PracaGrupypl.praca.dyskusje › email do pracodawcy vs polskie literki

  • 1. Data: 2004-09-27 07:52:45
    Temat: email do pracodawcy vs polskie literki
    Od: mixx22 <m...@N...pl>

    Witam
    czy wysylajac emaila do potencjalnego pracoodawcy (np. z cv - jest ono
    jednak zazwyczej z zalaczniku wiec z tym nie ma problemu) trzeba uzywac
    polskie ogonki ? jezeli tak to czy lepiej w standardzie iso-2 (uznanym badz
    co badz za standard w necie) czy windows (wiekszosc ludzi kozysta z
    outlook'a wiec kto wie ;) - a nuz jakis krzaczki wyjda) ?

  • 2. Data: 2004-09-27 08:09:31
    Temat: Re: email do pracodawcy vs polskie literki
    Od: Marcin Ciecwierz <m...@o...pl>

    mixx22 napisał(a):

> [...]
    > co badz za standard w necie) czy windows (wiekszosc ludzi kozysta z
    > outlook'a wiec kto wie ;) - a nuz jakis krzaczki wyjda) ?

    wydaje mi sie ze wiekszosc ludzi nie zauwazy braku polskich literek :)

    a jak masz dobrze ustawione kodowanie to outlook pokaze poprawne ogonki :)
    krzaczki sie pojawiaja zazwyczaj gdy ktos ma ustawione iso-8859-1
    (western) albo np. wysyla text w iso-8859-2 gdy ma ustawione win.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2004-09-27 08:38:23
    Od: mixx22 <m...@N...pl>

    > a jak masz dobrze ustawione kodowanie to outlook ...
    dzieki
    wolalem sie upewnic - nie uzywam outlooka (jakos mu nie ufam ;) ) tylko the
    bat'a :)

  • 4. Data: 2004-09-28 20:51:36
    Od: Gabriel <g...@p...com>

    Jeśli piszesz e-mail to pisz z polskimi znakami w standardzie ISO
    8859-2. Ale możesz napisać CV i LM w dowolnym edytorze, zapisać w pliku
    PDF i załączyć do e-maila - masz gwarancję, że pracodawca przeczyta z
    polskimi ogonkami niezależnie od konfiguracji czytnika poczty.

    Gabriel