PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca Ankieter podatki

  • 1. Data: 2007-01-29 13:25:01
    Temat: Praca Ankieter podatki
    Od: Monika <r...@N...adrem.pl>

    Mam propozycję pracy jako ankieter w firmie PENTOR.

    Wynagrodzenie za pracę byłoby zależne od ilości przeprowadzonych ankiet.
    Cena za 1 ankiete to ok dwadziescia kilka zlotych zl brutto.

    Ile dostawałabym z tego na czysto dla siebie?
    Jestem zielona jeśli chodzi o tego typu informacje.

    Teraz kilka szczegółow:
    [O sobie]
    - Kilka miesięcy temu skończyłam studia licencjackie jako socjolog.
    - Zarejestrowałam się jako bezrobotna.
    - Starałam sie o staż w UP, ale jak na razie bez rezultatów.
    - Ma być to moja pierwsza w miarę poważna praca.

    [O pracy w pentorze]
    - "Rozliczeniem za wykonaną pracę jest Umowa o dzieło oraz zestawienie
    miesięcznych przejazdów".
    - "Rozliczając Umowy o dzieło Pentor płaci za Państwa podatek dochodowy.
    ZUS nie jest odprowadzany od tej formy umowy"
    - "Pentor nie prowadzi ubezpieczenia grupowego ankieterów"
    - Z Pentorem miałabym też podpisac umowę o współpracy jako Ankieter CAPI

    Na forum ankieterów tam już pracujących była mowa, że od kwoty brutto
    należy odjąć 19% i wyjdzie nam kwota na rękę.
    Tymczasem dzisiaj w UP rzucono mi hasła: podatek standardowy 40% mniej od
    każdej ankiety, rozliczenie roczne.
    Czyli jak?

    Czy mógłby mi ktos dokładnie przedstawić kto, ile, na jaki cel, kiedy
    przywłaszczałby sobie części mojego wynagrodzenie przy takiej formie pracy?

    Lub przynajmniej poratował jakimś linkiem dla bardzo początkujących w
    dziedzinie kodeksu pracy.

    Byłabym bardzo wdzięczna.

    Monika

  • 2. Data: 2007-01-29 20:32:04
    Temat: Re: Praca Ankieter podatki
    Od: "owl" <a...@i...pl>

    On 29 Sty, 14:25, Monika <r...@N...adrem.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Ile dostawałabym z tego na czysto dla siebie?
    > Jestem zielona jeśli chodzi o tego typu informacje.

    np przy kwocie brutto 25 zł za ankietę - kwota netto wyniesie 21,2 zł

    oblicza się to tak:
    kwota brutto - 20% kosztów uzyskania przychodu = dochód do
    opodatkowania (25zł - 5 zł (25 X 20%) = 20 zł)

    dochód do opodatkowania X 19% = podatek (20 X 19% = 3,8 zł)

    kwota brutto - podatek = kwota netto (25 - 3,8 = 21,2 zł)

    http://www.twoja-firma.pl/artykuly/56,umowa-o-dzielo
    .html
    to trochę info na temat umowy o dzieło

> [...]
    > - Starałam sie o staż w UP, ale jak na razie bez rezultatów.
    > - Ma być to moja pierwsza w miarę poważna praca.

    nie licz na wiele. Praca ciężka i mało przyjemna. jakieś 90%
    ankieterów rezygnuje z pracy po pierwszym badaniu czy maks miesiącu.
    pozostałe 10% radzi sobie z tą pracą i staje się na tyle atrakcyjnymi
    pracownikami, że każda firma badawcza ich przyjmie. Ankieter
    sprawdzony prędzej czy później trafia do firmy, która płaci przyzwoite
    stawki, i gdzie rotacja ankieterów jest prawie zerowa.
    Firmy typu PENTOR to niestety ośrodki, gdzie płaca ta nie stoi na
    najwyższym poziomie. jest on raczej odskocznią dla dobrych ankieterów.
    tam się zaczyna poznawać tę pracę, a potem się ucieka do firm, które
    płacą lepiej. Rotacja w PENTORZE jest naprawdę ogromna, więc nie licz
    na długi związek z tą firmą. prognozuję, że sama dość szybko
    zrezygnujesz ze współpracy. długość współpracy zależna będzie tylko od
    stopnia desperacji w przypadku braku gotówki .

> [...]
    > - "Pentor nie prowadzi ubezpieczenia grupowego ankieterów"
    > - Z Pentorem miałabym też podpisac umowę o współpracy jako Ankieter CAPI

    jeśli nie jest dla Ciebie atrakcyjny fakt posiadania firmowego
    laptopa, to zrezygnuj z badań na CAPI. To są akurat najgorzej płatne
    ankiety, w dodatku dość upierdliwe.

> [...]
    > należy odjąć 19% i wyjdzie nam kwota na rękę.
    > Tymczasem dzisiaj w UP rzucono mi hasła: podatek standardowy 40% mniej od

    jak wyżej pisałam

    > Czy mógłby mi ktos dokładnie przedstawić kto, ile, na jaki cel, kiedy
    > przywłaszczałby sobie części mojego wynagrodzenie przy takiej formie pracy?

    urząd skarbowy 19% podatku. ale potem w rozliczeniu rocznym można je
    sobie od nich w dużej mierze wyciągnąć (do około 530 zł)

    > Lub przynajmniej poratował jakimś linkiem dla bardzo początkujących w
    > dziedzinie kodeksu pracy.
    >
    > Byłabym bardzo wdzięczna.

    proszę bardzo ;-). polecam się.
    > --
    > Pozdrawiam
    ja również
    owl

  • 3. Data: 2007-01-29 20:39:40
    Od: "owl" <a...@i...pl>

> [...]
    >
    > Ile dostawałabym z tego na czysto dla siebie?
    > Jestem zielona jeśli chodzi o tego typu informacje.

    kwota brutto razy 20% kosztów uzyskania przychodu
    kwota brutto minus 20% kosztów = dochód do opodatkowania
    dochód do opodatkowania razy 19% = podatek
    kwota brutto minus podatek =kwota netto

    gdy kwota brutto to 25 zł to kwota netto wychodzi 21,2 zł

> [...]

    > - Starałam sie o staż w UP, ale jak na razie bez rezultatów.
    > - Ma być to moja pierwsza w miarę poważna praca.
    tutaj bądź raczej pesymistką. 90% ankieterów rezygnuje z tej pracy po
    pierwszym badaniu lub maks po miesiącu. Pentor dodatkowo ma dużą
    rotację ankieterów (słabo płaci, więc ci albo rezygnują z pracy
    ankietera, albo przechodzą do firm badawczych, które mają lepsze
    stawki)

> [...]
    > należy odjąć 19% i wyjdzie nam kwota na rękę.
    > Tymczasem dzisiaj w UP rzucono mi hasła: podatek standardowy 40% mniej od
    jak wyżej

    > Czy mógłby mi ktos dokładnie przedstawić kto, ile, na jaki cel, kiedy
    > przywłaszczałby sobie części mojego wynagrodzenie przy takiej formie pracy?

    ja, ja: Urząd Ksarbowy 19% Twojego podatku zabierze, ale po roku w
    rozliczeniu rocznym można sobie trochę go odebrać (do około 530 zł
    podatku zwracają)

    pozdrawiam
    owl

  • 4. Data: 2007-01-29 20:43:38
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    owl nabazgrolił na ekranie:
> [...]
    > dochód do opodatkowania razy 19% = podatek
    > kwota brutto minus podatek =kwota netto
    >
    > gdy kwota brutto to 25 zł to kwota netto wychodzi 21,2 zł

    Małe sprostowanie. Podatek zaokrągla się do pełnych złotych. Czyli netto
    będzie około* 21 zł.
    Około, bo przy rozliczaniu większych sum w wyniku zaokrąglania, może się
    nieznacznie różnić, niż liczenie pojedyńcze.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 5. Data: 2007-01-30 21:58:39
    Od: Łukasz Tomczyk <l...@g...pl>

    Monika napisał(a):
    > Mam propozycję pracy jako ankieter w firmie PENTOR.

    Ja pracowałenm dla konkurencji czyli SMG/KRC przez trzy lata :-)

> [...]
    >
    > Ile dostawałabym z tego na czysto dla siebie?
    > Jestem zielona jeśli chodzi o tego typu informacje.

    Jak już napisał przedmówca: od kwoty brutto odejmujesz 20% kosztów
    uzyskania, i od tego 19% podatku. Jeżeli nie masz oprócz tego nigdzie
    umowy o pracę, to w rozliczeniu PIT wyjdzie ci do zwrotu kwota wolna od
    podatku, czyli jakieś 530 zł.

    > - Ma być to moja pierwsza w miarę poważna praca.

    Co kto lubi, ale na dłuższą metę jest to praca upierdliwa - bez
    gwarancji stałej pracy, a często z użeraniem się z dziwnymi
    respondentami, marznięciem, całowaniem klamki pomimo umówionej ankiety
    itp itd. No ale są ankieterzy, dla których ta praca to ich żywioł.
    Ponadto od umowy o dzieło nie masz płaconych składek emerytalnych, ani
    zdrowotnych (no chyba że opłacasz zdrowotne sama, i odkładasz na jakiś
    trzeci filar). Przy dobrej organizacji może to być również praca
    dodatkowa (przynajmniej u nas)

    > - "Rozliczeniem za wykonaną pracę jest Umowa o dzieło oraz zestawienie
    > miesięcznych przejazdów".

    U mnie dostawało się ryczałty za dojazdy do miejscowości " z automatu"

    Z tego co się orientuję to stawki za ankiety w SMG chyba były nieco
    lepsze niż w innych instytutach badawczych, duża część badań jest na
    laptopach (CAPI), ale nie zgodzę się z owl że są (przynajmniej u nas)
    bardziej upierdliwe i gorzej płatne, a rzekłbym nawet że jest odwrotnie.

    pozdr

    ŁukaszT

  • 6. Data: 2007-01-31 12:29:59
    Od: "owl" <a...@i...pl>

    On 30 Sty, 22:58, Łukasz Tomczyk <l...@g...pl> wrote:

> [...]

    > zdrowotnych (no chyba że opłacasz zdrowotne sama, i odkładasz na jakiś
    > trzeci filar). Przy dobrej organizacji może to być również praca

    Tu się zgadzam. dobry ankieter może wyciągnąć z 2000 do 2500 zł
    miesięcznie (średnia miesięczna wychodziła mi nawet ponad 2500, ale to
    dopiero jak trafiłam na firmę, która naprawdę nieźle płaciła), jak
    dobrze tymi pieniędzmi zarządza, to na pewno będzie to lepiej
    opłacalne niż praca na kasie w hipermarkecie - mimo braku dodatkowych
    świadczeń.

> [...]
    > laptopach (CAPI), ale nie zgodzę się z owl że są (przynajmniej u nas)
    > bardziej upierdliwe i gorzej płatne, a rzekłbym nawet że jest odwrotnie.

    z ankietami na CAPI miałam do czynienia w 4 firmach badawczych, w tym
    i w PENTORZE, chociaż akurat z SMG nie mam doświadczenia. w każdym
    razie w każdej firmie w której pracowałam ankiety na CAPI były mało
    opłacalne (w PENTORze najmniej), a do tego uciążliwe jeśli jest się
    drobną dziewczynką. te laptopy trochę ważą. chyba najlżejsze były z
    PBS-u i ważyły jakieś 2,2 kg. do tego zasilacz, więc jak się biega
    gdzieś po mieście albo co gorsza wiosce, to po całym dniu pracy można
    mieć serdecznie dość z ogromną ochotą na porzucenie tego laptopa w
    najbliższym śmietniku.
    być może teraz te laptopy są nowsze, lżejsze, więc i problem
    mniejszy...
    z tego co pamiętam dodatkowym minusem badań było wieszanie się
    laptopa. można było po godzinie ankiety dostać zawału gdy się laptop
    zwieszał, szczególnie że ankietę taką trzeba by było powtórzyć...
    fakt, że nie wszystkie się wieszały, ale ryzyko zawsze było.

    pozdrawiam
    owl

  • 7. Data: 2007-01-31 22:36:50
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    On 29 Sty, 21:43, "Nikiel ;)" <n...@p...fm> wrote:

    > Małe sprostowanie. Podatek zaokrągla się do pełnych złotych. Czyli netto
    > będzie około* 21 zł.

    na pewno? mialem wrazenie, ze to podstawe opodatkowania zaokragla sie
    do pelnych zl, a podatek do dziesiatkow gr.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 8. Data: 2007-02-01 17:02:58
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    glosnetu nabazgrolił na ekranie:

    > na pewno? mialem wrazenie, ze to podstawe opodatkowania zaokragla sie
    > do pelnych zl, a podatek do dziesiatkow gr.

    Tak było w 2005 roku. Od 2006 roku do pełnych złotych ;)