PracaGrupypl.praca.dyskusje › "grupa do pracy" czy "dla pracy"

  • 1. Data: 2003-09-04 09:21:34
    Temat: "grupa do pracy" czy "dla pracy"
    Od: "Agnieszka" <k...@a...pl>

    Mam kłopoty ze słuchem, nie słyszę na jedno ucho, ale raczej się dogaduję, w
    pracy mi to przeszkadza średnio, ale jednak. Dowiedziałam sie, że mogę
    starać sie w urzędzie wojewódzkim o coś co nazwya sie "grupa do pracy" czy
    "dla pracy", coś takiego i że z tym papierkiem łatwiej będzie mi znaleźć
    pracę, bo pracodawca będzie dostawał z NFOZ, chyba, dofinansowanie. Czy
    wieciw coś na ten temat?
    Za info dzięki.
    AS

  • 2. Data: 2003-09-04 23:54:13
    Temat: Re: "grupa do pracy" czy "dla pracy"
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Agnieszka napisał:

> [...]
    > "dla pracy", coś takiego i że z tym papierkiem łatwiej będzie mi znaleźć
    > pracę, bo pracodawca będzie dostawał z NFOZ, chyba, dofinansowanie. Czy

    Nie znam się, ale pewnie chodzi o III grupę inwalidzką i nie z NFOZ a
    PFRON, i nie urząd wojewódzki tylko ZUS, ale ogólnie wszystko się
    zgadza. ;)

    Swoją drogą jak ktoś wie, gdzie można dorwać tabelę wymaganych schorzeń
    na III grupę, to tez bym chętnie sobie zobaczył, może by sobie na wzrok
    wyrobic papiery bez prawa do renty [oczywiście - chodzi tylko o papierek
    dla ewentualnego pracodawcy]. ;)

    Flyer

  • 3. Data: 2003-09-05 21:53:55
    Od: martin <m...@d...pg.gda.pl>

    Użytkownik Flyer napisał:
> [...]
    > na III grupę, to tez bym chętnie sobie zobaczył, może by sobie na wzrok
    > wyrobic papiery bez prawa do renty [oczywiście - chodzi tylko o papierek

    pytasz się jak kraść? Zapytaj panów w dresikach, oni znają parę sposobów
    bez wyrabiana żadnych papierów.

    --
    martin____________________________Marcin_Ciunelis
    o Pilsner Urquell Drinker o GT Arrowhead Rider

  • 4. Data: 2003-09-06 10:14:51
    Od: "Da:-\)Za" <d...@w...pl>

    Użytkownik "martin" <m...@d...pg.gda.pl> napisał w wiadomości

    > pytasz się jak kraść? Zapytaj panów w dresikach, oni znają parę sposobów
    > bez wyrabiana żadnych papierów.

    Moze bys uwaznie przeczytal posta na ktorego odpowiadasz zanim kogos
    zaczniesz wyzywac od zlodzieji bo na przyklad ktos moze opacznie posadzic
    cie o glupote.
    Jezeli gosc ma wade wzroku ktora zgodnie z przepisami kfalifikuje go do
    otrzymania grupy to czemu ma jej nie uzyskac - gdzie tu jakies zlodziejstwo
    widzisz.

    --
    Pozdro
    Da:-)Za
    GG#2164759
    d...@w...pl

  • 5. Data: 2003-09-06 10:32:37
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    martin napisał:

    > pytasz się jak kraść? Zapytaj panów w dresikach, oni znają parę sposobów
    > bez wyrabiana żadnych papierów.

    Nie, nie pytam się jak kraść. :( Nie każdy inwalida jest uprawniony do
    pobierania renty, zresztą nie szukam czegoś na wymyśloną rentę - chcę
    sprawdzić czy może się kwalifikuję i dzięki temu łatwiej pracę znajdę
    [zawsze to kilka ogłoszeń więcej do odpowiedzi]. Niestety ze statusu
    studenta i absolwenta nie mogę juz skorzystać. I nie widzę powodu, dla
    którego nie mam wykorzystać [zgodnie z prawem] istniejących norm
    prawnych [tylko muszę je najpierw poznać].

    A wracając do wątku i Pana M. - na więcej inteligencji nie starczyło? ;)

    Flyer

  • 6. Data: 2003-09-14 06:42:52
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Flyer napisał:

    > Nie znam się, ale pewnie chodzi o III grupę inwalidzką i nie z NFOZ a
    > PFRON, i nie urząd wojewódzki tylko ZUS, ale ogólnie wszystko się
    > zgadza. ;)

    Ogólnie wszystko pokręciłem - teraz odkręcam.

    Orzeczenie o niepełnosprawności wydają komisje powiatowe [i wojewódzkie
    jako organy 2. instancji], zgodnie z "Ustawą o rehabilitacji zawodowej i
    społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych" [Dz.U. z 1997 r. Nr
    123, poz.776] i aktem wykonawczym, czyli Rozporządzeniem Ministra
    Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 lipca 2003r. w sprawie
    orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności [Dz.U. z
    2003 r. Nr 139, poz.1328]. Treści obu aktów dostępne są na stronie
    http://isip.sejm.gov.pl [dostęp również poprzez stronę
    http://www.sejm.gov.pl] - strona o tyle dobra, że treść ustawy podaje w
    formie w pełni znowelizowanej [czyli ze wszystkimi zmianami].

    Natomiast adresy komisji powiatowych [gdzie pewnie można się więcej
    dowiedzieć] są dostępne na stronie:

    http://www.mgpips.gov.pl/_osobyniepelnosprawne.php?d
    zial=383&poddzial=394

    Flyer