PracaGrupypl.praca.dyskusje › doradca techniczno - handlowy, pytanie

  • 1. Data: 2002-06-05 08:32:42
    Temat: doradca techniczno - handlowy, pytanie
    Od: "Miro" <r...@w...pl>

    Czy ma ktoś znajomych którzy wykonują ten zawód? Jak moze wyglądać
    przyszlość po przepracowaniu jakiegos okresu czasu np. około 2 - 5 lat.
    Może ma ktoś znajomego, który pracował na tym stanowisku i zrezygnowal,
    chodzi mi glownie o to, jak przyszly pracodawca patrzy na inzyniera, ktory
    byl doradca? Dodam tylko, że w 60% doradztwo, a reszta handel.
    Z gory dziekuje za odpwiedz

  • 2. Data: 2002-06-05 12:12:31
    Temat: Re: doradca techniczno - handlowy, pytanie
    Od: "Pablo" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik Miro <r...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:adkiau$g79$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > chodzi mi glownie o to, jak przyszly pracodawca patrzy na inzyniera, ktory
    > byl doradca? Dodam tylko, że w 60% doradztwo, a reszta handel.

    Odpowiem tak, też jestem inż, pracowałem w handlu (branża komputerowa) a
    przedtem jako informatyk od zagadanień stricto technicznych.
    Jedno co zauważyłem, łatwiej o pracę komuś kto jest dobrym specem od
    zagadnień technicznych, gdzie przyswojenie wiedzy kosztuje kilka lat
    doświadczenia niż nabycie go w dziale handlowym na okresie próbnym. Sposób
    traktowania jednego i drugiego pracownika przez pracodawcę jest również na
    korzyść kogoś kto ma w ręku "know-how" niż osoby robiącej oferty handlowe.
    Ścieżka rozwoju handlowca (inż) z doświadczeniem techniczym moim zdaniem
    prowadzi donikąd....sam tego doświadczyłem.
    A konsultant w rozumieniu pracodawcy to nic innego jak handlowiec, czy to
    będzie Key Account Manager, czy Konsultant, chodzi o jedno .... "wcisnąć"
    produkt klientowi !

    Pablo