PracaGrupypl.praca.dyskusje › gdzie pracują absolwenci filozofii?

  • 11. Data: 2007-05-11 10:56:00
    Temat: Re: gdzie pracują absolwenci filozofii?
    Od: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    Pikpok pisze:

    > Myśle że nauczanie filozofii w szkołach średnich nauczyłoby ludzi troche
    > myslenia, wyciągania wniosków i pewnie dlatego rządzący nigdy nie zdecydują
    > sie sie na jej wprowadzenie. Lepiej mamić ludzi bajkami dlatego zamiast tego
    > wprowdza się dodatkowe godziny religii...

    Jedyna nadzieja w szkołach niepublicznych... jednak one stanowią raczej
    znikomy procent w systemie edukacji. A bezmyślnymi masami łatwiej
    manipulować, wszystko kupią.

    ch.

  • 12. Data: 2007-05-11 12:01:00
    Od: Thiefunny <T...@g...com>

    > No to zależy, gdzie tę filozofię ukończono, a może również (jeśli nie
    > przed wszystkim) kto ją ukończył.

    LPoD: Chodzi mi o ukończenie filozofii na UJ w Krakowie. Druga średnia
    na roku obecnie. :)

  • 13. Data: 2007-05-11 15:45:18
    Od: "Bartek" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>

    > przed wojskiem to można uciec nawet w odlewnictwo na AGH ;)
    >
    > pozdrawiam
    > Pikpok

    To sie nie nauciekasz - wylecisz dosc szybko ;-). Mam dosc dobre porownanie:
    Automatyki i Robtyka (na elektrycznym) skonczona, a Odlewnictwo
    zakonczylem... no prawie po 2 latach sie reaktywowałem. Moja ocena: na
    odlewie jest ciezej...

    B.Z.

  • 14. Data: 2007-05-11 18:54:46
    Od: "Kroket" <kroket@BEZ_MIELONKI_op.pl>

    Użytkownik "Bartek" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl> napisał w
    wiadomości news:f2233v$26e$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > porownanie: Automatyki i Robtyka (na elektrycznym) skonczona, a
    > Odlewnictwo zakonczylem... no prawie po 2 latach sie reaktywowałem. Moja

    A to mi nasuwa mysl, ze moze zwyczajnie odlewnicto ma bardziej bezsensowny
    program studiow. AiR na EAiE ma bardzo dynamiczny program (chwala tym,
    ktorzy o to walcza) i przewaznie wiesz czego i po co sie uczysz. Na innych
    kierunkach / wydzialach jest inaczej (wiem z autopsji).

    Pozdr. Filip

  • 15. Data: 2007-05-11 20:18:32
    Od: Srokus <s...@b...pl>

    Pikpok pisze:

    > przed wojskiem to można uciec nawet w odlewnictwo na AGH ;)

    Marny wybór kierunku do ucieczki.

    BTW: Skąd ten wydział ma taką opinię ? Chyba od nazwy.
    Do tej pory pamiętam swój szok, kiedy po skończeniu studiów odwiedziłem
    centrum karier AGH i okazało się, że połowa ogłoszeń była dla
    absolwentów tegoż kierunku.

    Srokus

  • 16. Data: 2007-05-11 20:21:46
    Od: Srokus <s...@b...pl>

    Thiefunny pisze:

    > jeśli sami skończyliście wydział filozofii gdzieś w Polsce, lub macie
    > takich znajomych, gdzie obecnie pracujecie/pracują?

    Znam trójkę. Dwoje obecnie składa PC-ty w Irlandii. Trzeci był (jak sie
    z nim ostatnio widziałem) sprzedawcą w sklepie odzieżowym. I co ?
    O Palikocie już ktoś wspominał.

    Srokus

  • 17. Data: 2007-05-12 00:19:09
    Od: Thiefunny <T...@g...com>

    > Znam trójkę. Dwoje obecnie składa PC-ty w Irlandii. Trzeci był (jak sie
    > z nim ostatnio widziałem) sprzedawcą w sklepie odzieżowym. I co ?
    > O Palikocie już ktoś wspominał.

    Srokus: Thx

  • 18. Data: 2007-05-12 07:14:46
    Od: Thiefunny <T...@g...com>

    Ktoś jeszcze? :) Zna filozofów? :)

  • 19. Data: 2007-05-12 07:34:22
    Od: "Bartek" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>

> [...]
    > ktorzy o to walcza) i przewaznie wiesz czego i po co sie uczysz. Na innych
    > kierunkach / wydzialach jest inaczej (wiem z autopsji).

    Na AiRze są (były) dwie specjalności. Na Odlewie są (były) 6 (teraz jest
    chyba dodatkowy jeszcze). Występuje po prostu wąska specjalizacja (naprawdę
    jest róznica międzi np. odlewaniem staliwa i żeliwa). Na tym wydziale masz
    przekroj przez wszystkie nauki: matematykę, fizykę, chemię, informatykę i
    wszytko co związane z metaloznawstwem.

    Dostać się tam łatwo... skończyć, to już różnie bywa.

    Z pracą nie ma problemów.

    > Pozdr. Filip

    B.Z.

  • 20. Data: 2007-05-12 09:46:58
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Srokus wrote:

    > Znam trójkę. Dwoje obecnie składa PC-ty w Irlandii. Trzeci był (jak sie
    > z nim ostatnio widziałem) sprzedawcą w sklepie odzieżowym. I co ?
    > O Palikocie już ktoś wspominał.

    Ja znam jednego, jest wlascicielem firmy handlujacej kablami, wiedzie mu
    sie dobrze.

    Filozofia to kierunek z olbrzymim rozrzutem dalszych losow absolwentow -
    albo zostaja sprzedawcami w McDonaldzie, albo odnosza duzy i pozornie
    nie zwiazany z kierunkiem sukces, oparty na ich inteligencji i cechach
    osobowosci, ktore studia tylko doszlifowaly.

    Moim zdaniem - w oparciu o znane mi z opowiesci udane kariery ludzi po
    filozofii - ten kierunek jest dobry dla ludzi, ktorzy maja mocny kontakt
    z przyziemna rzeczywistoscia (wiekszosc tych karier miala miejsce w
    dziedzinach, gdzie taki kontakt jest niezbedny) - polaczenie "zdrowego
    chlopskiego rozumu" i praktycznosci ze spogladaniem na rzeczy w bardzo
    szerokiem kontekscie i wycwiczeniem intelektu w abstrakcyjnych
    rozwazaniach jest w stanie stworzyc cos na podobienstwo diunowskiego
    mentata.
    Jesli natomiast ktos egzaltowany i uwazajacy, ze jest do wyzszych rzeczy
    stworzony, przed ta przyziemna rzeczywistoscia ucieka w oderwany od
    ziemi kierunek, rokowania sa zle.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533