PracaGrupypl.praca.dyskusje › dyspozycyjność

  • 1. Data: 2003-04-26 09:56:32
    Temat: dyspozycyjność
    Od: "Tolek" <I...@w...pl>

    mam w umowie o prace wpisany punkt o dyspozycyjnosci w razie potrzeby.
    Zastanawia mnie to jakie granice ma ta dyspozycyjnosc? Mam żyć dla firmy,
    dla pracy?

    Tolo

  • 2. Data: 2003-04-26 12:07:07
    Temat: Re: dyspozycyjność
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...pl>

    "Doszły mnie słuchy, że niektórzy z naszych pracowników mają życie osobiste.
    Najwyższa pora to zmienić!"
    T.

  • 3. Data: 2003-04-26 14:43:15
    Od: "Tolek" <I...@w...pl>

    > "Doszły mnie słuchy, że niektórzy z naszych pracowników mają życie
    osobiste.
    > Najwyższa pora to zmienić!"
    > T.

    :)

    tolo

  • 4. Data: 2003-04-26 16:20:04
    Od: "Paweł Kowalczyk" <p...@p...onet.pl>

    > Zastanawia mnie to jakie granice ma ta dyspozycyjnosc? Mam żyć dla firmy,

    Kiedyś ogladałem program z japonii o tamtejszych urzednikach którym
    "nieopłacało" się wracac do domu i nocowali w takich małych
    "kajutach-leżankach"...i zaczynali prace od rana :) ..... u nas też tak
    bedzie :)
    Pozdrawiam Pablo

  • 5. Data: 2003-04-27 04:20:20
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Paweł Kowalczyk" <p...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > "nieopłacało" się wracac do domu i nocowali w takich małych
    > "kajutach-leżankach"...i zaczynali prace od rana :) ..... u nas też tak

    nie bedzie. polacy sa za leniwi; pracowitosci to moglibysmy sie uczyc
    od japonczykow i chinczykow, przykro mi bardzo (hint: pracowalam z
    polakami, chinczykami i japonczykami, porownanie mam).

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 6. Data: 2003-04-27 08:43:07
    Od: "sviodo" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w wiadomości
    > nie bedzie. polacy sa za leniwi; pracowitosci to moglibysmy sie uczyc
    > od japonczykow i chinczykow, przykro mi bardzo (hint: pracowalam z
    > polakami, chinczykami i japonczykami, porownanie mam).

    boze jak mnie korci zeby napisac gdzie pracowalas... :)

    --
    Radek

  • 7. Data: 2003-04-28 01:01:30
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "sviodo" <s...@w...pl> writes:

    > Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w wiadomości
    >
    > boze jak mnie korci zeby napisac gdzie pracowalas... :)

    z chinczykami i japonczykami w usa.
    poza tym duzo tez daje, oj jak duzo, obserwowanie na codzien chinskiej
    dzielnicy i tego jak chinczycy prowadza swoj biznes.

  • 8. Data: 2003-04-28 05:04:55
    Od: "Tolek" <i...@w...pl>

> [...]
    > od japonczykow i chinczykow, przykro mi bardzo (hint: pracowalam z
    > polakami, chinczykami i japonczykami, porownanie mam).

    mam tylko jedno pytanko do Ciebie.
    za jak wysoka pensje potrafiszbyc dyspozycyjna 24/7?
    ja za 1400 jakos nie.

    Tolek.

  • 9. Data: 2003-04-28 07:52:39
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Tolek" <i...@w...pl> writes:

    > mam tylko jedno pytanko do Ciebie.
    > za jak wysoka pensje potrafiszbyc dyspozycyjna 24/7?
    > ja za 1400 jakos nie.

    to zalezy od wielu rzeczy (1/5 ceny samochodu ;))))

    np. ludzie, ktorzy maja swoj biznes a nie jest to wielka korporacja
    tylko firemka zatrudniajaca gora pare osob - sa na ogol dyspozycyjni
    24 godziny na dobe w sprawach zwiazanych z firma.

    czesto gdy startuja (a wielu mam znajomych co zaczynali tak od zera)
    nie stac ich samym sobie wyplacic nawet pensji, zasuwaja po 18 godzin
    na dobe, chodza niedospani. a jednak to robia i ja ich doskonale
    rozumiem.
    ja tez tak potrafie - gdy jest jakis projekt na ktorym mi zalezy,
    niekoniecznie ze wzgledow finansowych.

    albo inny przyklad, lekarze: nawet ci co nie sa na dyzurze tylko
    pracuja w przychodni sa na ogol dostepni 24 godziny dla naglych
    wypadkow ich pacjentow, czesto nawet za mniejsza stawke niz podana
    przez ciebie.

    nie wiem... ja moze dziwna jestem, ale dla mnie pieniadze to tylko
    jedna z form, czesto nie najwazniejsza, motywacji do pracy.
    owszem, za niska gratyfikacja badz nieprzystajaca do umiejetnosci
    zupelnie rozwala morale pracownika. ale to, co go czyni dobrym
    pracownikiem to niestety wzgledy pozakasowe i na takich skupiaja sie
    pracodawcy.

  • 10. Data: 2003-04-28 10:45:33
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

    > nie bedzie. polacy sa za leniwi; pracowitosci to moglibysmy sie uczyc
    > od japonczykow i chinczykow, przykro mi bardzo (hint: pracowalam z
    > polakami, chinczykami i japonczykami, porownanie mam).

    Co znaczy "za leniwi"? Ile na dobe trzeba pracować i przez jaki okres czasu
    aby być uznanym za "nie leniwego"? Jestem Polakiem więc zapewne nie mam
    szans, ale tak z ciekawości pytam?