PracaGrupypl.praca.dyskusje › dyspozycyjność

  • 11. Data: 2003-04-28 11:42:23
    Temat: Re: dyspozycyjność
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "winetu" <P...@w...pl> writes:

    > Co znaczy "za leniwi"? Ile na dobe trzeba pracować i przez jaki okres czasu
    > aby być uznanym za "nie leniwego"? Jestem Polakiem więc zapewne nie mam
    > szans, ale tak z ciekawości pytam?

    no coz, jesli chodzi o przeliczenia globalne i troche danych
    konkretnych, to zajrzyj tu:

    http://www.wprost.pl/ar/?O=43597&C=73

    sa to oczywiscie wyliczenia usrednione, wiec oczywiscie nie wyklucza
    to wcale przypadkow, ze jeden bedzie zasuwal 18 godzin na dobe w pocie
    czola a inny bedzie sie obtrynddalal przez 8 godzin, z czego tylko 2-3
    to bedzie realna praca.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 12. Data: 2003-04-28 14:32:36
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) napisał(a):

    > "sviodo" <s...@w...pl> writes:
    >

    > z chinczykami i japonczykami w usa.
    > poza tym duzo tez daje, oj jak duzo, obserwowanie na codzien chinskiej
    > dzielnicy i tego jak chinczycy prowadza swoj biznes.

    Czy naprawdę jedzą zgniłe jaja na śniadanie, psy na obiad i koty na
    kolację ?

  • 13. Data: 2003-04-28 14:36:00
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...pl>

    Rozróżnij niewielką gratyfikację pieniężną (ale wystarczającą do
    zaspokojenia przeciętnych potrzeb) od pensji, która zmusza do notorycznego
    rezygnowania z rzeczy niezbędnych np. nie pozwala odłożyć na emeryturę, jak
    również zmusza do zachowań antyzdrowotnych itd. Jeżeli przy tym nbrakuje
    perspektyw na "lepsze jutro", to to można nazwać demotywacją właśnie.
    Przykłady które ty podałaś bazują na założeniu "jeśli teraz będę harował jak
    wół, to nie zarobię wprawdzie na mercedesa, ale i używany civic wystarczy -
    za parę lat za to mój wysiłek zaprocentuje". U nas widać niemało przykładów
    w stylu "jestem w okresie próbnym - mogę harować jak wół za 700 złotych, ale
    wiem, że za trzy miesiące i tak mnie wyleją, bo takie jest podstawowe
    założenie biznesplanu mojego pracodawcy"
    T.

  • 14. Data: 2003-04-28 14:36:02
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Paweł Kowalczyk <p...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Kiedyś ogladałem program z japonii o tamtejszych urzednikach którym
    > "nieopłacało" się wracac do domu i nocowali w takich małych
    > "kajutach-leżankach"...i zaczynali prace od rana :) ..... u nas też tak
    > bedzie :)

    Kiedyś czytałem, że w Japonii są specjalne firmy usługowe, które namawiają
    pracowników w innych firmach, żeby korzystali z uroków czasu wolnego (nie
    wysiadywali cały dzień w robocie), brali urlopy, wydawali pieniądze na
    konsumpcję itp itd. Po prostu jak wszyscy pracują i oszczędzają (czyli nic
    nie kupują), to gospodarka od tego siada z powodu braku popytu wewnętrznego.

    Paradoks polegał na tym, że pracownicy tych firm (usługowych) również
    pracowali po godzinach i umierali z przepracowania.

  • 15. Data: 2003-04-28 16:55:26
    Od: Shrek <l...@w...pl>

    Dnia 28 kwi 2003, n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) zapodal(a):

    > no coz, jesli chodzi o przeliczenia globalne i troche danych
    > konkretnych, to zajrzyj tu:
    >
    > http://www.wprost.pl/ar/?O=43597&C=73

    po pierwsze:

    W cišgu roku formalnie poœwięcamy na pracę 1750 godzin, faktycznie zaœ
    nieco ponad 1500 godzin, (przepraszam za kodowanie).

    Znaczy sie powszechna praktyka w Polsce jest wczesniejszcze czy pozniejsze
    wychodzenie z pracy? To co w pracy robimy zalezy tez od kierownictwa, i to
    oni sa w glowniej mierze odpowiedzialni za niska efektywosc w pracy. Ja
    dla przykladu chodze od 2 tygodni do roboty i nie robie nic - nie ma
    materialow :) / :(.

> [...]
    > to wcale przypadkow, ze jeden bedzie zasuwal 18 godzin na dobe w
    > pocie czola a inny bedzie sie obtrynddalal przez 8 godzin, z czego

    jw.

    Poza tym tam jest o wartosci pracy a nie o samej pracy. Wartosc dodana
    jest niska, gdyz ceny w czasie dekoniunktury sa niskie. Jak robie cos przy
    czym sie nacharuje 10 godzin (formalnie 8) - to jeszcze nie w tej chwili,
    ale w nowej robocie pewnie tak bedzie, a sprzedaje sie to tanio to nie
    znaczy, ze malo pracuje i jestem leniwy prawda? Oczywiscie liczyc
    wydajnosc pracy w sensie ekonomicznym to Polacy (w Polsce) sa malo wydajni
    - jak poczytasz dokladniej to zobaczysz o czym mowa np. o roznicy w
    wydajnosci w skutek braku rozwinietych technologi, ktorych z kolei nie
    oplaca sie wdrazac, bo koszty pracy w skali globalnej sa jednak w Polsce
    niskie (nie hcialo mi sie wierzyc, ale tak jest tam napisane)

    Pozdr.

    --
    Lukasz "Shrek" Skorupka.

  • 16. Data: 2003-04-28 23:13:56
    Temat: Re: Re: dyspozycyjność
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    " leszek" <s...@N...gazeta.pl> writes:

    > Czy naprawdę jedzą zgniłe jaja na śniadanie, psy na obiad i koty na
    > kolację ?

    glupich tez jedza, wiec strzez sie ;)))

  • 17. Data: 2003-04-29 09:12:51
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) napisał(a):

    > glupich tez jedza, wiec strzez sie ;)))

    Dzięki za ostrzeżenie, będę musiał udawać mądrego - tylko jak to zrobić ?

  • 18. Data: 2003-04-29 09:36:42
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    > od japonczykow i chinczykow, przykro mi bardzo (hint: pracowalam z
    > polakami, chinczykami i japonczykami, porownanie mam).

    Stwierdzenie "polacy sa, chinczycy sa..." to rasistowskie podejscie do tematu.
    Sa ludzie pracowici i leniwi.

  • 19. Data: 2003-04-29 12:08:21
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    a...@p...onet.pl writes:

    > Stwierdzenie "polacy sa, chinczycy sa..." to rasistowskie podejscie do tematu.
    > Sa ludzie pracowici i leniwi.

    tak, ale jesli w jakiejs nacji przewazaja tacy czy inni, to czesto sie
    dokonuje skrotow myslowych o takiej postaci, jakiej ja dokonalam
    tutaj.

  • 20. Data: 2003-04-29 19:34:12
    Od: "sviodo" <s...@w...pl>

    > z chinczykami i japonczykami w usa.
    > poza tym duzo tez daje, oj jak duzo, obserwowanie na codzien chinskiej
    > dzielnicy i tego jak chinczycy prowadza swoj biznes.

    to znaczy to jak szczekaja na swoje kobiety czy to jak wciskaja tanioche
    turystom?
    bo obie rzeczy robia perfekcyjnie z tym sie zgodze.

    --
    Radek