PracaGrupypl.praca.dyskusjeilu Polakow sp... do UE po 2004? › Re: ilu Polakow sp... do UE po 2004?
    From: p...@f...lublin.pl (Paweł Paroń)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ilu Polakow sp... do UE po 2004?
    Date: Wed, 23 Jan 2002 13:36:55 +0100

    On Wed, 23 Jan 2002 13:05:40 +0100, tysik <t...@x...polbox.com> wrote:

    >Kurde to jest tylko przyklad... czy nie mozecie uzyc troche wyobrazni, ze w
    >pewnych sytuacja sytuacja ludziom nie pozwoli na wyjazd do pracy do UE gdyz
    >nie pozwola im na to pewne okolicznosci. W pierwszym poscie bylo pytanie ile
    >osob wyjedzie. Iles wyjedzie iles nie. Nie dyskutujemy tutaj o polskiej
    >sluzbie zdrowia.

    To podaj inny przykład, czegoś, co w Polsce jest obiektywnie lepsze, niż np.
    w Szwajcarii i warto to zaliczyć do korzyści, wynikających z mieszkania w
    Polsce. Ale nie to, że tu jest rodzina i znajomi, bo to każdy wie, tylko to
    nie są rzeczy obiektywnie porównywalne, jeden woli mieszkać z mamą, tatą,
    babcią, dziadkiem i szwagrem, najchętniej we wspólnej kawalerce w bloku, a
    inny jak najdalej od nich.

    Podałeś przykład "służby zdrowia", chyba niezbyt trafny (a propos, polecam
    artykuł "Łowcy skór" z dzisiejszej Wyborczej), to piszę, co myślę o tym
    przykładzie. Podaj inny, musi to być coś takiego, co jest obiektywnie
    lepsze, np. to, że wagony PKP są lepsze niż TGV, bo u nas można dyskretnie
    nasikać w kącie i rzucić butelkę przez okno, a u nich nie. Albo, że lepiej
    nie mieć pod oknem ładnego trawnika, takiego, jak u Niemców, bo jak się na
    niego narzyga, co moi sąsiedzi z bloku mają w zwyczaju, to kiepsko wsiąka w
    taką gęstą, przystrzyżoną trawkę.

    Paweł