PracaGrupypl.praca.dyskusje › "informatycy"...

  • 51. Data: 2002-07-02 12:34:00
    Temat: Re: "informatycy"...
    Od: "Tomek" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl> napisał w wiadomości
    news:afq343$g9l$2@news.tpi.pl...
    > odrobinę

    ciach

    z niego programista..

    > Merlin
    >

    > --
    > Tomasz 'Merlin' Kolinko
    > E-mail: tom[at]mensa.org.pl
    > Mowa jest srebrem, milczenie - zlotem

    hmmm, ciekawa dyskusja, ale z tego co wiem, to informatyk to taki matematyk,
    który specjalizuje się w dziedzinie komputerów (computer = liczydło, tak
    przy okazji). Jestem po studiach wyższych, po kierunku informatyka, gdzie na
    1 semestrze miałem chyba 14 godzin matematyki, 6 fizyki, 2 (!!!) informatyki
    i jakieś tam języki, w-fy itp. Proporcje między matmą a informatyką
    zmieniały się płynnie przez 4 lata i tak na 4 roku miałem tylko w zasadzie
    informatykę (socjologii i takich tam nie wymieniam) i trochę matmy. ALE
    przecież takie przedmioty jak np. metody numeryczne, to nic innego jak
    informatyczny język matematyczny (hehe fajnie mi to wyszło :) )

    Poza tym, informatyk po studiach ma "przerobiony" bardzo duży zakres
    dziedzin informatycznych i poznał (hmmm, wszyscy?) sposób myślenia
    informatyczny. Jedni musieli się tego nauczyć innym przyszło to z łatwością.

    Właśnie jeśli ktoś specjalizuje się (i na przykład nie skończył studiów) w
    administrowaniu sieciami, to jest administratorem. Informatyk powinien umieć
    się odnaleźć w wielu dziedzinach.

    To tak jak kiedyś na wszystkie buty sportowe mówiło się adidasy. A tu po
    latach okazało się (jak dla niektórych), że adidasy, to firma, a są jeszcze
    inne i teraz wymienia się je z nazwy. Starsze pokolenie powie na obuwie
    sportowe adidas, a młode się oburzy "no coś Ty babciu, to są Nike !!!". Tak
    samo jest z nazwą zawodu. Tytuł INFORMATYK zdobywa się po ukończeniu
    uczelni, ale potocznie wiele osób chce się tak nazywać. Czy to złe? Mi jest
    obojętne. Jak zrobię cieknący kran, też mogę na siebie mówić hydraulik :))

    Pozdrawiam
    Tomek :)

  • 52. Data: 2002-07-02 12:37:41
    Od: "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl>

> [...]
    > ani w zadnym innym jezyku programowal nie bedziesz> Informatyk to osoba
    > umiejaca myslec logicznie i analitycznie az do bolu, a tego nie osiagnie
    sie
    > za pomoca manuala, tylko za pomoca odpowiedniego treningu, jakim np. jest
    > wyzsza matematyka. Informatyk, to NIR TYLKO administrator, ani NIE TYLKO
    > programista to osoba, ktora laczy w sobie podstawy tego wszystkiego, tak,
    ze
    > w potrzebie wystarczy, ze siegnie do odpowiednich zbiorow i wie co jak

    Powiedz mi prosze - czy jedynie wyzsza matematyka uczy analitycznego
    myslenia? Czemuz niby nauka programowania nie mogla sie wiazac z takim
    treningiem?

    > wielkiego

    > Nie zalapales co kolega chcial powiedziec. Bez podbudowy teoretycznej i
    > odpowiedniego treningu zaden z niego informatyk.

    Oczywiscie, ale czemu mam wrazenie, ze w pojeciu "podbudowa teoretyczna
    programowania" kryja sie dla wielu osob takie rzeczy jak wyzsza matematyka,
    algorytmika itd?

    Merlin

    --
    Tomasz 'Merlin' Kolinko
    E-mail: tom[at]mensa.org.pl

  • 53. Data: 2002-07-02 13:24:03
    Od: "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl>

    [CUT]
> [...]
    jest
    > obojętne. Jak zrobię cieknący kran, też mogę na siebie mówić hydraulik :))

    Hmmm... sprawdzilem w slowniku wyrazow obcych:

    Informatyk - specjalista w dziedzinie informatyki, osoba zawodowo zajmująca
    się komputerami, pisaniem oprogramowania komputerowego

    Czyli tak w zasadzie to "potoczna" definicja ktora odrzucasz okazala sie
    prawidlowa - wystarczy zawodowo zajmowac sie komputerami, pisac
    oprogramowanie, lub specjalizowac sie w dziedzinie informatyki aby byc
    informatykiem. Pod pierwsza definicje "specjalista w dziedzinie informatyki"
    podpada Twoja definicja, pod druga i trzecia - moja, co dowodzi slusznosci
    mego stwierdzenia, ze nie trzeba skonczyc studiow aby nazywac sie
    informatykiem - wystarczy zawodowo zajmowac sie komputerami. Jesli wiec
    osoba po ogolniaku pracuje w serwisie to jest juz w swietle definicji
    informatykiem.
    C.N.D.

    Merlin

    P.S. Definicja informatyka:
    http://slowniki.onet.pl/index.html?tekst=informatyk&
    tr=pol-slo

    --
    Tomasz 'Merlin' Kolinko
    E-mail: tom[at]mensa.org.pl

  • 54. Data: 2002-07-02 13:38:47
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    Użytkownik "diuk" <p...@d...com.pl> napisał w wiadomości
    > Poczytałem sobie posty z tego tematu, i propnuję zastosować analogię do
    > lekarzy.
    > Są świetni lekarze-amatorzy, np. moja żona. Naprawdę świetnie zna się na
    > wszystkich chorobach, które przechodziła, na ich objawach i leczeniu.
    Często
> [...]
    języku
    > programuje, jakiego narzędzia używa do projektowania, w jakim systemie
    > operacyjnym pracuje. To są wszystko swoiste narzędzia, których można się
    > szybko nauczyć. Ważny jest wykształcony sposób rozumowania, zdolność
    > analitycznego rozłożenia problemu na części składowe, wiedza o
    sprawdzonych
    > i zalecanych sposobach rozwiązania danego problemu (albo i o braku
    > rozwiązania!). Można wszystko wymyślać od nowa, ale po co?
    > I ostatnia uwaga: zgodnie z kopernikowską zasadą informatyk gorszy wypiera

    A ja tam uwazam ze na programiste switnie nadaja sie logistycy, zwlaszcza na
    programiste
    baz danych ;))

  • 55. Data: 2002-07-02 13:41:05
    Od: "Marek Barbaszynski" <m...@i...com.pl>

    "wm" <w...@p...onet.pl> wrote in message
    > A mi sie wydaje, że ludzie po studiach informatycznych (na poważnych
    > uczelniach), mają kompleksy.

    Jak to mówią: masz rację, _wydaje_ Ci się.

    > Przez 5 lat wtłaczano im do głowy zupełnie
    > nieprzydatne w realnym świecie rzeczy i mają tego świadomość. Wkurza ich
    to,
    > że tak naprawdę g......no umieją i próbują się tutaj na grupie
    > dowartościować, wykazując swoją wyższość nad wg nich "domorosłymi"
    > informatykami, którzy niejednokrotnie przewyższają ich o klasę.
    > Pracuję z takim jednym mgr-em. Jedyne co umie to DOS-a, trochę Novella,
    ale
    > za to chwali się, że umie programować w Assemblerze i Clipperze.

    O! Gdzie się taki uchował?

    > Ja osobiście zrezygnowałem z ubiegania się na studia informatyczne (UW) po
    > przeczytaniu programu studiów. Takie bzdury jakich tam uczono pierwszy raz
    > zobaczyłem i uznałem, że to strata czasu, tym bardziej, że świat w tej
    > dziedzinie tak szybko się zmienia.

    A co konkretnie uznałeś za owe bzdury?
    Jak to jest na UW nie wiem, ale w programie studiów na II PW były głównie
    rzeczy, które się łatwo nie przeterminowują.

    --
    Marek "Barbidu" Barbaszynski m...@i...com.pl
    ----- The signature has been optimized away.

  • 56. Data: 2002-07-02 13:59:03
    Od: "wm" <w...@p...onet.pl>

    A mi sie wydaje, że ludzie po studiach informatycznych (na poważnych
    uczelniach), mają kompleksy. Przez 5 lat wtłaczano im do głowy zupełnie

    PS. Studiowałem fizykę.

    Zdrówko
    wm

  • 57. Data: 2002-07-02 14:36:42
    Od: "wm" <w...@p...onet.pl>

    > Jak to jest na UW nie wiem, ale w programie studiów na II PW były głównie
    > rzeczy, które się łatwo nie przeterminowują.

    Raczej miałem na mysli rzeczy, które mnie interesują, a których nie było w
    programie studiów, niż łatwo deaktualizujące się.
    Natomiast twierdzę, że długotrwałe wałkowanie algorytmów nie jest zbyt
    interesujące (przynajmniej dla mnie).

    W programie studiów brakowało mi przede wszystkim dogłębnego poruszania
    problematyki baz danych. Możliwe, że teraz jest inaczej, ale 8 lat temu tak
    było.

    Zdrówko
    wm

  • 58. Data: 2002-07-02 15:10:11
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl> wrote in message
    > [CUT]
    <cut>
    > informatykiem - wystarczy zawodowo zajmowac sie komputerami. Jesli wiec
    > osoba po ogolniaku pracuje w serwisie to jest juz w swietle definicji
> [...]
    I tym przemilym akcentem zakonczmy dyskusje bez konca, i przezucmy sie na
    cos konstruktywnego, np jaki format cv jest najlepszy;) Sorki, MSPANC, czas
    isc do domu:)
    /p

  • 59. Data: 2002-07-02 18:28:28
    Temat: Odp: "informatycy"...
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik Tomasz 'Merlin' Kolinko <t...@p...qs.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:afs851$77p$...@n...tpi.pl...
> [...]
    >
    > Powiedz mi prosze - czy jedynie wyzsza matematyka uczy analitycznego
    > myslenia? Czemuz niby nauka programowania nie mogla sie wiazac z takim

    Poniewaz programowanie w pewnym sensie opiera sie na matematyce. Umiejac
    rozwiazywac konkretne problemy z matematyki bedziesz umial je ulozyc w
    odpowiedni algorytm i napisac w dowolnym jezyku, ktory znasz. Nauka
    programowania jako takiego uczy Cie sposobow i zasad, rzadzacych
    programowaniem ale nie konstruktywnego rozwiazywania problemow.

    > Oczywiscie, ale czemu mam wrazenie, ze w pojeciu "podbudowa teoretyczna
    > programowania" kryja sie dla wielu osob takie rzeczy jak wyzsza
    matematyka,
    > algorytmika itd?

    A co chcialbys, zeby sie krylo... manual??

    Kania

  • 60. Data: 2002-07-02 21:44:29
    Od: a...@p...onet.pl (artur dyksinski)

    Czesc
    >Poniewaz programowanie w pewnym sensie opiera sie na matematyce.
    -Jak wszystkie nauki scisle.
    Zaryzykuje stwierdzenie, ze w znacznie mniejszym stopniu niz np.
    fizyka.
    >Umiejac rozwiazywac konkretne problemy z matematyki bedziesz umial je ulozyc w
    >odpowiedni algorytm i napisac w dowolnym jezyku, ktory znasz.
    -Jakie przeslanki sklaniaja Cie do wysnuwania takiej tezy?
    Bo dla mnie ten zwiazek nie jest taki oczywisty...
    >Nauka programowania jako takiego uczy Cie sposobow i zasad, rzadzacych
    >programowaniem ale nie konstruktywnego rozwiazywania problemow.
    -Jesli czegos ma uczyc to wylacznie tego ostatniego!
    Nawet w Polsce. :)
    >matematyka,
    >
    >A co chcialbys, zeby sie krylo... manual??
    Widze, ze nie widzial(es /as) "Algebry" Opiala
    Pozdrawiam
    Artur