PracaGrupypl.praca.dyskusje › kiedy bedzie wiadomo jakie zarobki sa oferowane przez pracodawcow!?

  • 1. Data: 2007-01-29 15:24:47
    Temat: kiedy bedzie wiadomo jakie zarobki sa oferowane przez pracodawcow!?
    Od: "Joanna" <j...@w...pl>

    Witam jak w temacie.
    Temat zarobkow nadal pozostaje tabu.
    Ubiegac sie o prace nie wiedzac jakie pracodawca przewiduje wynagrodzenie to
    co najmniej dla mnie dziwne i zenujace.
    Czy nastapi kiedys zmiana w tym zakresie i jasne reguly?
    Niestety wiekszosc pracodawcow na koncu mowi o zarobkach.
    A moze kogos nie satysfakconuja warunki i z gory nie zawracalby sobie i
    innym glowy.
    Dwa kiedy zarobki zaczna byc godziwe, adekwatne do oczekiwan?

    To juz moja ostatnia refleksja zwiazana z poszukiwaniami pracy. Atrakcyjnej
    pracy:)
    J.

  • 2. Data: 2007-01-29 15:54:44
    Od: "CZYŚCIWO" <c...@o...pl>

    Użytkownik "Joanna" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ubiegac sie o prace nie wiedzac jakie pracodawca przewiduje wynagrodzenie
    > co najmniej dla mnie dziwne i zenujace.

    Zgadzam się.

    > Czy nastapi kiedys zmiana w tym zakresie i jasne reguly?

    Natychmiast jak o nie zapytasz

    > Niestety wiekszosc pracodawcow na koncu mowi o zarobkach.
    > A moze kogos nie satysfakconuja warunki i z gory nie zawracalby sobie i
    > innym glowy.

    Czy ktoś cie zmusza do odpowiadania na "niepoważne" ogłoszenia bez zarobków?

    > Dwa kiedy zarobki zaczna byc godziwe, adekwatne do oczekiwan?

    Co to znaczy godziwe?

    --
    CZYŚCIWO tekstylne odnawialne= brak odpadów!
    www.mewa-service.pl

  • 3. Data: 2007-01-29 16:08:37
    Od: Sadika <o...@b...pl>

    CZYŚCIWO napisał(a):

    > Natychmiast jak o nie zapytasz

    Tak, jak zapytasz, to dowiesz się, że nie ma sensu sie fatygować, bo nie
    chcą podać proponowanych zarobków przed zaproszeniem ciebie na rozmowę
    kwalifikacyjną.

    --
    pozdrawiam
    Sadika

  • 4. Data: 2007-01-29 16:11:32
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Myślę że wtedy, gdy praca przestanie być towarem luksusowym.
    Zaczyna być to widać powolutku w ogłoszeniach drobnych, wśród firm
    działających na jakichś niewielkich rynkach. Wydaje się że firmy te może po
    prostu dużo kosztować przebicie się przez dużą ilośc aplikacji w tym
    aplikacji od kandydatów zbyd drogich lub zbyt dobrych dla takich firm i
    coraz częściej firmy te podają wysokość oferowanych zarobków. Skutkiem tego
    przy podaniu wysokości zarobków rzędu 1200 zł netto, mnóstwo osób po prostu
    nie wyśle swojego zgłoszenia,a firma nie jest zawalona niepotrzebną ilością
    informacji.
    Z drugiej strony przypuszczam że gdyby jakaś fima podałaby wynagrodzenie
    rzędu 12 tys netto przy bardzo precyzyjnych i wysokich wymaganiach dla
    kandydata to i tak wiele osób w tym takich które nawet w 20% nie spełniałyby
    wymagań zgłosiłoby się z nadzieją że "a nuż się załapią" bo podana suma
    jakby nie było jest kusząca.
    Zresztą, zamieść tego typu ogłoszenia, choćby na usenecie, podaj sumy
    wynagrodzeń i zobacz jaki będzie odzew, dla np montera elektryka za 1500 i
    specjalisty informatyka za 10 tys. Podaj jakieś fikcyjne nazwy firm, lub
    jakąś znaną nazwę pzynajmniej dla tej atrakcyjnej oferty. Skonsultuj z kimś
    wymagania.

    Sam przyjąłem taką metodę że w pierwszym kontakcie telefonicznym z
    zaproszeniem na rozmowę staram się uzyskać jakieś informacje co do
    oferowanych warunków. Jeżeli nie zależy mi aż tak bardzo na oferowanym
    stanowisku albo czuję że to nieatrakcyjny pracodawca a dodatkowo trzeba na
    spotkanie jechać 100 km lub wyznaczona godzina jest taka że musiałbym wziąć
    wolne a nie opłaca mi się to - walę prosto z mostu, że interesuje mnie
    wynagrodzenie min. takie a takie netto, czy jesteście Państwo mi to w stanie
    zapewnić bo m.in od tej informacji zależy moja decyzja o pojawieniu się u
    Państwa na rozmowie. I tu zazwyczaj bańska mydlana pęka. Albo oni mi
    dziękują, albo ja im albo pada jakaś wielka ściema i też sobie dziękujemy.
    Kilka HRM'ów wręcz się oburzyło o to że chcę negocjować termin rozmowy lub
    pytam o oferowane zarobki.
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2007-01-29 18:49:14
    Od: Michał <B...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sadika" <o...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Tak, jak zapytasz, to dowiesz się, że nie ma sensu sie fatygować, bo nie
    > chcą podać proponowanych zarobków przed zaproszeniem ciebie na rozmowę
    > kwalifikacyjną.

    Innymi słowy jest to odpowiedź że wezmą cię za jak najmniej jak się da
    innymi słowy kładziesz słuchawkę i zapominasz o sprawie.

  • 6. Data: 2007-01-29 18:55:01
    Od: Michał <B...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Myślę że wtedy, gdy praca przestanie być towarem luksusowym.

    Wtedy będzie wielki lament i płacz że są oferty pracy a nie ma chętnych i
    będzie się zmuszać albo szukać ludzi za granicą żeby tylko chcieli za
    najniższą pracować - przecież powolutku już zaczyna się to dziać. Nikt nie
    ceni pracy w Polsce i tak już jest
    i jak się mówi nawet w Warszawie że budowlaniec chce 25 zł / h to łohohoho
    !!!

  • 7. Data: 2007-01-29 20:00:55
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:eplflf$rpf$1@news.onet.pl>
    Michał <B...@p...onet.pl> pisze:

    > Innymi słowy jest to odpowiedź że wezmą cię za jak najmniej jak się da

    Wiesz, siłą rzeczy głupotą byłoby wzięcie pracownika za najwięcej jak się
    da.
    Rozmowy o wynagrodzeniu to negocjacje. Każda strona chce skończyć je jak
    najkorzystniej dla siebie.
    Dlatego zawsze dziwią mnie żale ludzi, że pracodawcy zdzierają jak mogą.
    Czy jest jakiś przymus pracy za proponowaną kwotę?
    Jeśli ktoś uważa się za o wiele bardziej wartościowego, to co za problem
    podać swoją "cenę".

    --
    Nixe

  • 8. Data: 2007-01-29 21:08:11
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:epl3jn$s5n$1@opal.futuro.pl Joanna <j...@w...pl> pisze:

    > Temat zarobkow nadal pozostaje tabu.
    > Ubiegac sie o prace nie wiedzac jakie pracodawca przewiduje
    > wynagrodzenie to co najmniej dla mnie dziwne i zenujace.
    > Czy nastapi kiedys zmiana w tym zakresie i jasne reguly?
    Przecież one są jasne. Potencjalni pracodawcy licząc ciągle na przewagę
    popytu na towar (jakim jest praca) nad podażą tego towaru stosują wszelkiego
    rodzaju mniej lub bardziej nieczyste zagrywki. I druga strona, czyli
    potencjalni pracownicy maja prawo i powinni czynić to samo.

    > Niestety wiekszosc pracodawcow na koncu mowi o zarobkach.
    Jak się ich nie pyta, to po co mają mówić? A przecież sprawa jest prosta -
    jestem zainteresowany państwa ogłoszeniem o poszukiwaniu pracownika na
    stanowisko XXXXX. Jakie oferujecie wynagrodzenie? Brak konkretnej
    odpowiedzi? No to do widzenia państwu, sądziłem, że są państwo poważną
    firmą, dołożę starań aby w możliwie najszerszym kręgu wiadomym sie stało, iż
    tak nie jest.
    No i tyle.

    > Dwa kiedy zarobki zaczna byc godziwe, adekwatne do oczekiwan?
    Myślę, że długo jeszcze nie.
    Godziwe != adekwatne do oczekiwań.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2007-02-10 09:34:19
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@u...gmail.com>

    Dnia Mon, 29 Jan 2007 16:54:44 +0100, CZYŚCIWO napisał(a):

    > Co to znaczy godziwe?

    Zarabiasz godziwie jeśli są spełnione wszystkie z niżej wymienionych
    warunków:
    - w super czy hipersklepie wkładasz do koszyka te artykuły żywnościowe na
    które masz ochotę, a nie zastanawiasz się czy cie na to stać.
    - mozesz się ubrać tak, że nie wyróżniasz się z tłumu
    - 2 razy w roku możesz swobodnie pozwolić sobie na niedługi wypoczynek
    - z pensji możesz odłozyć na większe wydatki typu wyposażenie mieszkania
    bez konieczności brania kredytu

    Jednak nie wymagaj konkretnych liczby, bo to już zalezy od konkretnego
    egzemplarza człowieka, są tacy co zarabiają
    1.500zł i uważają, ze zarabiają godziwie
    ale są też tacy co zarabiają 25.000zł i im mało

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://warszawa.3mam.net

  • 10. Data: 2007-02-11 15:42:57
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

    > Godziwe != adekwatne do oczekiwań.
    >
    > --
    > Jotte

    nie istnieją takie zarobki. Robotnik najemny zawsze bęzdie uważał ze za mało
    zarabia. Nawet jakby netto milion dostał to za miesiac będzie uważal że to za mało.
    Zarobki są uzależnione nie od oczekiwań robotnika a od możliwości firmy. Tomek