PracaGrupypl.praca.dyskusje › działalność gosp. a ubezp.zdrowotne

  • 1. Data: 2006-10-24 08:47:52
    Temat: działalność gosp. a ubezp.zdrowotne
    Od: "doktorynka" <nic z tego@bez.adresu.pl>

    Pytanie:

    To początek mojej działalnosci gospodarczej. Ide dzisiaj do ZUS. Ale ubezp.
    zdrowotne jest podobno dla mnie nieobowiazkowe.

    1) Czy dobrze zrozumialam z ta
    "nieobowiazkowoscia" ?

    2) Ostatnia skladke mialam oplacona w czerwcu, potem nie, bo szukalam pracy
    i nie mialam z czego placic. Czy oni nalicza mi teraz karne odsetki (516
    zl'/miesiac) ?

    3) Jak nie to panstwowe ubezp., to jakie? Jest jakas alternatywa?

    Dzieki.

  • 2. Data: 2006-10-24 09:08:15
    Temat: Re: działalność gosp. a ubezp.zdrowotne
    Od: "M...@g...bla.bla.com" <M...@g...com>

    doktorynka napisał(a):
    > Pytanie:
    >
    > To początek mojej działalnosci gospodarczej. Ide dzisiaj do ZUS. Ale ubezp.
    > zdrowotne jest podobno dla mnie nieobowiazkowe.

    bo nie jest. ale jesli nie bedziesz placic, to nie mozesz miec zwolnien
    lekarskich, jesli jestes kobieta, to w razie zaciazenia nie beda ci
    wyplacac macierzynskiego.

  • 3. Data: 2006-10-24 09:57:05
    Od: "joan" <g...@o...eu>

    > bo nie jest. ale jesli nie bedziesz placic, to nie mozesz miec zwolnien
    > lekarskich, jesli jestes kobieta, to w razie zaciazenia nie beda ci
    > wyplacac macierzynskiego.

    Hmm, a nie mylicie przypadkiem zdrowotnego z chorobowym?

    joan