PracaGrupypl.praca.dyskusjedoktor - stop dyskryminacji › Re: doktor - stop dyskryminacji
  • Data: 2006-08-09 08:38:47
    Temat: Re: doktor - stop dyskryminacji
    Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

    "mvoicem" <m...@g...com> napisał

    > Wiesz, parę razy zlecałem coś ludziom którzy mówili że nie robią tego
    > dla pieniędzy ... i teraz wiem że nigdy więcej takiego układu, bo
    > wychodzi drożej niż jakbym zapłacił godziwą kasę za coś.

    Nie chodziło mi o coś takiego, a raczej o sytuację, gdy do pracy przychodzi
    absolwent uczelni z zerowym doświadczeniem, zerową praktyką, wiedzą czysto
    teoretyczną, a ma oczekiwania finansowe takie, jakby co najmniej od kilku
    lat istniał w branży jako świetny specjalista. Bawią mnie tacy ludzie (to
    niestety nie są wyjątki), bo nie mają pojęcia, że uczelnia to tylko wstęp do
    wiedzy. Kolejną - tę bardziej cenioną - nabywa się w pracy, w praktyce. I że
    nikt nie zapłaci komuś takiemu tyle, ile dostałby człowiek z bogatym i
    interesującym CV.
    Dlatego chwała "doktorynce", że ma pokorę wobec siebie, że nie startuje z
    pozycji "co to nie ja", bo to naprawdę dobrze wróży.

    > Schemat jest generalnie taki, jest robota do zrobienia, nawiązuję
    > kontakt z programistą, ustalam z nim kasę - dowiaduję się że on nie robi
    > dla pieniędzy. Ok, i tak mam jakieś wyobrażenie ile jestem gotowy za to
    > zapłacić, więc się umawiamy. Po jakimś czasie programista rezygnuje bo
    > już się nauczył, lub doszedł do wniosku że go nie interesuje ta
    > technologia, lub płaca jest dla niego za niska a o nierobieniu dla
    > pieniędzy mówił żeby sprawić dobre wrażenie. A ja zostaję z rozgrzebanym
    > projektem i terminem dyszącym na karku....

    Faktycznie nieciekawie, ale czy taki ktoś bez umowy u Ciebie pracuje?

    N.