PracaGrupypl.praca.dyskusje › dyskusja o j japonskim...aneks

  • 1. Data: 2002-06-05 09:19:14
    Temat: dyskusja o j japonskim...aneks
    Od: <k...@p...onet.pl>

    podaje wiadomosc z dzisiejszej wyborczej, zeby troszke ochlodzic
    superoptymistow, sugerujacych sie wylacznie ogloszeniami.....Co nie oznacza
    naturalnie, ze praca z nietypowym jezykiem jest nierealna, natomiast ogloszenia
    na pewno nie sa droga do jej otrzymaniaJak pracodawcy poszukują pracowników, co
    tez zaznaczylem w dyskusji.

    " Jolanta Kowalewska (04-06-02 17:55)

    Praca dla prezesa firmy za 760 zł miesięcznie - ogłoszenie tej treści wisi w
    Powiatowym Urzędzie Pracy w Szczecinie

    Praca dla prezesa firmy za 760 zł miesięcznie - ogłoszenie tej treści wisi w
    Powiatowym Urzędzie Pracy w Szczecinie.

    Dodatkowo odpowiedni kandydat powinien biegle władać niemieckim i ukraińskim
    oraz mieć wykształcenie wyższe.

    Jak się okazuje, tego typu ogłoszenia wielu pracodawców daje nie po to, by
    znaleźć odpowiednich fachowców, ale by nikt się przypadkiem nie zgłosił.

    Jedna z przyczyn to ustawowy obowiązek oferowania w pierwszej kolejności pracy
    Polakom. Jeżeli nie ma chętnych, firma otrzymuje z powiatowego urzędu pracy
    odpowiednie zaświadczenie i z czystym sumieniem może występować do wojewody o
    zgodę na zatrudnienie obcokrajowca.

    - Są różne sposoby zablokowania miejsca dla osoby, którą akurat chce się
    zatrudnić - mówi Joanna Buczma, kierownik działu pośrednictwa pracy i
    poradnictwa zawodowego PUP. - Na przykład szkoły językowe chętnie zatrudniają
    obcokrajowców, ale przecież najpierw muszą zaoferować pracę rodakom.
    Postawienie wymogu, że odpowiedni kandydat powinien ukończyć studia wyższe za
    granicą, przeprowadzi taką selekcję, że raczej nie będzie chętnych. Wówczas
    firma może wystąpić o zatrudnienie obcokrajowca.

    Zdaniem fachowców zajmujących się pośrednictwem pracy firmy proponują tak
    niskie wynagrodzenia dla specjalistów, bo wykorzystują trudną sytuację na rynku
    pracy.

    Zezwolenia na zatrudnianie obcokrajowców wydaje wojewoda. Od początku roku
    zgodę na pracę na terenie zachodniopomorskiego otrzymało 200 osób.

    - Bez zgody wojewody na stanowisko prezesa czy też wiceprezesa firma może
    zatrudnić fachowców z krajów Unii Europejskiej - mówi Jolanta Wójcicka,
    kierownik ds. zatrudnienia w Zachodniopomorskim Urzędzie Wojewódzkim.

    Jak wynika z doświadczeń firm i instytucji zajmujących się pośrednictwem pracy,
    postawienie tzw. ogłoszenia "niezbywalnego" lub "trudnozbywalnego" to także
    sposób na zatrudnienie z góry ustalonego wcześniej kandydata.

    - Coraz więcej firm i instytucji ma obowiązek ogłaszania konkursów na wysokie
    stanowiska - mówi Aleksandra Durlak, dyrektor biura doradztwa personalnego
    Polkadr. - Spotkałam się z takim ogłoszeniem, że od kandydata wymagano
    znajomości kilku języków obcych, w tym japońskiego. Jeżeli odpowiednie osoby
    się nie zgłaszają, wówczas pracodawca może śmiało zatrudniać poza konkursem."

    http://wyborcza.gazeta.pl/info/artykul.jsp?xx=864060
    &dzial=szs0005

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 2. Data: 2002-06-06 07:14:58
    Temat: Re: dyskusja o j japonskim...aneks
    Od: No Name <v...@w...pl>

    k...@p...onet.pl wrote:
    (...)

    > " Jolanta Kowalewska (04-06-02 17:55)
    >
    > Praca dla prezesa firmy za 760 zł miesięcznie - ogłoszenie tej treści wisi w
    > Powiatowym Urzędzie Pracy w Szczecinie

    na miejscu sądu rejestrowego dopieprzyłbym grzywnę spółce, co daje takie
    ogłoszenia, bo:
    - uwłacza to dobrym obyczajom kupieckim
    - uniemożliwia dochowanie należytej staranności, niezbędnej przy
    zawodowym charakterze wykonywanych obowiązków
    - rodzi domniemanie, że osoba prezesa będzie tzw. słupem, czyli osobą
    podstawioną - w celu uniknięcia odpowiedzialności karnej, skarbowej i
    cywilnej przez rzeczywistego zarządzającego
    - rodzi domniemanie, że działalność gospodarcza jest prowadzona w
    imieniu innej osoby, co również jest karalne.

    Równie dobrze można dać ogłoszenie: "Złoto 99.999% sprzedam, 10zł/kg -
    hurt, detal". Jak ktoś zadzwoni, to odpowiada się: "chwilowo brak w
    magazynie".

    Dogbert

  • 3. Data: 2002-06-14 08:48:37
    Od: "Maciek Marchewczyk" <m...@w...pl>

    Użytkownik "No Name" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
    > k...@p...onet.pl wrote:
    > (...)

    > na miejscu sądu rejestrowego dopieprzyłbym grzywnę spółce,
    (...)

    Idac dalej za Twoim rozumowaniem, najlepiej firmom nakazywac zatrudnianie
    bezrobotnych, zakazywac zwalniania kogokolwiek, ustalic z urzedu wysokie
    pensje dla wszystkich, a jeszcze lepiej zakazac ustawowo bezrobocia.

    Te wszystkie idiotyzmy nie biora sie z glupoty firm - one stanowia ich
    obrone przed absurdalnymi przepisami...

    MM

  • 4. Data: 2002-06-14 09:19:45
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Użytkownik Maciek Marchewczyk napisał:

> [...]

    > pensje dla wszystkich, a jeszcze lepiej zakazac ustawowo bezrobocia.
    >
    > Te wszystkie idiotyzmy nie biora sie z glupoty firm - one stanowia ich

    Chociażby Twój ostatni wniosek: ktoś, kto ma bronić firmę przed
    idiotyzmami (prezes zarządu) nie może zarabiać 760zł. Firma w obronie
    przed nieżyciowym prawem powinna zachować umiar. Podobnie obchodzi się
    "nieżyciowe prawo" dając ogłoszenia typu "panel do radia sprzedam,
    kupię, wszystkie typy odbiorników" albo "MS Office, legalny z licencją,
    cena 10 zł".
    Ktoś,kto ma zamiar zatrudnić prezesa za ww kwotę sugeruje jednoznacznie,
    że ma zamiar obciążyć podstawioną osobę, bez kwalifikacji i majątku
    odpowiedzialnością za prowadzoną przez siebie działalność. Regulacje
    prawne sp. z o.o. są restrykcyjne, ponieważ spółka prawa handlowego w
    pewnych okolicznościach ma możliwość ogłoszenia upadłości, czyli nie
    zapłacenia ciążących na niej zobowiązań. Dlatego powierzanie jej
    kierowania osobie nieodpowiedniej śmierdzi oszustwem.

    Dogbert

  • 5. Data: 2002-06-14 14:31:59
    Od: "Maciek Marchewczyk" <m...@w...pl>

    > Chociażby Twój ostatni wniosek: ktoś, kto ma bronić firmę przed
    > idiotyzmami (prezes zarządu) nie może zarabiać 760zł. Firma w obronie
    > przed nieżyciowym prawem powinna zachować umiar.

    No to napisze 765 albo 4200 albo 35000 i znajomosc, potwierdzona papierami,
    czegos, co zna dany facet i nikt inny. Paranoiczne utrudnienia w
    zatrudnianiu cudzoziemcow sa jedna z przyczyn powodujacych, ze juz niejedna
    firma wycofala sie z Polski albo w ogole nie zainwestowala.

    Ale oczywiscie za to tez jej mozesz dopieprzyc grzywne ....
    MM

  • 6. Data: 2002-06-15 08:37:38
    Od: Witold Endraszka <w...@o...gda.osk.pl>

> [...]
    > firma wycofala sie z Polski albo w ogole nie zainwestowala.
    >
    > Ale oczywiscie za to tez jej mozesz dopieprzyc grzywne ....

    Jeżeli kogoś nie stać na pensję dla prezesa, to nie powinien prowadzić
    działalności w formie spółki z o.o., albo też zarząd powinien być
    powołany z grona wspólników - wtedy prezes może sprawowac swoją funkcję
    społecznie, zysk czerpać z tytułu udziałów.
    Nie wiem , czy rozmawiamy o tym samym, więc mam prośbę: napisz, przed
    jakimi idiotyzmami broni firmę ogłoszenie w pośredniaku, że szuka ona
    prezesa za minimalną krajową pensję - jako miś o małym rozumku nie
    bardzo potrafię do tego dojść samodzielnie.

    Dogbert

    P.S. Coś mi się wydaje, że zaproponuję Ci prezesurę za np. 1k5 i wezmę
    kredyt. Obiecuję, że będę przysyłał paczki.

  • 7. Data: 2002-06-15 08:39:39
    Od: Hot Dog <v...@w...pl>

  • 8. Data: 2002-06-15 13:03:05
    Od: "A.B." <b...@k...onet.pl>

    Użytkownik "Hot Dog" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > prezesa za minimalną krajową pensję - jako miś o małym rozumku nie
    > bardzo potrafię do tego dojść samodzielnie.

    Nie sledze watku od poczatku ale sadzac z tytulu....
    Widzialem kiedys ogloszenie w prasie, ze firma poszukuje kogos waznego
    (prezesa/gl.ksiegowego, nie pamietam), znajomosc standardow miedzyn. i
    japonskich,
    staz w firmie japonskiej w Japonii, znajomosc jezyka oczywiscie, dyplom i
    pare innych wymagan tego typu.
    Pomyslalem, ze to pic na wode,przygotowuja grunt przed zlozeniem wniosku o
    pozwolenie na prace dla Japonczyka.
    A teraz mysle, ze to moze c.d., moze znalazl sie jakis Polak, wiec stad ta
    pensja (Japoncowi centrala zaplaci reszte tam na miejscu, poza tym
    ludzie nie upomna sie o podwyzki, no bo skoro prezes ma tak malo...)

  • 9. Data: 2002-06-15 17:38:45
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Użytkownik A.B. napisał:
    (...)
> [...]
    > pensja (Japoncowi centrala zaplaci reszte tam na miejscu, poza tym
    > ludzie nie upomna sie o podwyzki, no bo skoro prezes ma tak malo...)

    Prezes zarządu nie musi mieć umowy o pracę; widziałem dokumenty kilku
    spółek, w których zarząd był "obcy" i nie było żadnego cyrku z dawaniem
    ogłoszeń o poszukiwaniu prezesa. Blokowanie dostępu do stanowisk i pracy
    w ogólności obcokrajowcom nie jest bynajmniej polską specyfiką - z
    mojego punktu widzenia prawo lokalne powinno trzymać stronę własnych
    obywateli, a nie popierać politykę osadzania "swoich" na kierowniczych
    stołkach, pozostawiając autochtonom rolę mięsa armatniego. Potrzebą
    zatrudnienia obcokrajowca mogą być jego kwaliwikacje, w żadnym razie nie
    to, że będzie pobierał fikcyjnie niskie wynagrodzenie, najlepiej
    unikając płacenia podatków.

    Dogbert

  • 10. Data: 2002-06-17 05:53:33
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > zatrudnienia obcokrajowca mogą być jego kwaliwikacje, w żadnym razie nie
    > to, że będzie pobierał fikcyjnie niskie wynagrodzenie, najlepiej

    We wspomnianym ogloszeniu wydaje mi sie , ze deklarowana niziutka pensja jest
    tylko i wylacznie sygnalem dla osob "niepozadanych", aby mimo niezlych
    kwalifikacji nie zglaszaly sie na stanowisko dla "swojego". Kto broni po
    miesiacu pracy dac podwyzke osobie juz zatrudnionej? Wtedy juz do realnej
    wysokosci.

    pozdrawiam
    Krzysztof