PracaGrupypl.praca.dyskusjehanbiace prace › Re: hanbiace prace
    From: Any User <u...@a...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: hanbiace prace
    Date: Sun, 30 Sep 2007 10:24:15 +0200

    > Nie sadze, ze taka jest ludzka natura, raczej w niektorych przypadkach
    > jest to jeden ze skutecznych sposobow i akurat najprostszy.

    Oraz najtańszy.

    > W krajach rozwinietych zakres zarzadzania przez wrzeszczenie jest
    > znacznie mniejszy niz w PL. Powtarzajacym sie motywem w wypowiedziach
    > ludzi, ktorzy wyjechali do UK na zmywak jest to, ze na tym zmywaku czuja
    > sie bardziej szanowani i lepiej traktowani przez pracodawce niz w Polsce
    > byli na stanowisku o wyzszym statusie. I jakos to dziala i te kraje maja
    > wyzszy PKB niz PL.

    Znam jednego gościa, który wrócił ze zmywaka i 2 lata później został
    dyrektorem (!). Dowiedziałem się od niego, że praca na zmywaku w Anglii
    jest (a przynajmniej była przed wejściem Polski do UE) znacznie lżejsza,
    niż w polskiej restauracji sieciowej - w tym sensie, że jest znacznie
    mniejsze tempo pracy, a do tego znaczne większe zarobki.

    Problem leży w tym, że przy filozofii angielskiej, właściciel zarabia
    mniej, bo więcej jest rozdawane na pensje i motywowanie pracowników.

    Tak więc zarządzanie przez wrzeszczenie jest podwójnie tańsze - po
    pierwsze, jest to tani sposób wymuszania realizacji zadań, a po drugie,
    pracownicy "kompatybilni z tym sposobem zarządzania" są znacznie tańsi.

    > Ja nie mam doswiadczenia w zarzadzaniu nisko wykwalifikowanymi
    > pracownikami, z moich innych doswiadczen z kontaktow miedzyludzkich
    > wynika, ze na okazywanie szacunku ludzie zawsze reaguja pozytywnie i
    > generalnie staraja sie dorosnac do poziomu, ktory sie im tym okazywaniem
    > szacunku narzucilo.

    A widzisz, ale właśnie problem w tym, że patrzysz na pracowników
    niewykwalifikowanych w taki sam sposób, jak na wykwalifikowanych. A to
    jest błąd.

    Uwierz mi, że na okazywanie szacunku pracownik niewykwalifikowany
    reaguje podejrzliwością, oraz myśleniem, jak tu coś ściemnić.

    I jak już kiedyś pisałem, można oczywiście zatrudnić ludzi, których
    reakcje będą bardziej cywilizowane, ale tacy ludzie będą po prostu drożsi.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com