PracaGrupypl.praca.dyskusje"informatycy"... › Re: "informatycy"...
    From: Cassandra <k...@r...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: "informatycy"...
    Date: Sat, 06 Jul 2002 02:29:41 +0200

    Arkadiusz Lipiec wrote:

    > Jako? tak ostatnio obserwuj? w naszym kraju, ?e teraz prawie wszyscy to s?
    > "informatycy". Kurcze - do tej pory my?la?em, ?e trzeba co? umieae, sko?czyae
    > studia w tej dziedzinie i dopiero potem mo?na z czystym sumieniem uwa?aae si?
    > za Informatyka. Teraz byle dzieciak dorwie si? do komputera kupionego mu
    > przez rodziców i od razu udaje "informatyka".

    Zgadzam sie, nie tylko "informatyka" ale i "hackera".. Straszne, ale i
    niestety prawdziwe.. Ehh, plakac sie chce..

    > Tak?e dziwi mnie fakt
    > powstawania "kierunków informatycznych" na coraz wi?kszej liczbie prywatnych
    > uczelni (swoj? drog? poziom jest ?enuj?cy - znam ludzi którzy co? takiego
    > ko?czyli i jedn? z niewielu rzeczy które potrafi? to pisanie skryptów VB do
    > excela).

    Ejze, czyzbys przesledzil tok studiow wszystkich prywatnych uczelni
    technicznych ? Moze Twoi znajomi byli poprostu zbyt leniwi, by uczyc sie
    czegos wiecej.. i dlatego pozostali na poziomie VB..

    > Nie neguj? tego ?e mo?na co? sob? reprezentowaae i bez doktoratu w
    > informatyce, ale ciekawi mnie to kiedy wreszcie niektórzy si?gn? po odrobin?
    > samokrytycyzmu. Dla mnie informatyka to nie klikanie po ekranie mysz?
    > niesplamione samodzielnym my?leniem, ale co? wi?cej (pewnie niewielu z tzw.
    > "informatyków" s?ysza?o o teorii automatów sko?czonych, maszynie Turinga czy
    > sortowaniu b?belkowym).

    Tia, a ucza o tym na I semestrze..

    > Mo?e i dobrze by?oby wprowadziae co? jakie? egzaminy pa?stwowe w ró?nych
    > dziedzinach? (No mo?e przesadzam). Zaczyna si? robiae w naszej profesji
    > bagno - byle ?epek z kradzionym photoshopem czy builderem udaje wielkiego
    > "profesjonalist?"...

    No chyba ze siedzi nad nim dzien w dzien od kilku lat, chociazby tylko z
    pasjii..

    Pozdrawiam,
    Cass