PracaGrupypl.praca.dyskusje › ile czekac na swiadectwo pracy?

  • 1. Data: 2005-05-17 15:47:42
    Temat: ile czekac na swiadectwo pracy?
    Od: "carsonix" <c...@o...pl>

    witam....

    mam krotkie pytanko, jesli ktos sie zna to bardzo prosze o pomoc.

    a mianowicie ile pracodawca ma czasu, aby dostarczyc mi swiadecto pracy?
    zakonczylem prace w pewnej firmie (za porozumieniem stron) z dniem 30
    kwietnia
    i do dzisiaj nie otrzymalem swiadectwa pracy. dodaje, ze nie pracuje
    nigdzie,
    chcialbym sie zarejstrowac w UP i nie mam jak.
    w dodatku nie bywam w miescie w ktorym pracowalem i prosilem pracodawce
    o przeslanie dokumentów poczta. nie wiem czy mam czekac do usranej smierci,
    czy jednak moze sa na to jakies przepisy.

    z gory dziekuje za pomoc.

    pozdrawiam

    slawek

  • 2. Data: 2005-05-17 16:05:04
    Temat: Re: ile czekac na swiadectwo pracy?
    Od: "stokrotka" <p...@o...pl>

    > ile pracodawca ma czasu, aby dostarczyc mi swiadecto pracy?
    > zakonczylem prace w pewnej firmie (za porozumieniem stron)
    > z dniem 30 kwietnia
    > i do dzisiaj nie otrzymalem swiadectwa pracy.

    Powinien zaraz po zakończeniu stosunku pracy, a więc teoretycznie już dawno.
    Ostateczny terminto 7 dni, ale decyduje data stempla pocztowego. Polecony
    idzie 10-14 dni. Jeśli wysłali w ostnim możliwym terminie, co jest
    prawdopodobne, to mógł jeszcze nie dojść.
    Jeśli pracodawca dotąd był w porządku, można zadzwonić i dowiedzieć się czy już
    wysłali. Jeśli nie, pozostaje Państwowa Inspekcja Pracy, Sąd itp.
    Przy odbiorze świadectwa (jeśli np do tąd nie wysłali, i poproszą, żebyś
    odebrał osobiście) koniecznie wpisz prawdziwą datę otrzymania, choć ta data
    może bardzo nie pasowac pracodawcy.

  • 3. Data: 2005-05-17 16:08:28
    Od: Piotr Przewłocki <p...@p...onet.pl>

    carsonix napisał(a):

    > ile pracodawca ma czasu, aby dostarczyc mi swiadecto pracy?

    O ile dobrze pamiętam, pracodawca ma na to ustawowe 7 dni.

    Pitt

  • 4. Data: 2005-05-17 16:15:02
    Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>

> [...]
    >o przeslanie dokumentów poczta. nie wiem czy mam czekac do usranej smierci,
    >czy jednak moze sa na to jakies przepisy.

    gneb i wierc im dziure w piecie az ci wysla... widocznie to firma z
    typu tych ze trzeba wszystko "pazurami"

    ja na moje swiadectwo pracy i ostatnia wyplate czekalam prawie
    miesiac.. w koncu mieli mnie dosc i uregulowali wszystko co trzeba

    PS. swiadectwo powinienes byl dostac w ostatnim dniu pracy wg
    przepisow.. jesli Ci go pomimo upomnien nie wystawia mozesz ich podac
    do PIP i czego tam jeszcze chcesz... maja taki obowiazek i juz

    CanoE
    Time is on my side