PracaGrupypl.praca.dyskusje › ile urlopu za 2006?

  • 1. Data: 2007-01-29 13:59:34
    Temat: ile urlopu za 2006?
    Od: "johhny" <w...@N...gazeta.pl>

    W zeszlym roku podjalem moja pierwsza prace.
    Pracowalem tydzien w pazdzierniku i caly listopad
    oraz grudzien. Przysluguje mi 20 dni wolnego na rok.
    Czy za ten tydzien pracy w pazdierzniku tez mi sie nalezy
    urlop, czy liczy sie tylko listopad i grudzien?
    Chcialbym wiedziec czy naleza mi sie 3 czy 4 dni wolnego.

  • 2. Data: 2007-01-29 14:13:24
    Temat: Re: ile urlopu za 2006?
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    johhny nabazgrolił na ekranie:

> [...]
    > urlop, czy liczy sie tylko listopad i grudzien?
    > Chcialbym wiedziec czy naleza mi sie 3 czy 4 dni wolnego.

    Jeżeli jest to twoja pierwsza praca zawodowa to należy ci się 1/12 wymiaru
    urlopu po każdym _przepracowanym_ miesiącu (oczywiście liczy się okres
    stosunku pracy - np. zwolnienie lekarskie też /to tak dla czepialskich/).

    Ty przepracowałeś pełne (kalendarzowe) dwa miesiące czyli należy ci się
    (2/12)*20=3,33

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2007-01-29 14:19:52
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    Użytkownik "Nikiel ;)" <n...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Ty przepracowałeś pełne (kalendarzowe) dwa miesiące czyli należy ci się
    > (2/12)*20=3,33

    Czyli po prostu 4 dni :)
    Swoją drogą chyba nigdy nie zrozumiem tego liczenia.
    Była u nas dziewczyna od 11.09 do 22.12 czyli 3 miesiące i kilka dni.
    Nie brała urlopu, więc ekwiwalent powinna była dostać imho za 3
    przepracowane pełne miesiące.
    Księgowa jednak stwierdziła, że liczy się cały wrzesień, październik,
    listopad i cały grudzień, a więc ekwiwalent należy się za 4 dni. Dlaczego??
    Pal licho ten jeden dzień, bo nie o to chodzi, ale jak to się właściwie
    oblicza?

    N.

  • 4. Data: 2007-01-29 14:24:33
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Nixe nabazgrolił na ekranie:

    > Użytkownik "Nikiel ;)" <n...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Czyli po prostu 4 dni :)

    Wcale że nie. 3,33 dnia. Nie trzeba tu zaokrąglać. Fakt, pracodawca może dać
    4 dni, ale równie dobrze może podzielić to na godziny/minuty.

> [...]
    > Była u nas dziewczyna od 11.09 do 22.12 czyli 3 miesiące i kilka dni.
    > Nie brała urlopu, więc ekwiwalent powinna była dostać imho za 3

    Każdy niepełny miesiąc zaokrągla się w górę do pełnego. Czyli jeżeli we
    wrześniu pracowała by tylko 1 dzień, to i tak za ten miesiac powinna
    otrzymać urlop. Ta zasada nie ma jednak zastosowania jak ktoś zaczyna swoją
    pierwszą pracę (albo drugą, trzecią... ale w tym samym roku kalendarzowym).

    > Dlaczego?? Pal licho ten jeden dzień, bo nie o to chodzi, ale jak to się
    > właściwie oblicza?

    O obliczaniu i zaokrąglaniu mówi KP.

  • 5. Data: 2007-01-29 14:55:57
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    > Wcale że nie. 3,33 dnia. Nie trzeba tu zaokrąglać.

    Nigdy nie trzeba czy akurat tutaj?

> [...]
    swoją
    > pierwszą pracę (albo drugą, trzecią... ale w tym samym roku

    Ale chodzi o pierwszą w ogóle (pierwsza w życiu) czy pierwsza w danej
    firmie?
    Bo dziewczyna wprawdzie pracowała kiedyś gdzieś pół roku, ale potem miała
    chyba roczną przerwę i do nas przyszła we wrześniu.

    N.

  • 6. Data: 2007-01-29 15:12:11
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Nixe nabazgrolił na ekranie:

    > Nigdy nie trzeba czy akurat tutaj?

    Akurat tutaj, przy pierwszej pracy.

    > Ale chodzi o pierwszą w ogóle (pierwsza w życiu) czy pierwsza w danej
    > firmie?

    Pierwsza w życiu w ramach stosunku pracy.

    > Bo dziewczyna wprawdzie pracowała kiedyś gdzieś pół roku, ale potem miała
    > chyba roczną przerwę i do nas przyszła we wrześniu.

    A to to już zależy w jakich latach pracowała. Czy już w nowych przepisach
    (od 2004 roku), czy jeszcze pod rządami starej ustawy, czy dopiero w 2006
    roku zaczęła pierwszą pracę. Bo tu mogą być trzy różne sposoby liczenia
    urlopu.

  • 7. Data: 2007-01-29 19:53:22
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:epl2vj$dlv$1@node1.news.atman.pl>
    Nikiel ;) <n...@p...fm> pisze:

> [...]
    > przepisach (od 2004 roku), czy jeszcze pod rządami starej ustawy, czy
    > dopiero w 2006 roku zaczęła pierwszą pracę. Bo tu mogą być trzy różne

    To może już nie wnikajmy ;-)
    (zresztą nie znam szczegółów)
    Wierzę, że księgowa dobrze to obliczyła.

    --
    Nixe