PracaGrupypl.praca.dyskusje › Badania lekarskie na koszt pracownika

  • 1. Data: 2003-09-04 09:04:56
    Temat: Badania lekarskie na koszt pracownika
    Od: "BM" <m...@B...math.put.poznan.pl>

    Witam!

    Koleżanka została przyjęta na staż w aptece i oczywiście skierowana na badania
    lekarskie.
    Kierowniczka powiedziała jej, że koszt badania (60 zl) musi zapłacić z własnej
    kieszeni.

    Czy jest to zgodne z prawem czy też to pracodawca powinien pokryć koszt badań?

    Dodam, że staż trwa rok czasu i płacone jest wynagrodzenie (ok. 500 zl/miesiąc).

    Pozdrawiam
    BM

  • 2. Data: 2003-09-04 09:28:33
    Temat: Re: Badania lekarskie na koszt pracownika
    Od: " " <s...@N...gazeta.pl>

    BM <m...@B...math.put.poznan.pl> napisał(a):

> [...]
    badań?

    > Dodam, że staż trwa rok czasu i płacone jest wynagrodzenie (ok. 500

    Jesli chodzi o osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę, to mówi o tym
    wyraźnie KP artykuł 229

    http://www.prawo.psm.pl/?x=D2000_120_1268_3#D10R13

    Art. 229.
    § 1. Osoba przyjmowana do pracy podlega wstępnym badaniom lekarskim.
    § 6. Badania, o których mowa w § 1, 2 i 5, są przeprowadzane na koszt
    pracodawcy. Pracodawca ponosi ponadto inne koszty profilaktycznej opieki ...
    zdrowotnej nad pracownikami, niezbędnej

    Notomiast nie wiem, jak jest ze stażem w tym wypadku.

  • 3. Data: 2003-09-04 18:21:27
    Od: "wondoł" <y...@h...com>

    Użytkownik <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zdrowotnej nad pracownikami, niezbędnej
    >

    > Notomiast nie wiem, jak jest ze stażem w tym wypadku.

    Stazysta w aptece jest zatrudniony na umowę o pracę jesli Twoja koleżanka
    nie jest to pani kierownik robi mały przekręt, i stąd te płatne badania.

    wondol

    ---