PracaGrupypl.praca.dyskusje › gdzie pracują absolwenci filozofii?

  • 1. Data: 2007-05-11 07:59:49
    Temat: gdzie pracują absolwenci filozofii?
    Od: Thiefunny <T...@g...com>

    Cześć, chciałbym zrobić małe badanie:

    jeśli sami skończyliście wydział filozofii gdzieś w Polsce, lub macie
    takich znajomych, gdzie obecnie pracujecie/pracują?

    Pytam a propos artykulu na praca.gazeta.pl odnosnie lepiej i gorzej
    postrzeganych przez pracodawcow kierunkow.

    Pozdrawiam
    Thiefunny

  • 2. Data: 2007-05-11 08:25:16
    Temat: Re: gdzie pracują absolwenci filozofii?
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Thiefunny pisze:

    > jeśli sami skończyliście wydział filozofii gdzieś w Polsce, lub macie
    > takich znajomych, gdzie obecnie pracujecie/pracują?

    na budowie :D

  • 3. Data: 2007-05-11 08:33:38
    Od: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    Thiefunny pisze:

    > Pytam a propos artykulu na praca.gazeta.pl odnosnie lepiej i gorzej
    > postrzeganych przez pracodawcow kierunkow.

    Znam jednego doktora filozofii, pracującego jako analityk w IT. :)
    Wszystko oczywiście zależy od konkretnego przypadku - na pewno część
    takich absolwentów będzie do niczego, bo skończyła ten kierunek
    tylko dlatego, że nie miała szans na żaden inny, a jakoś od wojska
    uciec trzeba. Jednak jeśli ktoś wybrał ten kierunek "z powołania",
    to moim zdaniem może być cennym pracownikiem wszędzie tam, gdzie
    przydaje się logiczne myślenie (a z tym jest niestety nie najlepiej
    u wielu osób).

    ch.

  • 4. Data: 2007-05-11 09:39:19
    Od: "Piotr F" <p...@N...gazeta.pl>

    o tak pracują np. http://pl.wikipedia.org/wiki/Janusz_Palikot

  • 5. Data: 2007-05-11 10:08:17
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

    Użytkownik "LPoD" <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff> napisał w wiadomości

    > tylko dlatego, że nie miała szans na żaden inny, a jakoś od wojska
    > uciec trzeba.

    Hm, onegdaj bylo gdzies po 8 kandydatow na miejsce. Niewiasty tez przed
    wojskiem uciekaja?

  • 6. Data: 2007-05-11 10:32:39
    Od: "Pikpok " <a...@N...gazeta.pl>

    LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff> napisał(a):

> [...]
    > takich absolwentów będzie do niczego, bo skończyła ten kierunek
    > tylko dlatego, że nie miała szans na żaden inny, a jakoś od wojska

    naprawde myślisz żę skończenie filozofii to jest to samo co np ukonczenie
    zarzadzania i marketingu w Wyższej Szkole Biznesu w jakimś Pierdziszewie? To
    nie są tego typu studia...

    przed wojskiem to można uciec nawet w odlewnictwo na AGH ;)

    pozdrawiam
    Pikpok

  • 7. Data: 2007-05-11 10:35:01
    Od: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    winetu pisze:

    > Hm, onegdaj bylo gdzies po 8 kandydatow na miejsce. Niewiasty tez przed
    > wojskiem uciekaja?

    Kurczę, sprawdziłem sobie dane o rekrutacji z ubiegłego roku, i na
    przykład na UMCS w Lublinie czy na Uniwersytecie Śląskim na filozofii
    było jakieś 2.7 kandydata na jedno miejsce. Spodziewałem się mniej,
    jednak jeśli to porównać z innymi wydziałami, to mniejsze oblężenie było
    tylko na kierunkach takich jak fizyka, bibliotekoznawstwo, czy filologia
    ukraińska.
    A niewiasty ogólnie bardziej garną się do nauki (szkoda tylko, że tak
    mało kształci się w kierunkach technicznych) - mamy więcej kobiet
    z wyższym wykształceniem, niż mężczyzn.

    ch.

  • 8. Data: 2007-05-11 10:44:08
    Od: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    Pikpok pisze:

    > naprawde myślisz żę skończenie filozofii to jest to samo co np ukonczenie
    > zarzadzania i marketingu w Wyższej Szkole Biznesu w jakimś Pierdziszewie? To
    > nie są tego typu studia...

    No to zależy, gdzie tę filozofię ukończono, a może również (jeśli nie
    przed wszystkim) kto ją ukończył.
    Naprawdę uważasz, że ukończenie zarządzania i marketingu na SGH jest
    łatwiejsze i daje gorsze perspektywy, niż ukończenie filozofii w Wyższej
    Szkole Pedagogocznej w Pcimiu Dolnym? ;)

    Osobiście uważam, że filozofia jest bardzo przydatną dziedziną wiedzy
    i chętnie widziałbym ją jako przedmiot obowiązkowy na maturze, tak jak
    ma to miejsce w niektórych krajach Europy (bodajże Francja).

    ch.

  • 9. Data: 2007-05-11 10:47:05
    Od: "Pikpok " <a...@N...gazeta.pl>

    LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff> napisał(a):

    > No to zależy, gdzie tę filozofię ukończono, a może również (jeśli nie
    > przed wszystkim) kto ją ukończył.

    zgadzam sie w 100%

    > Osobiście uważam, że filozofia jest bardzo przydatną dziedziną wiedzy
    > i chętnie widziałbym ją jako przedmiot obowiązkowy na maturze, tak jak
    > ma to miejsce w niektórych krajach Europy (bodajże Francja).

    Myśle że nauczanie filozofii w szkołach średnich nauczyłoby ludzi troche
    myslenia, wyciągania wniosków i pewnie dlatego rządzący nigdy nie zdecydują
    sie sie na jej wprowadzenie. Lepiej mamić ludzi bajkami dlatego zamiast tego
    wprowdza się dodatkowe godziny religii...

    Pikpok

  • 10. Data: 2007-05-11 10:53:53
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Pikpok pisze:

    > przed wojskiem to można uciec nawet w odlewnictwo na AGH ;)

    odlewnictwo złym kierunkiem nie jest o ile chcesz się czegoś uczyć a nie
    uciec przed wojskiem. A renomę jaką każdy wie.