PracaGrupypl.praca.dyskusje › dorabianie a renta (i jej zwrot)

  • 11. Data: 2004-10-02 23:27:09
    Temat: Re: dorabianie a renta (i jej zwrot)
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Daniel I. Michalak" <d.i.m@+net.pl> napisał w wiadomości
    news:cjn0ii$bdg$1@news.dialog.net.pl...

    > Ale zakładając, że jest to renta z tytułu niezdolności do pracy, to jak
    > się ona ma do tego, że pan JAM jednak pracuje?
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Daniel Michalak
    Nie chce bronić bo jest to nie uczciwość w pewnym sensie, ale jak to się ma
    do uczciwości panów zarabiających kilkaset tys. w firmie publicznej
    (będącej powiedzmy na giełdzie) gdzie grupy, wąskie grupy ludzi same sobie
    przyznają takie apanaże w wogóle nie związane z rozwojem i produkcją , a
    dywidendy zabierają jako premie dla siebie.

    Józek

  • 12. Data: 2004-10-02 23:52:25
    Od: "JAM" <E...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cyprian Prochot" <c...@e...pl> napisał w wiadomości

    > "Daniel I. Michalak" <d.i.m@+net.pl> wrote in message

    > chcialem zauwazyc ze panstwo kradnie rowno z kazdej strony pieniadze
    > obywateli.
    > jezeli pan JAM sobie ich nie odbierze to przeje je jakis urzedniczyna -
    > lapowkarz.....
    >
    > teraz zastanow sie co lepsze :)
    >
    > pozdrawiam
    > CP

    Szanowni Państwo;

    wszystkim Wam dziękuję za szczere i pełne emocji wypowiedzi, w których
    ustosunkowywaliście się do mojego posta oceniając mnie jednocześnie od
    strony moralnej. Jedni mówili że jestem operatywny, inni twierdzili, że
    raczej jestem cwaniaczkiem i złodziejem, jeszcze inni woleliby, abym
    (zapewne przez wzgląd na brak kwalifikacji moralnych) ich dzieci raczej nie
    uczył.

    Nadmieniłem w swoim poście o zaciągniętych przeze mnie zobowiązaniach...
    Prawdą jest, że pkt trzeci mojego posta nie stawia mnie w zbyt korzystnym
    świetle. Sam to w nim podkreślałem ponieważ wiem, że tak się stawiać sprawy
    nie powinno. Ale prosiłem was o pomoc i poradę...Bo nie wiem jak sobie
    poradzić w tej trudnej dla mnie sytuacji.

    Nie jestem ani cwaniaczkiem ani pospolitym złodziejem. Nie jestem
    naciągaczem, który "załatwił" sobie "lewą" rentę a jest zdrów jak byk.
    Jestem człowiekiem chorym, który przez kilkanaście lat był "no future",
    któremu jedno z neurologicznych schorzeń odebrało możliwość samodzielnej
    egzystencji. Do czasu gdy przyszła poprawa... a przyszła bo miałem wsparcie
    u najbliższych i cholernie dużo silnej woli. Bardzo chciałem normalnie żyć,
    funkcjonować w społeczeństwie... Mieć dom, rodzinę, uczucie... Ale jak to
    zrobić skoro nie byłem w stanie zrobić samodzielnie kroku?

    Teraz - dzięki Bogu jest ok... w miarę ok...chodzę normalnie, pokończyłem
    szkoły, które we wcześniejszym stadium choroby były dla mnie nieosiągalne...
    Od naszego państwa otrzymałem niecałe 500 pln brutto. Na przeżycie do końca
    miesiąca, utrzymanie rodziny, mieszkania itd. Zresztą.. co tam będę pisał o
    swoich wydatkach... Wy przecież też je ponosicie to wiecie jak jest. Teraz
    będę musiał tę rekompensatę za uszczerbek na zdrowiu - oddać.

    Znalazłem pracę. Musiałem być lepszy niż ci zdrowi, aby ją dostać. No i te 2
    godz./ tyg. w szkole...Na razie pracuję i mam nadzieję, że zagrzeję tam
    miejsce na dłużej... A jeśli nie? Cóż... tej ewentualności wolę nie
    rozpatrywać. Ale za to wtedy renty bym zwracać nie musiał i wszystko byłoby
    lega artis.

    Z pozdrowieniami - JAM

  • 13. Data: 2004-10-03 06:42:37
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Dorabianie przez rencistę jest całkowicie legalne i jeżeli wykazuje do ZUS
    wszystkie osiągnięte przychody, to tego dorabiania nie można nagannie
    oceniać. Praca dla inwalidy jest formą rehabilitacji, a ostre krytyczne
    uwagi zostały napisane przez osoby niedojrzałe, niedoświadczone przez
    życie, nieznające obowiązujących przepisów i prawdopodobnie bez skutku
    poszukujące od dłuższego czasu pracy lub pracujące za minimalną płacę
    krajową bez perpektyw na poprawę swego losu, natomiast z obawami, czy
    jeszcze dzisiaj nie zostaną zwolnieni.
    Przemawia z ich wypowiedzi rozgoryczenie. Niestety, ale obecnie łatwiej
    znajdzie pracę emeryt lub rencista, którzy mają już jakie takie
    doświadczenie, niż osoby młode, które nie mają żadnych dochodów. Wszystko
    to jest zgodne z obowiązującym prawem.
    A rencista ma prawo pracować i prawdopodobnie jeszcze długo tak będzie - i
    dobrze.

    Pozdrawiam

    wa

  • 14. Data: 2004-10-03 06:54:10
    Od: "Daniel I. Michalak" <d.i.m@+net.pl>

    Dnia 2004-10-02 23:43, Użytkownik Cyprian Prochot napisał:

> [...]
    > obywateli.
    > jezeli pan JAM sobie ich nie odbierze to przeje je jakis urzedniczyna -

    To, że państwo kradnie, to jest inna historia. Ja zadałem pytanie dot.
    tylko tego konkretnego przypadku. Czy płacenie składek na ubezpieczenie
    rentowe czy zdrowotne oznacza, że koniecznie trzeba iść na rentę albo na
    zwolnienie, bo w innym przypadku się traci?
    Jak Kalemu ukraść krowa to źle, ale jak Kali ukraść krowa to dobrze? ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Daniel Michalak

  • 15. Data: 2004-10-03 07:00:33
    Od: "Daniel I. Michalak" <d.i.m@+net.pl>

    Dnia 2004-10-03 01:27, Użytkownik Józek napisał:

> [...]
    > przyznają takie apanaże w wogóle nie związane z rozwojem i produkcją , a
    > dywidendy zabierają jako premie dla siebie.

    Myślę, że złodziejstwo i nieuczciwość jednych nie usprawiedliwia tego
    samego u innych. Nie nazywam tu pana JAM złodziejem, żeby było jasne,
    odpowiadam tylko na Twoje pytanie.

    --
    Pozdrawiam,
    Daniel Michalak