PracaGrupypl.praca.dyskusje › informatyk - płaca tylko za roboczogodzinę

  • 11. Data: 2005-01-20 23:08:26
    Temat: Re: informatyk - płaca tylko za roboczogodzinę
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Thu, 20 Jan 2005 23:56:15 +0100, na pl.praca.dyskusje, marxio napisal(a):

    > Powiedzmy zarabiasz 2k na miesiac. Podziel to przez 168 h i zobacz ile ci
    > wyjdzie...

    2 kPLN dla informatyka to ciagle smieszne pieniadze. To raz. Dwa ze czym
    innym jest stala pewna pensja w kwocie netto + oplacone swiadczenia (wiem,
    wiem, nie ma co liczyc na emeryture z ZUS ale liczy sie ubezpieczenie i
    lata pracy), a czym innym stawka godzinowa - ciezko jest o 168 godzin pracy
    w miesiacu u klientow.

    > Wspolczuje...

    Ja sobie tez.

    > Odbiegasz od tematu...

    Ja - to Ty zaczales porownywac rynek pracy z jakimis towarami.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 12. Data: 2005-01-21 05:20:40
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    marxio <a...@p...onet.pl> zapodał(a):
    > Tzn. 50 PLN dla ciebie...? Bo ja nad soba mam szefa, ktory wlasnie tyle
    > bierze.

    .... dokładnie. Pracujesz 3 lata, szef Cię nie zwolnił - czyli chyba jesteś dobry.
    Może czas na DG? Zaoferowanie klientom szefa konkurencji?

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl

  • 13. Data: 2005-01-21 07:12:29
    Temat: Re: informatyk - płaca tylko za roboczogodzin
    Od: misieq <m...@o...pl>

    A Ty mistrzu infomratyki cytuj pod postem, bo przez takich jak Ty grupa
    podupada ;)

    pozdrawiam

    --
    misieq
    gg: 1095291

  • 14. Data: 2005-01-21 08:57:35
    Od: Adam <k...@p...gf>

    marxio napisał(a):
    > Witam!
    >
    > Pracowałem przez ostatnie 3 lata jako informatyk.
    ale co po liceum co wynika z dalszego tekstu, mamtematyka w liceum tez
    byla dodawanie i odejmowanie.

    > Jezdziłem po firmach i naprawiałem to co było zespute (serwery, stacje robocze &
    > sprzęt).
    > Czy Wy po takim okresie także czujecie wypalenie się ?
    po 9pln/h czulbym sie frajerem

    Nie wiem, ale mi jakoś
    > skrzydełka opadły. Pracuje różnie - od 2-10h dziennie, ale przeciętnie po 2-3.
    > System wynagradzania to praca za godzinę.
    moze ryczalt?

    > Czyli, dostaje telefon od szefa, że coś się popsuło - jade, i za np. 2 godzinki
    > jestem po pracy. Może to i fajne, ale przez to wynagradzanie jest kiepskie.
    > Czy ci z Was, którzy pracują w podobny sposób też się tak czują ?
    no

    > Moja stawka nie jest wysoka (a może?) i na rękę dostaję 9 PLN - niby to jest praca
    na pół
    > etatu, więc kokosów nie ma, a zajmuję się dosłownie wszystkim w firmach, co jest
    > związane z komputerowym przetwarzaniem danych, dostępem do nich.
    > Trochę to głupie i męczące, bo doszkalać się muszę sam, na własny koszt a takiej
    > pensyjki to na duzo sobie nie mozna pozwolic. U was jest też tak ?
    nie, my staramy sie wliczac koszta w cene i godzina to 50-100 na
    poczatek za godzine +vat :)

    Proponuje dzialalnosc gosp. bo szef i tak cie nie zrozumie

  • 15. Data: 2005-01-21 11:27:50
    Od: devil <devil_24@bezzzsapmuu_gazeta.pl>

    Użytkownik DooMiniK napisał:

    > marxio <a...@p...onet.pl> zapodał(a):

    > .... dokładnie. Pracujesz 3 lata, szef Cię nie zwolnił - czyli chyba
    > jesteś dobry.
    > Może czas na DG? Zaoferowanie klientom szefa konkurencji?

    Otóz to, tym bardziej, że zapotrzebowanie na rynku jest duże. Wiem co
    mówie, bo jak pracowałem w tym serwisie, to ludzie sami mnie pytali czy
    nie zgodziłbym się po godzinach dorobić parę złotych u nich przy
    konfiguracji kompów, za nieco niższą stawkę, bo faktury i vaty im mało
    potrzebne były, a 50 zł za np. zainstalowanie modemu, to jak dla mnie
    niezła kaska za taką prostą usługę.

  • 16. Data: 2005-01-21 22:43:10
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    marxio wrote:

    > Pracowałem przez ostatnie 3 lata jako informatyk.

    :>

    > Jezdziłem po firmach i naprawiałem to co było zespute (serwery, stacje robocze &
    > sprzęt).

    nie wierze; po pierwsze, to sprzetu sie nie naprawia, a na pewno nie
    przez jednego pana i na miejscu u klienta; po drugie, nie jest to
    realne, zeby dostawac 9PLN netto za wiedze z zakresu "serwery, stacje
    robocze"; bo pod tak nazwa moze sie jedynie kryc wykonywanie typowych
    czynnosci, ktore zdolny jest wykonac srednio zaawansowany uzytkownik
    systemow desktopowych Windows;

    adas;

  • 17. Data: 2005-01-21 23:33:39
    Od: "cyrusNew" <d...@w...pl>

    Użytkownik "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl> napisał w wiadomości

    > marxio <a...@p...onet.pl> zapodał(a):
    >
    > .... dokładnie. Pracujesz 3 lata, szef Cię nie zwolnił - czyli chyba
    > jesteś dobry.
    > Może czas na DG? Zaoferowanie klientom szefa konkurencji?

    to samo chciałem zaproponować, za rejestracje teraz nic się nie płaci, więc
    przydałaby ci się jakaś księgowa konto w jakimś m-banku i możesz przy
    minimalnych kosztach zacząć naprawdę zarabiać. Jeszcze tylko reklama w
    lokalnej gazecie,... albo kontakty z obecnymi klientami,...

  • 18. Data: 2005-01-23 12:48:16
    Od: marxio <a...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl> napisał w wiadomo?ci

    > to samo chciałem zaproponować, za rejestracje teraz nic się nie płaci, więc
    > przydałaby ci się jaka? księgowa konto w jakim? m-banku i możesz przy
    > minimalnych kosztach zacz?ć naprawdę zarabiać. Jeszcze tylko reklama w
    > lokalnej gazecie,... albo kontakty z obecnymi klientami,...

    - firm to mu nie zabiore - panstwowe nie lubiace zmian :)
    - DG to wydatek ktory sie oplaca, ale k. skad na %@@$%^ ZUS !
    - klientow....no wez znajdz sobie. Mimo iz moja wiedza jest b.dobra w wielu
    zagadnieniach i praktyki mam sporo i moglbym sie zajmowac prawie wszystkim w
    firmie (hej, nauczyc sie basha, jakiejs specyficznej distro linuxa, oblsugi routerow,
    itd - przeciez
    to tylko kwestia wczytania sie w instrukcje i pogrzebania w necie odnosnie
    problemow i zagrozen). Mimo to, klientow tu brak, a jesli, to sa to firemki 1-2
    osobowe, ktore i ak nie place faktur (wyciagnac np 100 PLN to awykonalne :)
    W moim regionie juz nic sie nie produkuje....tylko na tej wsi zostaly
    tramwaje z metropolii :)

  • 19. Data: 2005-01-23 21:50:44
    Od: "cyrusNew" <d...@w...pl>

    Użytkownik "marxio" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > - firm to mu nie zabiore - panstwowe nie lubiace zmian :)
    > - DG to wydatek ktory sie oplaca, ale k. skad na %@@$%^ ZUS !

    jestem właśnie w trakcie zakładania DG, mam księgową która przy dość małej
    liczbie faktur bierze 200 netto (mysle ze to nie tak malo??). Koszty takie
    jak ZUS, ksiegową można odpisać sobie od podatku, wiele rzeczy można wpisać
    w koszty, pamietaj że będziesz mógł koszty paliwa i eksploatacji samochodu
    wrzucić w koszta. Nie chcę tu mieszac za dużo co mozna a czego nie mozna
    odpisac sobie i w jakich ilościach - moze ktos bardziej poinformowany by sie
    wypowiedzial.

> [...]
    > :)
    > W moim regionie juz nic sie nie produkuje....tylko na tej wsi zostaly

    fakt, pozostaje tylko gdzies sie przeniesc, ja pisze z Warszawy - tutaj bys
    pewnie mial wielu klientow.

  • 20. Data: 2005-01-23 22:21:35
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Sun, 23 Jan 2005 22:50:44 +0100, na pl.praca.dyskusje, cyrusNew napisal(a):

    > jestem właœnie w trakcie zakładania DG, mam księgowš która przy doœć małej
    > liczbie faktur bierze 200 netto (mysle ze to nie tak malo??). Koszty takie
    > jak ZUS, ksiegowš można odpisać sobie od podatku,

    Po pierwsze popraw kodowanie. Po drugie ich sie nie odpisuje od podatku bo
    podatek placi sie od zysku a zysk to przychod pomniejszony o koszta. Z tym
    ze jak zysk wyjdzie ujemny to panstwo grosza nie odda a ZUS trzeba zaplacic
    zawsze. Wiec to oczywiscie super miec jak najwieksze koszta i nie placic
    podatku ale jest pewien problem - trzeba miec jakies dochody :-(

    Kyniu

    --
    _ __ _
    |__/