczego nie znajdzie u Ciebie pracy?

    >O właśnie!
    >Czyli nie tylko ja odnoszę takie wrażenie, że jest to takie spychanie
    >okruszków pod dywan.
    >Pozornie czysto i ładnie, ale jak jest naprawdę, wie tylko sprzątaczka ;-)

    I audyt ;-)

    >Dziękuję za sugestię.
    >Cały czas w tym siedzę, ale opanowanie wszystkiego przy jednoczesnej pracy w
    >branży nie mającej z prawem nic wspólnego, jest jednak męczące :)
    (...)

    No jak masz dział kadr, to chyba nie musisz.

    --
    pozdrawiam
    Bremse