PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca i zarobki w Szwecji

  • 1. Data: 2006-10-23 22:11:49
    Temat: Praca i zarobki w Szwecji
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    Mam takie pytanie - w jaki sposób względnie przeliczyć zarobki
    Szwedzkie na Polskie (jak mają się tamtejsze zarobki do naszych)? Na
    ten porzykład zarabiając na rękę XX koron to moja sytuacja finansowa w
    Szwecji jest mniej więcej taka jak w Polsce przy zarobkach YY zł.
    Założenie jest takie że interesuje mnie normalne życie, czyli
    wynajmuję/kupuję na kredyt mieszkanie + samochód + jedzenie + trochę
    rozrywki + trochę odłożę, a nie że jest to wyjazd czysto zarobkowy ==
    mało kosztów - jak największy uzysk. Jak się kształtują w praktyce
    wydatki na wyżej wymienione rzeczy (czyli ile należy dodać/odjąć przy
    założeniu, że finansuje mi coś firma). Miejsce pobytu to miasteczko z
    około 2k mieszkańców. Jednym słowem, do jakiej kwoty wyjazd traktować
    z góry czysto utylitarnie (doświadczenie + wpis w cv) z założeniem że
    będę tam pół roku-rok-dwa lata, a od jakiej kwoty mieć na oku
    instalację w Szwecji na znacznie dłuższy okres.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 2. Data: 2006-10-25 20:29:37
    Temat: Re: Praca i zarobki w Szwecji
    Od: "Mario" <m...@y...com>

    "Grzegorz Krukowski" <r...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > będę tam pół roku-rok-dwa lata, a od jakiej kwoty mieć na oku
    > instalację w Szwecji na znacznie dłuższy okres.

    Grzesiu zadaj prosciej pytanie to Ci odpowiem, bo od paru lat mieszkam i
    pracuje w Szwecji tylko ze nie w malym miasteczku a w stolicy, co chcesz
    dokladnie wiedziec bo troche zamieszales :)

  • 3. Data: 2006-10-25 21:18:29
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 25 Oct 2006 22:29:37 +0200, "Mario" <m...@y...com>
    wrote:

    >Grzesiu zadaj prosciej pytanie to Ci odpowiem, bo od paru lat mieszkam i
    >pracuje w Szwecji tylko ze nie w malym miasteczku a w stolicy, co chcesz
    >dokladnie wiedziec bo troche zamieszales :)

    Najprościej - jakie są mniej więcej koszty dla jednej dorosłej osoby:
    * wynajęcia mieszkania M2,
    * kupna NA KREDYT mieszkania/domku (tu akurat troszkę wiem, kolega
    kupił dom ~120m2 do remontu, cena około 100000 zł) i tak oblicza, że
    całkowity koszt utrzymania to 5-6k koron/miesiąc
    * eksploatacja (woda, prąd)
    * jedzenia,
    * utrzymanie samochodu (cena zakupu pewnie trochę wyższa niż w polsce,
    ale szczególnie interesuje mnie ile rocznie muszę mieć na
    ubezpieczenia, przeglądy, etc)
    * koszty leczenia (mniej więcej co i w jakim stopniu pokrywa
    ubezpieczenie, za co sam płacę)
    * sumarycznie tzw. "drobnica": telefon, internet, etc
    Więcej wymagań nie pamiętam ;)

    Wiesz moze również, ile wynosi średnia krajowa pensja? Po prostu chcę
    wiedzieć przed rozmowami na czym stoję i czy warto będzie jechać, a
    bez rozeznania kosztowego to błąkam się w ciemnościach. Praca w branży
    elektrycznej, projektowanie różnych urządzeń.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 4. Data: 2006-10-30 13:46:53
    Od: e...@w...pl

    > Wiesz moze również, ile wynosi średnia krajowa pensja?

    Jak ja dobrze tu czytam
    http://www.en.wikipedia.org/wiki/List_of_municipalit
    ies_of_Sweden_by_wealth
    to 57200 SEK.

  • 5. Data: 2006-10-30 14:07:09
    Od: "yale" <b...@s...net.pl>

    > Jak ja dobrze tu czytam

    http://www.en.wikipedia.org/wiki/List_of_municipalit
    ies_of_Sweden_by_wealth
    > to 57200 SEK.

    Eeee cosik nie tak :/

    Ja znalazłem taki link
    http://www.scb.se/templates/tableOrChart____20516.as
    Co przy przeliczniku 1PLN=0.42SEK daje nieco powyżej 10tys zł co w państwie
    socjalnym nie jest złym wynikiem...