PracaGrupypl.praca.dyskusje › "graficy"

  • 1. Data: 2002-07-01 17:17:51
    Temat: "graficy"
    Od: "Ola " <g...@N...poczta.gazeta.pl>

    Witajcie,
    Podobna sytuacja (do informatykow) jest z tzw "grafikami". Jestem zaskoczona,
    ze na rynku mamy coraz wiecej "dziarskich" ludzi co to zwa sie grafikami.
    Umiejetnosc pedalowania w photoshopie i przepchniecia czegos-tam przez
    drukarke czyni ich nie tylko artystami ale i wielkimi specjalistami od
    website design. Oczywiscie nie ma tu mowy o jakiejkolwiek znajomosci
    podstawowych zasad projektowania nie wspominajac o bardziej zawilych
    tajnikach nawigacji i innych zwiazanych z projektami na ekran.
    Zal za dupe sciska jak sie widzi te domorosle "stronki" uragajace wszelkim
    zasadom projektowania.
    Czy myslicie, ze pracodawcy dlugo jeszcze beda tkwic w stanie narkotycznego
    zauroczenia roznymi sztuczkami w stylu tragicznie ulepionej animacji
    czy "nowoczesnymi" skrinami co to jak piesc do oka pasuja do strony na ktorej
    zakwitaja. Ja licze na to ze pracodawcy, ci co zamawiaja prace graficzne i
    placa za nie, wyedukuja sie z czasem na tyle, zeby wiedziec co jest dla nich
    dobre i co im przynosi klientow i zyski.
    Optymistka.

  • 2. Data: 2002-07-01 17:43:55
    Temat: Re: "graficy"
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...com.pl>

    Użytkownik "Ola " <g...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Witajcie,
    > Podobna sytuacja (do informatykow) jest z tzw "grafikami". Jestem
    zaskoczona,

    Jak to już kiedyś napisałem ... różnica między grafikiem a grafikiem
    komputerowym jest taka jak między malarzem a malarzem pokojowym [nie
    umniejszając roli obydwu zawodów]

    Niestety dopuki w tym kraju projekt będzie się zlecać synowi/córce pani Basi
    z zarządu bo sobie kupiła komputer dla dzieci to nie ma co liczyc na zmiane
    sytuacji....

    Z jednej stronu nie boje się takiej "konkurencji" bo nie jest to żadna
    konkurencja.... ale skłonnosci do przekrętów i układów nawet na szkodę
    własnej firmy [wszak takie zlecenie dla pseudo grafika to jawne działanie na
    szkodę firmy] nie wypleni się tutaj nawet za 50 lat... zwłaszcza że w Polsce
    zupełnie nie istnieje pojęcie uczciwości i odpowiedzialności za pracę [np.
    koszmarna niekompetencja ludzi z tzw działów reklamy itp stołkowych posadek]
    Sory wiem ze są tam również doskonali fachowcy ... ale po latach pracy z
    różnymi dziąłami reklamy, agencjami itp ludzmi zastanawiam się jakim cudem
    dostali pracę na tym stanowisku.... co wiecej... osoba średnio inteligentna
    po roku pracy powinna odóróżnić wektorowy EPS od bmp.

    Jak to zatem jest że ludzie dostają pracę nie mając kwalifikacji?

  • 3. Data: 2002-07-01 22:32:39
    Od: "killerisme" <k...@p...gazeta.pl>

    > Podobna sytuacja (do informatykow) jest z tzw "grafikami".

    A jeszcze jakis czas temu podobna sytuacja byla z 'magistrami' i
    'inzynierami':
    - Dzien Dobry, nazywam sie magister Jan Kowalski
    - A ja inzynier Kwiatkowski...
    (nazwiska zupelnie przypadkowe...)

    Reeasumujac (naginajac 'modny' ostatnio zart...)
    jak ja sobie pomysle jaki to ze mnie 'grafik' to az sie boje wezwac
    'informatyka' do mojego komputera

  • 4. Data: 2002-07-02 04:49:15
    Od: "asmira" <a...@p...onet.pl>

    > Zal za dupe sciska jak sie widzi te domorosle "stronki" uragajace wszelkim
    > zasadom projektowania.

    Skoro wiesz, że na pewno Ty masz rację...

> [...]
    nich
    > dobre i co im przynosi klientow i zyski.

    Będą tak długo myśleć, aż ich nie przekonasz. W końcu facet, produkujący
    ogórki kiszone czy inną armaturę sanitarną, na ogół nie ma bladego pojęcia o
    sieci, jej wymaganiach, itp.

    Asmira

    BTW - ostatnio miałam problem pt. pokazać dobrze zrobiony firmowy serwis
    internetowy. I miałam z tym problem. Może ktoś się czymś pochwali, albo
    wskaże coś, co mu osobiście odpowiada??

  • 5. Data: 2002-07-02 05:18:22
    Od: <g...@p...gazeta.pl>

    asmira <a...@p...onet.pl> napisał(a):
    > W końcu facet, produkujący
    > ogórki kiszone czy inną armaturę sanitarną, na ogół nie ma bladego pojęcia o
    > sieci, jej wymaganiach, itp.

    Szczera prawda, jeszcze nie ma, ale dosyc szybko zorientuje sie czy ta
    website to kwiatek do korzucha czy cos mu sie ruszylo na koncie. Jak mu
    bedzie procentowalo to pomysli o tym zeby cos zmienic dodac i o to chyba
    powinno chodzic grafikowi. Web site to nie jednorazowa akcja drapniecia forsy
    ale wspolpraca w budowaniu biznesu takiemu od ogorkow czy armatury.

    > BTW - ostatnio miałam problem pt. pokazać dobrze zrobiony firmowy serwis
    > internetowy. I miałam z tym problem. Może ktoś się czymś pochwali, albo
    > wskaże coś, co mu osobiście odpowiada??

    Takich serwisow jest sporo, zwykle angielsko-jezyczne, tam juz przetarli
    szlaki i od nich mozna sie wiele nauczyc.

  • 6. Data: 2002-07-02 05:18:57
    Od: <g...@p...gazeta.pl>

  • 7. Data: 2002-07-02 06:19:09
    Od: "Rafal Neumann" <n...@s...pl>

> [...]
    > zauroczenia roznymi sztuczkami w stylu tragicznie ulepionej animacji
    > czy "nowoczesnymi" skrinami co to jak piesc do oka pasuja do strony na

    to bedzie trwa cala wiecznosc? dlaczego?
    bo klienici w 90% nie maja dobrego gustu i sami sie takich stron domagaja ,
    potrafia Ci sie wpieprzyc nawet do dobrego projektu -a niestety
    nasz klient nasz Pan.

    pozdrawiam

    Rafal Neumann

  • 8. Data: 2002-07-02 07:32:08
    Od: krzysiek <k...@n...terramail.pl>

    "Rafal Neumann" <n...@s...pl> napisał na grupie
    pl.praca.dyskusje co nastepuje

> [...]
    > bo klienici w 90% nie maja dobrego gustu i sami sie takich stron
    > domagaja , potrafia Ci sie wpieprzyc nawet do dobrego projektu -a

    niestety tak jest, gdy moj kolega chandlowiec idzie na rozmowe z klientem,
    w sparawie np.kalendaza i pyta sie klienta jakie sie jemu projekty podobaja
    a ten mu na to pokazuje kalendaz z gola babka wsrod brzeszczotow, srob i
    nakretek to lapki opadaja... ia takiej osobie nie sprzedasz dobrego
    projektu, tak samo jak nie kupi sobie ona plyty z dobra muzyka... kwestaia
    gustu ktory wsrod naszych rodakow najczesciej nie jest zbyt subtelny

    --
    pozdrawiam
    krzysztof warszawski

  • 9. Data: 2002-07-02 07:42:59
    Od: "asmira" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    forsy
    > ale wspolpraca w budowaniu biznesu takiemu od ogorkow czy armatury.

    Nie - zwykle jest tak: pani, ja tam nic z tego interneta nie mam, to
    wywalanie pieniędzy. Bardzo często jest to koniec rozmowy, albo początek
    baaaaaardzo żmudnego wyjaśniania co i jak.

    > Takich serwisow jest sporo, zwykle angielsko-jezyczne, tam juz przetarli
    > szlaki i od nich mozna sie wiele nauczyc.

    To, że ktoś podobno widział dobrą stronę firmową, to już krasnoludki
    sierotce Marysi opowiadały. Ja chciałabym znać ten adres.
    Mówię z góry: przejrzałam przez przeróżne katalogi kilka branż, kilkaset
    (jeśli nie tysiące), stron. I tylko kilka zakwalifikowało się, by nie
    zamknąć ich w fazie ładowania.

    Asmira

  • 10. Data: 2002-07-02 12:17:46
    Od: "MU" <m...@v...pl>

    A taki Grafik, to już nawet ortografii nie musi znać - tak pięknie rysuje.
    umysł rozwinięty wszechstronnie i komunikatywny. Tylko ta niewyedukowana
    publiczność nie chce płacić - prawda?